I’m back… in a 964

Home Forum Stel jezelf even voor ! I’m back… in a 964

• Maker
    Discussie

• GEOFFROY
    Deelnemer

Na enkele maanden met de R8 gereden te hebben betrapte ik mezelf erop dat ik hier terug aan het meelezen was.
      Het was duidelijk dat ik vroeg of laat de R8 zou verkopen en dat er terug een P in de garage wou.
      2 weken geleden een goed bod gehad op de R8 en verkocht :up:
      Het grote dilemma was nu wat er in de plaats zou komen.
      Een GT3 MK1 en een 993 heb ik gehad dus dat kwam niet meer in aanmerking.
      Tot over een week zitten twijfelen tussen een 964 en een GT3 MK2 en… eergisteren een 964 gekocht.
      De bedoeling is om er een soort van outlaw van te maken die de GT3’s op circuit kan lastig maken.

Dit zijn de specs:

Carrera 2 1990 met 99.000km
      Marine blauw
      Zonder schuifdak
      Optie M220 (sperdifferentieel)

Deze stukken zullen er de komende weken/maanden op gemonteerd worden:

Bilstein PSS-10 Coil Over Kit
      Rennsport Adjustable Stabilizers
      Camber Plate (Set front + rear) only PSS9/PSS10
      BBS E88 8J x 9.5J
      RS interior carpet set
      Full stripped interior
      Alu Gauge Trim Rings
      P93 RennSport Shifter
      Recaro Pole Position Seats in Black Leather
      Steering wheel GT2 with hub
      RS Door Cards
      Rennsport Ventilation Bypass Tube
      Cup Strut Tower Brace
      Rennsport Motor Mounts
      Cup pipe
      Bypass pipe long
      Powerflow kit
      Hot film
      Chiptuning
      Short shift kit
      A PILLAR GUTTER SPOILER SET
      BRAKE AIR INLETS
      Front splitter set
      RS rear bumper center
      Xenon Conversion Kit

Intussen zijn de wielen en de stoelen reeds besteld ( tot 12 weken wachttijd)

Grtz

Attachments:
      • TK75595-Porsche-964C2.jpg
      • bbs.jpg
      • recaro.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 121)
      • Paar veranderingen :drink:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

wauw , toffe 964 , laag en strak , mooi werk

Zonet BLUGT3 zijn bolide live mogen aanschouwen.

Super knappe bolide, echt genieten op een maandagmorgen, of om het BLUGT3 zijn woorden te zeggen “efkes op vakantie richting werk

@BLUGT3
            wel even naar je uitlaatstuk zien, deze zit vrij kort tegen je bumper aan de rechterkant.
            Heb nog niet zolang geleden eentje over de vloer gehad waar de bumper al gesmolten was van de hitte.

Hele mooie keuze.
              Mijn eerste Porsche was identiek aan die van jou op de foto.
              Heb er heel veel plezierige km’s mee gereden.
              Hoop voor jou hetzelfde.

PDS

Waaauuwww !
                Met die wielen is dat echt niet te doen, helemaal af

bij de uitlijning zei men dat vooraan 5 a 10 mm hoger dan achteraan ideaal was.
                  vond het iets dynamischer staan. vandaar 10mm ong gekozen.

IMG_3404-2.jpg

XXX

Waaaauuw, knappe verschijning.
                    Ik geef u groot gelijk om ‘m achteraan terug iets omhoog te zetten.
                    Voor het G model is een helling van 1% naar voren toe gewenst, dit ivm de juiste afstelling (dacht ik).

Mijn G lag eerst zo laag dat bij een putje in de weg het leek alsof ik achteruit getrokken werd.
                    Achteraan beetje omhoog en dan de 1% regel. Ja, dan kan hij altijd nog lager maar een beetje comfort…

DSC02631.jpg
                      Ik zou dat ook doen 😉
                      Zie maar eens.

Is inderdaad optisch maar denk dat ik de wagen achter iets hoger ga laten zetten bij het uitwegen/uitlijnen.

grtz

Mooie wagen.
                          Echter door zo laag te gaan zit ie precies achter te laag.
                          Vooral optisch denk ik, door de ronding van de spatborden?

🙂
                            die velgen zijn echt niet te doen!

Attachments:
                              • rsz_new_stance2.jpg

Toen ik mijn 964 op de brug zette, met de standaard 16″ velgen/banden én vering zag je zelfs raaksporen. L & R. blijkbaar allemaal? volgens de mechanic.
                                Nu met de 17″ en Bilstein B6 raak ik niet meer.
                                allée, toch niet vorige weekend na een ritje van bijna 500 km.

Mocht ik raken had hij ook gezegd het camber wat te minderen.

Allesinds is hij nu volledig op RS afstelling en dat ga ik veranderen. Vanaf 110km “zoekt” hij iets te veel. Meer std setting vooraan dus.

Raakt nergens, alleen bij full lock als ik naar rechts draai.
                                  Ik heb een volledige cup ophanging dus mss dat dat ook wel helpt.
                                  Dit zou opgelost moeten zijn als ik vooraan 5mm spacers steek.
                                  Zelf verkeersdrempels enz.. zijn geen probleem.
                                  Volgende week ga ik de G bocht vervangen door een cup buis en dan laten uitwegen/uitlijnen.
                                  Zal zien wat ze zeggen ivm rake/caster etc..

en hij raakt niet?
                                    Veren vervangen door volle bussen 🙂
                                    Dit is wel héél erg laag.
                                    Ik heb enkele foto’s opgezocht daarnet op google en ziet er idd “CUP” laag uit.
                                    Moet kunnen vind ik.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 121)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.