Ik kocht voor mijn Porsche…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Ik kocht voor mijn Porsche…

• Maker
    Discussie

• Vangansewinkel
    Deelnemer

Dag heren,

aangezien ik dacht hier ooit een topic gezien te hebben waar iedereen kon laten zien wat hij pas gekocht heeft voor z’n *porsche heb ik de zoekfunctie even uitgeprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb dan maar besloten om zelf een topic te openen waar iedereen z’n laatste aanwinst in kwijt kan. Moest er toch ergens een topic bestaan dat ik over het hoofd gezien heb, mag deze uiteraard dicht.

Ik heb gisteren mijn eerste stuur aangekregen. Het stuur trok mijn aandacht door de claxon. Het stuur voldeed ook aan wel aan mijn smaak, al was er wel wat werk aan. Vervolgens besloten te kopen en gisteren dus per post gearriveerd. Aangezien de momo stuurtjes doorgaans gesproken een jaartal bevatten, was dat een van de eerste zaken die ik controleerde want in de advertentie zelf was daar niets over te vinden. Achteraf blijkt het om een jaren ’60 exemplaar te gaan, nog zonder jaartal opschrift, hetgeen dus mooi is meegenomen. Uiteraard, pictures say more…

Attachments:
      • 20140520_180843.jpg
    14 reacties aan het bekijken - 211 tot 224 (van in totaal 224)
      • Afgelopen winter de velgjes aan de rechterzijde opgeknapt.

Voor:

velg01.jpg

velg04.jpg

velg06.jpg

velg10.jpg

Vandaag een reserve-sleutel opgehaald in Drogenbos & ter plekke laten programmeren.

Op zijn zachtst gezegd zijn ze daar een beetje ‘traag’, niet echt communicatief & behoorlijk vergeetachtig 🙄

Sleutelbaard vorig jaar in augustus (!) besteld, uiteindelijk 2 maand geleden zelf gebeld, want men had daar gezegd dat ‘het wel enige tijd kon duren’ (en was voor mij geen drama, wagen stond vanaf september toch in winterstalling).

Afspraak gemaakt, en vandaag kon ik dus langsgaan, viel die kerel zijn halve Euro dat er ook een transpinder nodig was (wat ik hem al had verteld, maar dat was altijd in stock zij hij toen).

Fin, soit, na veel vijven en zessen heeft men de sleutel gemaakt & geprogrammeerd op de wagen.

Het is geen gouden sleutel, ondanks het prijskaartje 😉

– sleutelbaard, gemaakt op chassisnummer : 115 EUR incl BTW
          – transponder & programmatie : 240,90 EUR incl BTW

Totaal : 355,90 EUR

Maar k heb wel een werkende reserve-sleutel nu :applaus:

Ziet er nu heel zomers & frisjes uit onder het dekseltje vanachter… 😉

Attachments:
            • Airintake.jpg

@Robin
              Voor de montage zelf, viel al bij al nogal mee, moeren zitten natuurlijk goed vast maar op zich niet heel ingewikkeld.
              Het resultaat: een mooier en dieper geluid maar zeker niet overdreven. Of er meer vermogen is weet ik niet, ik heb de indruk dat er bij lage toeren iets meer Koppel is maar dat is puur een gevoel, zal geen heel groot verschil maken. Ik ben in alle geval tevreden. Wat ik nu wel heb is als ik bij hoge toeren opschakel (5.5-6k) dat ik dan een knal hoor in de uitlaat, maar ik weet niet of dat normaal is…. Foto’s kan je hier vinden: https://porscheforum.be/New/forum/4-911/122568-eerste-wijzigingen-aan-de-targa

In blijde verwachting van een nieuwe radio…
                Ik heb lang gezocht maar dan toch de ideale radio gevonden…Blaupunkt San Francisco 320
                Er zat al een mooie blaupunkt in maar ik wou graag de navigatie over de luidsprekers
                Daarom deze San Francisco met CD, tweemaal USB, SD kaart en aux met mix….kan ik mooi radio of SD luisteren en komt de navigatie er mooi mee door.
                Hij past nog mooi bij het dash ook nog….geen flikkerende toestanden.

Blaupunkt_San_Francisco_320_car_radio.jpg

[quote=”MaartenVR” post=169778]Dit we gemonteerd![/quote]

en…? Bevindingen?

De cat vervanger van Dansk zonder demping. Dit we gemonteerd!

Attachments:
                    • IMAG0932.jpg
                    • IMAG0933.jpg

[quote=”bladerunner” post=169445]… men mij wees op de gevaren ervan. Namelijk bij een ongeval kan het hout breken en kan heb je een levensgevaarlijk scherp object op je borstkas gemikt…[/quote]

dat valt allemaal nogal mee want meestal zit centraal in de kern een metalen boord waarop het hout gemonteerd zit.
                      het enige wat mij zou tegenhouden is een airbagstuur vervangen door een non-airbag sportstuur. maar ieder z’n smaak natuurlijk.
                      ik heb in m’n engelse oldie ook het lelijke zwarte plastic stuur vervangen door een houten Nardi stuurtje en het past mooi bij de rest van het houten dashbord :up:

Hier kan het niemand meer pijn doen… 😉 :mrgreen:

IMG_8656.jpg

Mooi stuurtje, doch ik heb mijn houten stuur terug er uit genomen nadat men mij wees op de gevaren ervan. Namelijk bij een ongeval kan het hout breken en kan heb je een levensgevaarlijk scherp object op je borstkas gemikt. 👿

Mijn ex stuurtje pronkt nu bij de Wes in zijn vitrinekast. :drink:

Recentelijk voor m’n 996 C2 gekocht :

– spoiler indicator : zo’n knopje op het dashboard (dat in de plaats van een ‘dummy’ komt) dat aangeeft dmv van een led wat de sattus van de spoiler is (dicht/open/opengaand)

– nieuwe Beru bougies, moeten nog geinstalleerd worden

– nieuwe brandstof-filter, moet ook nog geinstalleerd worden

– nieuwe bandjes voor & achter : Toyo TR1 Sport, op GT3 MKI velgen

😛 zeer mooi exemplaar

Super! 😀

Ik hou van houten stuurtjes… :up:

:up:

14 reacties aan het bekijken - 211 tot 224 (van in totaal 224)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.