ik hoop niemand van het forum ?

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s ik hoop niemand van het forum ?

• Maker
    Discussie
  • Ik hoop dat deze beelden niet van de Porsche van iemand van het forum zijn ?

Het verhaal van een getuige:

Een porsche was aan het planen gegaan en in de bomen van de berm geslingerd. Lag in de berm. Bestuurder uit het voertuig geslingerd, ernstige hoofdwonde en verschillende snijwonden aan armen en gezicht. Bleef de hele tijd bewust. We hebben hem in een betere positie gelegd en toegedekt voor de regen. De eerste getuige “had gebeld”, maar was nogal in paniek. Na enige tijd hebben wij zelf de 100 gebeld, bleek nog niets binnengekregen te hebben. Eerste persoon had de 101 gebeld en “in de buurt van Mechelen” opgeven als lokatie blijkbaar. Hebben de 100 de juiste info gegeven maar ondertussen was brandweer Mechelen al vertrokken richting Brussel, volgens een brandweerman.
    Enfin na 22 minuten arriveerden de delta 10, ziekenwagen en 3 wagens van brandweer Mechelen.Voor zover ik het inschat heeft SO enorm veel geluk gehad, uit de wagen geslingerd, niet op de snelweg geland, niet onder het voertuig. Ik schat voornamelijk diepe snijwonden. Bewustzijn was “redelijk” ok, pols en ademhaling prima, goed gevoel in handen en voeten… Wel klagen over veel rugpijn… SO lag op zijn zij en ongemakkelijk toen we hem aantroffen, we hebben zijn hoofd op zijn arm gelegd voor meer comfort… Hier hadden we enige twijfel over de goede aanpak, op zijn rug zou hij misschien comfortabeler gelegen hebben, maar we wilden hem niet bewegen.
    Voortaan hebben we trouwens het voornemen om latex handschoenen in de auto meet te nemen, je kunt anders moeilijk iemand helpen die hevig bloedt… Zou moeten standaard onderdeel van de ehbo kistjes zijn!
    Dus we denken lichtgewond, maar da’s natuurlijk slechts een inschatting…

Bron: interventie forum vlaanderen
    foto’s : 777

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Plaats van ongeluk is een beruchte plaats. Mijne buurman (takeldienst) is die wagen gaan slepen. Ongeval plaats: E 19 Brussel richting Antwerpen, ter hoogte van de afrit 7 Kontich en vlak erna waar het wegdek van 2 naar 4 gaat richting Antwerpen(Wilrijk), indien zware regen staat daar altijd zeer veel water op het wegdek. Dus aquaplaning gebeurt daar zeer frequent.

Heb er trouwens ervaring mee, in de volgende afrit 5 Wilrijk -> Boxster plat gereden, foto’s staan hier ook op het forum.

[quote=”fdeville”:2epwr9g0][quote=”stefx911″:2epwr9g0]Smalle banden steken om zo de druk per vierkante cm te verhogen[/quote]
        Yep, goed gedacht, ik zal op mijn 964 maatje 165/70 R14 steken 😀 Is meteen ook goedkoper voor het bandenbudget.[/quote]

Heel goed idee. Ik zal je dan zelfs van je CUP 1 velgen afhelpen… helemaal gratis ! 😆

Neen, das eigenlijk ook de reden dat ze vooraan smallere banden monteren dan achteraan gezien de gewichtsverdeling. Zie je ook op getunde kevers: hele brede banden achter en zeer smalle voor.

Anoniem

[quote=”stefx911″:3u5cuiah]Smalle banden steken om zo de druk per vierkante cm te verhogen[/quote]
          Yep, goed gedacht, ik zal op mijn 964 maatje 165/70 R14 steken 😀 Is meteen ook goedkoper voor het bandenbudget.

[quote=”fdeville”:3vcwfxtz]
            Ai ai…we zullen moeten opletten dan 😕 . Aquaplanning wordt vooral veroorzaakt door combinatie brede banden en snelheid…[/quote]

Vergeet vooral de staat niet van de banden, als je aan de profielindicator komt, ben je mijn inziens al te lang met de banden aan het rijden, zeker in dit land.

Smalle banden steken om zo de druk per vierkante cm te verhogen

Anoniem

[quote=”stefx911″:11zcq5d2][quote=”fdeville”:11zcq5d2][quote=”mcklusky”:11zcq5d2]aquaplanning tijdens het noodweer zaterdagnacht[/quote]
                Was het een C2 of C4 ? (is niet goed zichtbaar op de foto)[/quote]

Een C4 maar dat geeft je geen vrijgeleide voor aquaplaning hoor! Heb het zelf ook al gemerkt ❗ [/quote]
                Ai ai…we zullen moeten opletten dan 😕 . Aquaplanning wordt vooral veroorzaakt door combinatie brede banden en snelheid…

[quote=”fdeville”:3b90tilz][quote=”mcklusky”:3b90tilz]aquaplanning tijdens het noodweer zaterdagnacht[/quote]
                  Was het een C2 of C4 ? (is niet goed zichtbaar op de foto)[/quote]

Een C4 maar dat geeft je geen vrijgeleide voor aquaplaning hoor! Heb het zelf ook al gemerkt ❗

Anoniem

[quote=”mcklusky”:pv15pflj]aquaplanning tijdens het noodweer zaterdagnacht[/quote]
                    Was het een C2 of C4 ? (is niet goed zichtbaar op de foto)

aquaplanning tijdens het noodweer zaterdagnacht

ken

dat ziet er niet goed uit…
                        Weet iemand hoedat het ongeluk gebeurd is?

Idd Stef ik ken de verkoper ook en zijn zoon die een groot Porsche liefhebber is.
                          Bij het plaatsen wist ik echter niet dat het over deze mensen ging.

Heb contact gehad met de verkoper.

Auto wordt enkel compleet verkocht

Morgen wordt hij verkocht aan de hoogste bieder. Hoogste bod is momenteel 5500€…

De wagen is van zijn zoon die zéér ernstig gewond is…
                            Hopelijk komt alles in orde met de bestuurder

De airco compressor lijkt me nog wel ok

[quote=”Luke”:jtcwz4w8]wel nog mooi stuurtje…[/quote]

Moet je teleurstellen Luke, zelfs dat lijkt me uit vorm, kan ook moeilijk anders als je de overall schade bekijkt.

wel nog mooi stuurtje…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.