huidige prijzen luchtgekoelden

Home Forum Porsche Talk huidige prijzen luchtgekoelden

• Maker
    Discussie
  • beste forummers,

de prijzen van de luchtgekoelden zijn ongekend…
    let aub op, het zijn garagisten, marchands, die de prijzen de lucht doen in gaan… de sky is the limit…
    kijk maar naar Bavaria Motors, vroeger gekend voor zijn recente tweedehandse Porsches , is ook op de kar gesprongen…vandaag verkopen ze 50 % oldtimers.. en young classics..
    Volgens mij is het een zeepbel, een 911 3.2 vindt je niet meer onder de 40.000 euro.. iedereen doet mee met de hype..
    akkoord, iets wat zeldzaam is, blijft zijn waarde behouden, maar toch…
    Dus mensen let op…
    op de beurs moet je kopen als de prijzen laag zijn, maar vandaag springt iedereen op de kar..

Mvg
    een porsche liefhebber

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Wim

Dan zijn er buiten België andere landen waar het wel aantrekkelijk is vanaf 25 jaar, dus zullen ze voor export gaan.
      En zeker wanneer in België de verkoop stagneert vanwege de hoge kosten.

Ik vraag me toch wel af wat er zal gebeuren met de prijs van de luchtgekoelde die vanaf 2019 oldtimer zouden worden. De prijzen hiervan liggen ook hoog, maar met de BIV en VB vanaf 01/01/2016 zijn die niet meer zo aantrekkelijk. Als ze dan nog geen oldtimer zullen worden op 25 jaar, wat dan?

Wim

Komt gewoon omdat de mensen er allemaal in meegaan, vandaar dat de prijzen van de eerst onder gewaardeerde Porsche ineens interessant werden/worden voor een groep die Porsche wilde rijden maar nu de prijs van de oudjes niet meer kon betalen of wilde betalen.
          Resulteerde dus nu dat de prijzen van die onder gewaardeerde modellen nu plots ook de pan uit rijzen.

Is interessant voor ons als restauratie bedrijf, want mensen stoppen nu eerder geld in hun oudje voor een resto om hem in perfecte staat te krijgen, en zo de meerwaarde mee kunnen nemen en er tevens van kunnen genieten.
          En dit geldt niet alleen voor Porsche, zijn meerdere merken die gigantisch in waarde stijgen.

En wat maakt het voor een handelaar uit als jij de prijs te hoog vindt, er loopt er wel altijd eentje rond die het wel wil betalen. 💡

Ik weet niet wat ik moet denken van de prijzen.

Aan ene kant tof voor ons dat onze wagens zo stijgen, maar enkel leuk als je ze verkoopt.
            Ik zie de mijne liever niet vertrekken, en zou het liefst nog enkele andere modellen willen aanschaffen.
            Maar met deze prijzen mag ik content zijn dat ik er nog eentje heb kunnen aanschaffen.

Al geruime tijd, zit ik te denken dat het plots allemaal zal inzakken.
            Hier en daar zie je soms al artikels verschijnen, zoals deze nog:
            http://www.petrolicious.com/have-we-reached-peak-porsche

ik kan die handelaars perfect begrijpen, iedereen wil winst maken en als je kan kiezen tussen wagens waar je een beperkte marge van enkele honderden tot 1 à 2 duizend euro op kan verdienen of andere zoals een luchtgekoelde Porsche waar je gegarandeerd duizenden euro’s marge op hebt denk ik dat ze hun keuze vlug gemaakt hebben.
              zelf een europese 3.2 G50 cabrio hebbende die zowel cosmetisch als technisch terug in concoursstaat verkeerd kan ik je verzekeren dat je alvast geen top 3.2 voor 40000 euro kan hebben, voor die prijs koop je eentje in “redelijke” tot “goede staat”, als ik men rekening maak aan al de ingrepen die ik liet uitvoeren met originele Porsche onderdelen zou ik de helft meer moeten vragen om er ook nog iets aan over te houden.
              de zeepbel zie ik niet onmiddellijk uit elkaar springen, denk dat we in 2016 nog meer stijgingen gaan zien… mss dat ik dan wel overweeg de 3.2 te laten vertrekken :think:

Vandaag naar Interclassic geweest in Brussel. Die prijzen zijn echt niet meer normaal. Onder de 50.000 kan je (bijna) geen Porsche meer vinden. En er stonden er heel veel… Als je gaat voor Mercedes vind je ze voor de helft van de prijs, en die rijden ook goed. De mijne (911 sc van 82) is geschat voor 47.000 euro, met volledige revisie en restauratie carrosserie. Dat doe ik vandaag de dag niet opnieuw.. :engeltje: . Wees maar 18, en je droomt van een 911 :ass:

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.