I’m back… in a 964

Home Forum Stel jezelf even voor ! I’m back… in a 964

  • Maker
    Discussie
  • Na enkele maanden met de R8 gereden te hebben betrapte ik mezelf erop dat ik hier terug aan het meelezen was.
    Het was duidelijk dat ik vroeg of laat de R8 zou verkopen en dat er terug een P in de garage wou.
    2 weken geleden een goed bod gehad op de R8 en verkocht :up:
    Het grote dilemma was nu wat er in de plaats zou komen.
    Een GT3 MK1 en een 993 heb ik gehad dus dat kwam niet meer in aanmerking.
    Tot over een week zitten twijfelen tussen een 964 en een GT3 MK2 en… eergisteren een 964 gekocht.
    De bedoeling is om er een soort van outlaw van te maken die de GT3’s op circuit kan lastig maken.

    Dit zijn de specs:

    Carrera 2 1990 met 99.000km
    Marine blauw
    Zonder schuifdak
    Optie M220 (sperdifferentieel)

    Deze stukken zullen er de komende weken/maanden op gemonteerd worden:

    Bilstein PSS-10 Coil Over Kit
    Rennsport Adjustable Stabilizers
    Camber Plate (Set front + rear) only PSS9/PSS10
    BBS E88 8J x 9.5J
    RS interior carpet set
    Full stripped interior
    Alu Gauge Trim Rings
    P93 RennSport Shifter
    Recaro Pole Position Seats in Black Leather
    Steering wheel GT2 with hub
    RS Door Cards
    Rennsport Ventilation Bypass Tube
    Cup Strut Tower Brace
    Rennsport Motor Mounts
    Cup pipe
    Bypass pipe long
    Powerflow kit
    Hot film
    Chiptuning
    Short shift kit
    A PILLAR GUTTER SPOILER SET
    BRAKE AIR INLETS
    Front splitter set
    RS rear bumper center
    Xenon Conversion Kit

    Intussen zijn de wielen en de stoelen reeds besteld ( tot 12 weken wachttijd)

    Grtz

    Attachments:
    • TK75595-Porsche-964C2.jpg
    • bbs.jpg
    • recaro.jpg
15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 121)
    • Paar veranderingen :drink:

      1.jpg

      2.jpg

      3.jpg

      4.jpg

        wauw , toffe 964 , laag en strak , mooi werk

          Zonet BLUGT3 zijn bolide live mogen aanschouwen.

          Super knappe bolide, echt genieten op een maandagmorgen, of om het BLUGT3 zijn woorden te zeggen “efkes op vakantie richting werk


          @BLUGT3
          wel even naar je uitlaatstuk zien, deze zit vrij kort tegen je bumper aan de rechterkant.
          Heb nog niet zolang geleden eentje over de vloer gehad waar de bumper al gesmolten was van de hitte.

            Hele mooie keuze.
            Mijn eerste Porsche was identiek aan die van jou op de foto.
            Heb er heel veel plezierige km’s mee gereden.
            Hoop voor jou hetzelfde.

            PDS

              Waaauuwww !
              Met die wielen is dat echt niet te doen, helemaal af

                bij de uitlijning zei men dat vooraan 5 a 10 mm hoger dan achteraan ideaal was.
                vond het iets dynamischer staan. vandaar 10mm ong gekozen.

                IMG_3404-2.jpg

                XXX

                  Waaaauuw, knappe verschijning.
                  Ik geef u groot gelijk om ‘m achteraan terug iets omhoog te zetten.
                  Voor het G model is een helling van 1% naar voren toe gewenst, dit ivm de juiste afstelling (dacht ik).

                  Mijn G lag eerst zo laag dat bij een putje in de weg het leek alsof ik achteruit getrokken werd.
                  Achteraan beetje omhoog en dan de 1% regel. Ja, dan kan hij altijd nog lager maar een beetje comfort…

                    DSC02631.jpg
                    Ik zou dat ook doen 😉
                    Zie maar eens.

                      Is inderdaad optisch maar denk dat ik de wagen achter iets hoger ga laten zetten bij het uitwegen/uitlijnen.

                      grtz

                        Mooie wagen.
                        Echter door zo laag te gaan zit ie precies achter te laag.
                        Vooral optisch denk ik, door de ronding van de spatborden?

                          🙂
                          die velgen zijn echt niet te doen!

                            Attachments:
                            • rsz_new_stance2.jpg

                              Toen ik mijn 964 op de brug zette, met de standaard 16″ velgen/banden én vering zag je zelfs raaksporen. L & R. blijkbaar allemaal? volgens de mechanic.
                              Nu met de 17″ en Bilstein B6 raak ik niet meer.
                              allée, toch niet vorige weekend na een ritje van bijna 500 km.

                              Mocht ik raken had hij ook gezegd het camber wat te minderen.

                              Allesinds is hij nu volledig op RS afstelling en dat ga ik veranderen. Vanaf 110km “zoekt” hij iets te veel. Meer std setting vooraan dus.

                                Raakt nergens, alleen bij full lock als ik naar rechts draai.
                                Ik heb een volledige cup ophanging dus mss dat dat ook wel helpt.
                                Dit zou opgelost moeten zijn als ik vooraan 5mm spacers steek.
                                Zelf verkeersdrempels enz.. zijn geen probleem.
                                Volgende week ga ik de G bocht vervangen door een cup buis en dan laten uitwegen/uitlijnen.
                                Zal zien wat ze zeggen ivm rake/caster etc..

                                  en hij raakt niet?
                                  Veren vervangen door volle bussen 🙂
                                  Dit is wel héél erg laag.
                                  Ik heb enkele foto’s opgezocht daarnet op google en ziet er idd “CUP” laag uit.
                                  Moet kunnen vind ik.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 121)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.