Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 944 › Iemand bekend ?
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door 924carreragt.
-
MakerDiscussie
-
1 maart 2010 om 22:56
-
MakerDiscussie
-
Turbo S werd slechts 1 jaar gebouwd, 1988 naast de 220pk.
Deze is een 944 turbo 250 pk, met de opties op van de gelimiteerde Turbo S van 1988, ook wel Silberrossa genoemd. Die naam komt van het persmodel met die kleur, maar werd ook in andere kleuren geleverd. Ongeveer 700 werden geleverd in die kleur, de rest in gewone Porsche kleuren.
Specifiek: geen targa, 2 delige achterbank, stof zetels, airco, 10 luidsprekers, M220 optie sper met versterkte 1e en 2e versnelling, M030 ophanging met grote remmen van 928 S4.
Ik had ne rode…
Vanaf 1989 werden de turbo’s geleverd met de 250pk motor, en al de andere goodies in optie. 😛
De prijs is volgens mij ook vrij correcte en zeker als je de wagen eens goed bekijkt. Ik heb ondertussen ook al een tijdje ondervonden dan de (952) 944 turbo S in waarde aan het stijgen is. En overal heb je wel ergens eentje waar ze minder van vragen maar daar is dan wel wat werk aan.
Momenteel heb ik zelf de indruk dat alle wagen tot en met de 993 in waarde aan het stijgen zijn. Wij krijgen hier elke week telefoon van uit Duitsland met de vraag of we geen 964 of 993 hebben staan. De 996 , Boxster, Cayenne en zelf de 997 zijn echt goedkoop aan het worden en dit zal wel een rede hebben denk ( massa productie ? ).
Ik heb zelf nog een (952) 944 turbo S Silver Roos staan en ik denk er zelf aan om het te houden.wel dat dacht ik ook.
als hij in goede staat verkeerd zie ik ze allemaal rond deze prijs (en zelfs duurder) staan.
de Turbo S begint een investering te worden, gaat de Silberrosa achterna 🙂 )Ik heb de wagen al gezien, maar niet in detail bekeken, ik ken de verkoper ook persoonlijk, autoliefhebber in hart en nieren, hij verzorgt de wagens ook zeer goed. Is inderdaad van verzamelaar naar verkoper geevolueerd, ondanks zijn jeugdige leeftijd. Wat zijn verkopen betreft, voor zover ik weet heeft hij steeds eerlijk zaken gedaan en zal hij ook steeds alles melden wat hij weet ivm de wagens die hij verkoopt, wat de prijs betreft voor de 944 turbo S, sorry maar ik denk dat als de historie een beetje in orde is dat dit een correcte prijs is…
Daarom mijn vraag of iemand hem al gezien/gereden heeft, want voor die prijs – vind ik – mag die perfect zijn met volledige onderhoudsgeschiedenis (niet enkel boekje maar ook facturen)
ik weet het niet hee, maar:
is dat niet stillekes aan de gewone prijs aan het worden voor een Turbo S in goeie staat????Denk dat het eigenlijk een verzamelaar is die zijn collectie gewoon wil showen
Anoniem2 maart 2010 om 02:17[quote=”horacesilver”:3rww7wx4]Staat al maanden te koop…. ❓ ❓ [/quote]
Ik zou bijna durven zeggen “al jaren”…aan die prijzen verwondert me dat niet 🙄 . Ze zijn misschien wel in heel goede staat, maar je zit hier toch in een prijscategorie waar je al iets anders voor kan kopen. Ik denk dat die wagens er nog heel lang zullen blijven staan.Klopt , net als de meeste van zijn wagens staan die al meer dan een jaar te koop .
De prijzen zullen het doen zeker 💡
Hier was toch iemand die er een 924 had gekocht ❓
De Hoofdprijs (meen 7500€) maar de koper was er toch tevreden mee , wat het belangrijkste is.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.