Ik kocht voor mijn Porsche…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Ik kocht voor mijn Porsche…

• Maker
    Discussie
  • Dag heren,

aangezien ik dacht hier ooit een topic gezien te hebben waar iedereen kon laten zien wat hij pas gekocht heeft voor z’n *porsche heb ik de zoekfunctie even uitgeprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb dan maar besloten om zelf een topic te openen waar iedereen z’n laatste aanwinst in kwijt kan. Moest er toch ergens een topic bestaan dat ik over het hoofd gezien heb, mag deze uiteraard dicht.

Ik heb gisteren mijn eerste stuur aangekregen. Het stuur trok mijn aandacht door de claxon. Het stuur voldeed ook aan wel aan mijn smaak, al was er wel wat werk aan. Vervolgens besloten te kopen en gisteren dus per post gearriveerd. Aangezien de momo stuurtjes doorgaans gesproken een jaartal bevatten, was dat een van de eerste zaken die ik controleerde want in de advertentie zelf was daar niets over te vinden. Achteraf blijkt het om een jaren ’60 exemplaar te gaan, nog zonder jaartal opschrift, hetgeen dus mooi is meegenomen. Uiteraard, pictures say more…

Attachments:
    • 20140520_180843.jpg
15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 224)
    • dual dashcam

Bandenleader
        235 DOT0619   265 DOT0819
        Vorig jaar de Pirelli’s via bandencentrale aangekocht en waren DOT0417.

Banden laten toekomen bij garage in Haaltert, ging die daar laten opleggen, maar moest direct (maar dan ook direct) de oude banden meenemen.
        Gaat nogal moeilijk met een Boxster.
        Banden gaan afhalen en bij een garagist in de buurt laten monteren. Heeft de nodige apparatuur voor het uitbalanceren.

En het gaat wel degelijk over 4 banden

Yokohama 620€ BTW incl., montage incl.

Waar vind je die aan die prijs?
          En leg je de banden er dan zelf op, of via bandencentrale of garage?
          Want dát vind ik ook scherp geprijsd.  
          Of heb ik e.e.a. verkeerd gelezen en gaat het niet over 4 banden??

[quote=”DeePee post=286694″]het prijsvoordeel tov michelin of pirelli is toch eerder beperkt.
            verder hier met die yoko’s ook alleen maar positieve ervaringen.
            grip blijft ook goed tot aan het slijtpunt; in tegenstelling tot Pirelli.
             [/quote]
            Yokohama 620€ BTW incl., montage incl.
            Pirelli’s 980€ BTW incl., montage incl.
            Toch wel een serieus verschil

het prijsvoordeel tov michelin of pirelli is toch eerder beperkt.
              verder hier met die yoko’s ook alleen maar positieve ervaringen.
              grip blijft ook goed tot aan het slijtpunt; in tegenstelling tot Pirelli.

De Pirelli P Zero’s waren het zero punt genaderd na één jaar rijden en met +/- 9 trackdays.
                Ne keer voor iets goedkoper gekozen :
                Yokohama Advan Sport V105W 265/40 ZR19 98Y N0, RPB
                Yokohama Advan Sport V105 235/40 ZR19 92Y N0, RPB
                Dus Porsche Approved.
                Eerste indruk na een 2300km (trip naar Kopenhagen, Roskilde en Malmö) :
                Grip OK, rolgeluid OK, redelijk snel nemen van bochten OK.

Nu nog afwachten wat deze op het circuit gaan doen en hoe lang ze zullen meegaan.

XXX

DeePee – 718 GT4 velgen dan, supermooi 

Naaah Zuff, Ik weet wat ik wel en niet wil.
                    De 20 duim spyder velgen vind ik niet super EN ergst van al zijn ze een echte merde om proper te houden.
                    Het zal op termijn, de carrera sport 5-spaak worden ofwel iets wat op de 991 GT3 718 GT4 velgen gelijkt.

Dan kom je bijna uit bij de 991 GTS Sylt Edition  ; bruin int en dak heb je al , de buitenkleur onder de wrap ook 
                      enkel de  spyder velgen dienen in “wit goud “geschilderd te worden    

DST
                        T zal zeker geen zoewart worden mannen, De enige optie naast zilvergrijs voor de velgen is champagne metallic.
                        En dan ook de logo’s in hetzelfde tintje. Zoiets ongeveer, maar wat bleker.

As ze Deepee zenne bijzit zien met ‘t klakske op dan heeft niemand de kleur van den beugel gezien zenne

gellie goa maa ni zot kraage zalle.
                            t’is nen targa, gen doewedskist eh, hallo.

Niet alleen in Limburg.  Ik had ook de beugel donker gemaakt en de velgen zwart 🙂

ik had de beugel en velgen aangepast van kleur ……

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 224)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.