Iemand die na zijn uren aan auto’s sleutelt? (Regio: Kempen)

Home Forum Porsche Talk Iemand die na zijn uren aan auto’s sleutelt? (Regio: Kempen)

  • Maker
    Discussie

  • Davy Spens
    Deelnemer

      Hey mensen,

      Ik zou graag weten of er iemand na zijn uren aan auto’s sleutelt. Voorkeur: kenner Porsche uiteraard.
      Het is altijd handig om te weten of er zo iemand in mijn buurt zit. Ik weet niet hoe jullie er tegenover zien maar onderhouden of vervangingen van eventuele onderdelen niet bij Porsche zelf te laten uitvoeren? Wees niet boos op wat ik hier vraag 😆

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
      • zitten in die spanrollen geen sealed bearings Bert?

        Geen idee van, is het systeem dat wij al eens toepassen in een zoektocht.
        Siliconen of teflonspray is vrij dun en dringt daar meestal wel in.

          zitten in die spanrollen geen sealed bearings Bert?

            Persoonlijk zou ik het niet testen met water op de riem te doen :think:
            Beter terwijl de motor draait, wat teflon of siliconenspray op de binnenkant van de geleider of spanrol spuiten, let wel, niet op het gedeelte waar de riem over loopt, maar de binnenkant waar de lager zit :popcorn:

              ne 24 mm dopsleutel werkt ook

              https://youtu.be/6B68RTFIjbE

                Ja die heb ik dus niet 😀

                Ive

                  Heb je geen ervaring voor nodig, enkel een dopsleutel van 25 😀

                    Dat niet, ik heb hier geen ervaring mee dus zal dit even door iemand laten doen die er wat van kent 😛 Dat is de volgende stap uiteraard.

                    PB

                      Heb je de multiriem er ook effectief afgehaald? Anders kan je de spanrollen enzo niet handmatig rond draaien/ controleren op speling.

                        Heb met de kap open gereden en hoor wel een getik maar dat is volgens mij vrij normaal? Ik hoor het niet echt aan de buitenkant. Het hoog geluid dat we aan het zoeken zijn heb ik niet gevonden, heb beetje water opgespoten deze morgend en het verdween en is niet meer teruggekomen. Strax nog eens proberen.

                        *Update, heb deze middag de auto laten draaien en het geluid was er. Beetje aan alle gevoeld en wat water aangebracht op de riem en het geluid blijft. Lijkt wel te komen van achter de alternator. Niet direct van de spanrols of riem… Ik ben natuurlijk geen technieker 😛

                          Ok, ja mijn afdekplaat ziet er beetje anders uit.

                          *Het is gelukt! De bekleding hangt niet vast met plasticdoppen maar kan je gewoon met je vingers tussen alle haken uitschuiven. Helaas heb ik gereedschap dus dat zal voor morgen zijn. Ik hou jullie op de hoogte!

                          Als ik de riem zou vervangen welk merk raden jullie aan. Dayco (€20) / contitech (€44) / orgineel (€48)

                            het motordeksel bovenaan mag je gewoon laten zitten; je moet het tapijt + deksel achter de zetels weghalen

                              Kijk naar deze foto: http://programming4.us/image/102014/7/112842623.jpg

                              Zie je die handel daar achteraan de zetels. Dat plastic moet dat er ook af veronderstel ik? Hoe krijg ik heel de bar/plastic eraf?

                                kijk eens naar deze PDF of deze pagina mbt vervangen van de multiriem op een 987

                                  Tot heden nog geen tutorial gevonden om het gedeelte achter de zetels te openen zodat ik eens kan kijken naar die spannertjes. Het geluid begint toch vaker meer en meer te worden. Vooral bij koude starts 😮

                                    Perfect! Ik ga eerst eens opzoeken naar een handleiding hoe ik het juist open zonder iets stuk te maken.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.