Hulp voor Mercedes AMG

Home Forum Zeverhoekje Hulp voor Mercedes AMG

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

We hebben een opdracht binnen gehaald om deze auto na te bouwen.
      AMG neemt de motor voor zijn rekening, en wij hebben de bouwspecificaties binnen van hun om de carrosserie om te bouwen.

Dit is de enigste Mercedes AMG die voor 24 uurs race gebouwd werd, en ook gelijk als vrij normale standaard uitvoering de 24 uur won.

Waarom post ik dit hier:

wij zoeken n.l. zulke velgen, en aangezien er meer weten te vinden als één tijdens het surfen vraag ik jullie hulp.

De specs van deze velgen zijn 15 inch, en de breedte 10 en 12.
      De velgen zijn van merk Ronal type penta, maar kunnen deze na telefonisch contact niet meer leveren, en AMG heeft ze ook niet meer.

Dus komen jullie zoiets tegen, of je weet er nog te liggen.
      Later zijn deze nog eens door Mercedes gebruikt, maar dan in de maten 15 inch op 9 en 11, en die zouden ook al voldoen.

Bij voorbaat mijn dank.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 62)
      • Ze hebben die al nagebouwd bij AMG want dit is niet de originele auto
        De originele wagen is naar Michelin gegaan om als testvoertuig te dienen en is daar verloren gegaan
        Kun je geen contact opnemen met AMG om info te krijgen van de replica?
        Ze hebben je het wel zeeeeeer moeilijk gemaakt om je de zeug te laten namaken

De originele stond vorig jaar op de Motorshow in Essen 2012.
          Met deze wagen heeft AMG zich in 1971 op de kaart gezet door het winnen van de 24hr van Spa.

Een hele uitdaging Wim om dergelijke wagen na te bouwen.
          De velgen vinden zal inderdaad niet eenvoudig zijn.

En.. zo standaard was hij niet hoor, van een Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 met 250 PK heeft men na de aanpassingen bij AMG een 6.8 met 428 PK gemaakt. Redelijk snel voor die tijd, toch zeker voor zo een zware wagen.

Wim

[quote=”bully” post=121903]Wim je zou je hier eens kunnen aanmelden. klikhierop Misschien zit net daar die ene ;)[/quote]

Daar zit de eigenaar al op, dus dubbel is een beetje overbodig. 😉

Bekijk het even met Image Wheels !

Alle speciallekes vind je daar, alles op maat en ook gesmeed.

dus zijn ze al even failliet… Is niet mijn business.. ik heb er vele jaren geleden als jobstudent onderhoudstechnieker geweest.

Ik vond het toen al héél raar dat het goedkoper was om aluminium bars van oostenrijk met de trein naar belgië te laten komen om dan in hoboken in een hoogoven gesmolten te worden naar AMG velgen om die dan vervolgens terug op de trein naar duitsland te sturen om daar dan uiteindelijk op een mercedes gevezen te worden dan op andere, lees kortere, manieren 🙂

Ze produceerden daar ook verschillende motoronderdelen en ook motorblokken

[quote=”SL33PY” post=121898]
                  Ik weet toevallig de fabriek staan waar jaren AMG velgen zijn geproduceert (staat in Hoboken)

Geen idee of die nu failliet zijn of nog niet :s[/quote]
                  De fabriek Lemmerz in Hoboken bestaat al sind 2008 niet meer.

[quote=”kleinekastenteufel” post=121905]Er is daar maar één oplossing voor:

velgen breedte 9 & 11 laten vergroten door tussenringen naar 10 en 12, maatwerk dus.

:coolness: :what: :coolness:[/quote]

Goed idee ! En dan veel te heet wassen om ze van 16 naar 15 duim te laten krimpen…. :coolness:

Er is daar maar één oplossing voor:

velgen breedte 9 & 11 laten vergroten door tussenringen naar 10 en 12, maatwerk dus.

:coolness: :what: :coolness:

[quote=”SL33PY” post=121898]
                        Ik weet toevallig de fabriek staan waar jaren AMG velgen zijn geproduceert (staat in Hoboken)[/quote]
                        Dat was vermoedelijk bij Lemmertz, maar….
                        http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/hoboken/lemmerz-hoboken-zet-300-mensen-op-straat.aspx

Wim je zou je hier eens kunnen aanmelden. klikhierop Misschien zit net daar die ene 😉

Je kan misschien een bedrijfje oprichten, als je dan toch al connecties bij amg hebt 😀

Ik weet toevallig de fabriek staan waar jaren AMG velgen zijn geproduceert (staat in Hoboken)

Geen idee of die nu failliet zijn of nog niet :s

Wim

[quote=”SL33PY” post=121895]Heb al een paar ballonetjes opgelaten, hou je op de hoogte[/quote]

dank je. :applaus:

Wim

[quote=”RODONDO” post=121894]Zijn ze niet in nep te krijgen ? :oops:[/quote]

Helaas niet. 😥

Heb al een paar ballonetjes opgelaten, hou je op de hoogte

Zijn ze niet in nep te krijgen ? 😳

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 62)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.