Ik heb de aanbieding nog eens bekeken en lees dat hij van eerste eigenaar komt. Bij geen enkele andere aanbieding staat het aantal fahrzeughalters. :applaus: Misschien de moeite om te checken.
Indien dit zo is, is het bijna een identiek verhaal als de mijne. Die stond te koop bij een Duitse handelaar als enige Porsche tussen een hoop Johnny bakken. Toen ik de papieren, alle boekskes ed. waren erbij, inkeek stelde ik vast dat de laatste eigenaar de wagen meer dan 20 jaar in bezit heeft gehad. Ik heb de man nadien opgespoord en achter info gevraagd, en hij vertelde me dat hij eerste eigenaar was maar de wagen de eerste vier jaar op de zaak had staan en daarna 20 jaar privé. Hij had na 24 jaar een nieuwe Porsche besteld en de zijne overgegeven met spijt in het hart maar geen plaats in zijn garage om drie wagens te stallen, hij woonde in centrum Trier.
De handelaar geraakte niet van de wagen af wegens, kleur, de gebruikelijke roestplekken, 217.000km, en vermoedelijk ook omdat de handelaar nu niet het beste vertrouwen uitstraalde.
Ik heb een afspraak gemaakt, de wagen bekeken, ermee gereden, een belachelijk bod gedaan en toen met mijn hart gekocht en nog geen moment spijt van gehad, integendeel.
Ik heb dan later van de eerste eigenaar nog een aantal copy”s gehad van onderhoudsintervallen en info waaruit bleek dat het echt wel een correcte wagen was. Het onderhoudsboekje was namelijk enkel de eerste vier jaar enkel afgestempeld door een OPC en daarna geen enkel spoor meer. Hij was dus zijn verdere leven op regelmatige basis onderhouden door een bevriende Oldtimergaragist.
Je ziet maar, soms risico’s nemen in het leven loont ook wel. :relaxman: :relaxman: