Iemand die na zijn uren aan auto’s sleutelt? (Regio: Kempen)

Home Forum Porsche Talk Iemand die na zijn uren aan auto’s sleutelt? (Regio: Kempen)

• Maker
    Discussie

• Davy Spens
    Deelnemer

Hey mensen,

Ik zou graag weten of er iemand na zijn uren aan auto’s sleutelt. Voorkeur: kenner Porsche uiteraard.
      Het is altijd handig om te weten of er zo iemand in mijn buurt zit. Ik weet niet hoe jullie er tegenover zien maar onderhouden of vervangingen van eventuele onderdelen niet bij Porsche zelf te laten uitvoeren? Wees niet boos op wat ik hier vraag 😆

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
    • PB

Op The Misses 986 had ik een hoge zoem toon die toerental afhankelijk was.

Multiriem even afnemen en met de hand de spanrollen een voor een ne keer laten spinnen.

Bij mij was de dader toen binnen de 2seconden gevonden. :coolness:

Ive

Die laatste klinkt als ijzer op ijzer. Denk toch eerder aan een lager dan.
          Als je de spanning van de multiriem afhaalt, kun je zo de twee spanrollen alsook de andere wielen al controleren.

Ja eerst eens openmaken. Ik ga ergens de tutorial zoeken dat ik al zelf eens kan kijken.

het geluid bij jou heeft een veel hogere pitch en is totaal anders dan wat daar te horen is. het lijkt meer op dit:

Door wat opzoek werk ben ik beland op iemand die net hetzelfde probleem heeft. Alhoewel dat denk ik toch.

We zullen het eerst is opendoen 😉

http://www.planet-9.com/987-cayman-and-boxster-service-and-tech/87628-waterpump-failure.html

Man man als je op die mannen van de garage moet op afgaan?! :bounce: :what: :ass:

Ja klopt, dus nu uitzoeken welke dat het is en vervangen! :up:

Ive

zit maar één ding op, alle afdekplaten van de motor halen en dan kijken.
                      Zowel bovenkant als de plaat achter de zetels.
                      Alleen dan ben je zeker

gisteren heel even live het geluid kunnen waarnemen. het lijken tsjilpende mussen die sneller fluiten ifv het toerental.
                        benzinepomp is het ZEKER niet, het geluid hoor je het sterkst via de luchthapper langs de passagierskant. mijn veronderstelling is een lager van één van de de spanrollen van de multiriem

PS: eco knopje = om de airco pomp uit te schakelen
                        PS2: deze double black 987 coupé met aeropakket is een heeeele mooie !

:think: vooraan links op het blok zit de waterpomp … maar die gaat niet janken als ze versleten is. motorlayout van 996 en 986 is bijna identiek:

996onderdelen.jpg

Het geluid hoor je het hardst bij een koude motor en achteraan aan de kant van de passagier. Ergens in de buurt van het wiel hoor je het.. Misschien toch maar eens nog iemand naar laten kijken dan :wtf:

“Dat is normaal zeggen ze. Geen defect ofzo…”

O ja … :wtf: :think: :what:

[quote=”prekii11″ post=216214]…Achteraan de bestuurder hoor ik dit geluid. Niet altijd[/quote]

[quote=”deepee” post=213767]… het geluid hoor je het sterkst in de wielkast vooraan aan de bestuurderskant?
                                je hoort het niet bij koudstart, wel als hij warm staat en stationair draait?
                                wat gebeurt er met het geluid als je lichtjes je stuur beweegt met draaiende motor?
                                niks, dan is het wss de benzinepomp die je hoort …[/quote]

de benzinepomp zit vooraan in de koffer

Wim

Ik zou het risico niet durven nemen dan, en zou een nieuw pompje steken.
                                  Want een pomp die begint te huilen of janken is meestal aan eind van zijn latijn.

Ja dat vertelde ik hun. Hun zeiden dat het te maken heeft met warmte en koude temperaturen?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.