hulp gezocht — 912 info ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 hulp gezocht — 912 info ?

  • Maker
    Discussie
  • Mannekes, ik sta op het punt een 912 over te kopen van een vriend van me, ik ben niet zo thuis in de 912kes, wat kunnen jullie me vertellen over chassisnr 452196 ?

    ik heb het op het klassieke 912 forum nl geprobeerd maar dat is gehackt denk ik want niks doet het nog…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Blijft een leuk draadje voor mensen die info willen omtrend een 912 .
      Voor Dave zal het wel niets geworden zijn denk ik .
      Dit draadje is al 2 jaar oud 😉

        Als je dan werkelijk iets van een 912 wilt opsteken moet je absoluut is daar deze site gaan kijken….
        http://www.deklassieke912.nl

        Wim

          Misschien dit iets voor je. 💡

          http://link.marktplaats.nl/147726659

            [quote=”Thomas Verheijen”:38hksfq2]Volgens mij hadden in ’65 de 912’s nog 95 pk, maar door het te kleine verschil met de 911, werd de compresie verhouding verlaagt van 1:9.5 naar 1:9.3 waardoor er nog 90 pk over bleef.

            Nee, het 356 blokje werd voor de 912 teruggeschoefd naar 90 pk om het “minder scherp, maar vooral duurzamer” te maken. En dit in alle 912-jes, ook de eerste van ’66. En zo heeft Porsche er ruim 33000 aan de man gebracht.

              Eigenlijk heeft een 912 motor niets te maken met de kever motor, behalve wat uiterlijke punten. Iemand die met een 912 en een kever heeft gereden, zal het verschil zeker kunnen zeggen.
              – De motor had van bij het begin 90 Pk. Tov de 911 met 130 Pk had de 912 een veel betere wegligging. Iets wat bij de 911 pas werd opgelost bij de productie van de LWB
              – In de beginjaren werden trouwens dubbel zo veel 912’s als 911’s verkocht.
              – De 912 werd geproduceerd tot 69 (aanvang productie 914).
              – Reken voor een (gereviseerde) 912 motor op minimaal 5000 euro (met inruil) als je er nog eentje vindt.
              – Ik denk, dat het een utopie is een zeer goede 912 te vinden voor 10000 euro. De laatste jaren zijn de prijzen dermate gestegen dat 10000 geen reële prijs meer is. Grote reden hiervoor is, dat de 912 nogal wat achterop hinkte in de hype rond de klassieke 911 de voorbije jaren. Een tweede reden is de motor die veel gelijkenissen toont met die van de 356.

              Mvg,

              Gianni

                  Volgens mij hadden in ’65 de 912’s nog 95 pk, maar door het te kleine verschil met de 911, werd de compresie verhouding verlaagt van 1:9.5 naar 1:9.3 waardoor er nog 90 pk over bleef.

                  staat wel wat informatie.

                    allez vooruit, en zo leer ik hier over de 912 ook es iets bij sé…
                    nog iemand interessante 912 links ?

                      Enkel het uiterlijk komt overeen met een kevermotor, VW is met hun 1600cc motors slechts tot een goeie 50pk geraakt.
                      De 912 motor is een gedetuned 356 SC motor (95pk) van 90pk en moest in zijn tijd niet veel onderdoen voor de 911T door zijn mindere gewicht en beter gewichtsverdeling, zeker op een bochtig parcours.

                      Piet

                          Ik heb al met een 912 gereden en geloof mij dit heeft niets te maken met een Kever. In 65 waren er trouwens geen kevers met een 1600 cc en 90 PK. Een 912 motor is aanzienlijk duurder dan een kever motor, zeker als je geen ruilmotor hebt. Vraag eens aan JOMA parts maar ga eerst zitten.

                          Uiteraard zijn er maar weinig uiterlijke verschillen tussen een kever en een 912 motor.

                          Als je de wagen goedkoop kan kopen en nog eens € 4 à 5000 kan spenderen aan een GOED gereviseerde 912 motor dan kan je een zaak doen, Maar vergeet niet dat de waarde van een wagen van het geheel afhangt.

                          Tijdens mijn speurtocht naar een 912 en voor ik mijn 911 kocht heb ik een van A tot Z gerestaureerde 912 gezien bij Beerens voor € 14500.

                          Als je wat rondkijkt en iets wil kopen met minimaal werk kan je makkelijk aan je trekken komen rond de € 10.000 voor een 912.

                          Tracht eens een ritje te maken met een 912 en je zal de kever motor vlug vergeten !!!!

                          Succes,

                          Yvan

                            Je zou verbaasd zijn als je de specs doorneemt, de latere keverblokken hadden zelfs sterkere onderdelen dan de 912 en 356 blokken waarvan de drijfstangen vaak breken.

                              Uiterlijk zulllen de verschillen misschien niet groter zijn dan je aangehaald hebt , maar ik kan me niet van het idee ontdoen dat binnen in het blokje de verschillen wel ietsje groter zijn 😉

                                Groot is het verschil niet tussen de kever en een 912 motor van 1965 hé…
                                de carburatie is anders (2 carbs voor de 912 1 voor de kever) en de stempel op de motor… voor de rest… same engine en same story als de 356… daar zitten ook vaak kever motoren in, je moet er trouwens quasi niks voor aanpassen …

                                maar, als iemand een 912 blokje weet liggen of een 2 liter 911 motor, geef me dan maar een seintje.

                                ter verduidelijking

                                De kever motor

                                De 912 motor

                                  [quote=”mcklusky”:1nsmi3vb]dat karmann plaatje had ik idd ook al ontdekt… thx

                                  de motor is helaas vervangen door een kever motor 👿

                                  er zit een 4 versnellingsbak in, weet iemand of dat origineel was in 65 ?[/quote]

                                  Zou je dan niet beter een kever kopen ?????

                                  Dit is toch iets om te laten staan !!!

                                  Yvan

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.