Hulp van de kenners gezocht!

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Hulp van de kenners gezocht!

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

ik ben de madam van iemand die dol is op Porsche (maar het moet stellen met een miniatuur en dromen).
    Als cadeau wil ik hem eventueel een dagje Porsche schenken.
    Hij is geen Boxter-fan.
    Ik ben al gestuit op een Carrera 4S en een GT3 CS 996.
    Beide duur om huren, en wat een borg, maar begrijpelijk.

Maar mijn vraag is: wat raden jullie aan te kiezen?
    Ik weet dat zijn voorkeur uitgaat naar de GT3.
    Maar is het echt zo dat de GT3 niets is voor iemand die nog nooit eerder heeft gereden met een Porsche? Te weinig luxe, te hard liggen?
    Ik zou toch willen dat hij op gewone wegen kan rijden en we geen speciale route moeten uitstippelen waar geen bobbeltje in de weg is…

Iemand een advies aub? Ook een route is welkom.
    De GT3 kan ik huren in Turnhout (wij zijn van Aalst).

alvast bedankt!

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • wat die E34 richting Duitsland betreft om eens door te gassen; let wel op: je kan wel eens heel bedrogen uitkomen!! We gaven ooit eens een vriend als cadeau ook zo een cadeaubon om 2 uur met een Ferrari te rijden. Hij ook meteen de snelweg op om eens goed door te sleuren… maar… bleek dat die wagens afgeregeld waren op 130 km/u!! 😯 Die heeft zich daar meer zitten ergeren dan wat ook, en wij nadien ook als we bedenken hoeveel we wel voor dat cadeau moeten betalen hebben en hoe groot de ontgoocheling bij hem toch duidelijk wel was…

Maar het kan erger! Ikzelf ging ook eens een dagje rijden met een F3, een prijs die ik gewonnen had met een wedstrijd!! Wat had ik er naar uitgekeken!! Maar toen we aankwamen was ik te breed voor die wagen!! Ik pastte er gewoon niet in… mijn schoonbroer zal er stiekem nog plezier in hebben, want hij heeft toen maar mooi mijn plaats mogen innemen… 🙄 😆

Anoniem

You can go fast, but never, ever kid yourself that you’re in charge. 😉

[IMG]http://i51.tinypic.com/qrykxd.jpg[/IMG]

[IMG]http://i51.tinypic.com/168cun8.jpg[/IMG]

Denk da iedere gewone sterveling met ne GT3 kan rijden als hij er maar zijn verstand bij houd, wat trouwens bij iedere wagen zo is. 😕 😆 😕

Denk ook dat ge bij zo een Bongo bon waar Porsche het over heeft weldegelijk zelf achter het stuur mag kruipen, met begeleiding waarschijnlijk en tips, wat met dergelijke wagens mss nog zo slecht niet is voor vele stervelingen. 8) 8) 8)

Ah dat is nu wat ik wou weten!
            Ben toch bang dat hij te zenuwachtig zou zijn om ‘het beestje’ te temmen en daardoor rijplezier zou uit het oog verliezen.
            Maar als een vrouw het kan. Dan mijn ventje zeker.
            Maar je PS doet me weer twijfelen! ‘t wordt kiezen tussen rijplezier en zijn ultieme droom.
            Ah en ‘CS’ staat voor ‘clubsport’ heb ik al kunnen achterhalen.
            Gewoon als de RS een nog sportievere uitvoering, inderdaad.
            Bedankt voor je antwoord!

NB op volgend bericht ivm BONGO met begeleiding..maar waar moet ik dan zitten? Vanachter? Hm. Centjes sparen en hopen op ‘zonder begeleiding’ 😀

Anoniem

Tuurlijk kan iedereen daarmee rijden, voor zover je je kan inhouden. En daar wringt het schoentje meteen…je mag niet overmoedig worden. Het is een achterwiel aangedreven wagen met heel wat meer pk’s dan de gewone 996. Er zijn verschillende versies, die CS ken ik niet, is het niet eerder een GT3 RS of een GT3 Cup ? In elk geval, als simpel regeltje 8) , hoe meer lettertjes en/of cijfertjes achter de 996 GT3, hoe extremer de wagen is. Een “standaard” GT3 zal wel nog te doen zijn, maar de versies met RS of RSR of Cup enz zijn over het algemeen gestripte (lichter gemaakte) en hardere versies, eerder voor races hoewel je sommige modellen soms op de baan ziet. Ik heb eens een madam zien rijden op de brusselse ring met een 996 GT3 RS (dat ston er tenminste toch op achteraan…meer heb ik niet kunnen zien want ze reed te snel), dus dat zou toch moeten lukken voor uw man.
              PS persoonlijk zou ik, als het voor op de gewone baan is, liefst met de 996 4s rijden. Als het op circuit mag, dan natuurlijk liever de GT3.

Bedankt voor alle info, maar is het niet wat gek honderden euro’s uit te geven als je nog niet zelf mag rijden!?
                Dan geef ik liever nix, anders beetje gek zo ‘kijken mag, aankomen niet’ 😀
                Graag had ik enkel nog geweten van iemand of een gewone sterveling zonder kennis kan rijden met een GT3 zonder problemen of niet?Het is btw niet de bedoeling te snel te gaan rijden, gewoon genieten hoeft niet perse in overdreven snelheid.
                Thx alvast

Ik las dat je niet teveel wil uitgeven.

Als ik dan ook las dat het bedrijf dat Deepee vermeld voor een Porsche doop als passagier van 1 uur 315 euro vraagt kan je beter een Bongo Bon geven.

Dat is de goedkoopste manier om eens kennis te maken met het exclusieve autowereldje.

De Bongo Bon ‘Sensatie op wielen 2011″ schenken.
                  Kost 279 euro en je man kan daarin verschillende pakketten kiezen en de auto van zijn dromen waaronder ook diverse Porsches. Deze bon is 1 jaar geldig dus je kan gerust wachten op de zon alvorens een beslissing te nemen.

Er zitten race paketten tussen op circuit, exclusiefjes met Ferrari of Lamborghini, een rustiger tripje met vrouw en vrienden met een stretch limo + champagne, slipcursussen en zoveel meer.

Er zit zelfs een formule 3-opleiding van een halve dag in.
                  De opleiding bestaat uit een briefing, een parcoursverkenning en twee sessies van zeven rondes aan het stuur van de Martini MK 70. Unieke ervaring !

Dus zoals je ziet, keuze te over voor je man. 😉

ik heb geen belang noch ervaring met dit bedrijf maar het is alleszins veel dichter bij jullie in de buurt.

Als het toch een GT3 moet zijn is er weinig interessants aan routes in de regio Turnhout want het staat er vol met flitspalen en trajectcamera’s.
                    De Nederlandse grens is vlakbij maar daar is het nog strenger (effectieve boete bij 1 km overschrijding). Dus misschien maar direct de E34 nemen richting Duitsland dan?

PS: jouw man is misschien geen fan, maar de vrouwtjes hotsen zelfs heel graag rond in een boxSter. Dus huur er meteen ook één voor jou, dan kan je beiden voorzien van het P-virus verder door het leven.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.