I’m back… in a 964

Home Forum Stel jezelf even voor ! I’m back… in a 964

  • Maker
    Discussie

  • GEOFFROY
    Deelnemer

      Na enkele maanden met de R8 gereden te hebben betrapte ik mezelf erop dat ik hier terug aan het meelezen was.
      Het was duidelijk dat ik vroeg of laat de R8 zou verkopen en dat er terug een P in de garage wou.
      2 weken geleden een goed bod gehad op de R8 en verkocht :up:
      Het grote dilemma was nu wat er in de plaats zou komen.
      Een GT3 MK1 en een 993 heb ik gehad dus dat kwam niet meer in aanmerking.
      Tot over een week zitten twijfelen tussen een 964 en een GT3 MK2 en… eergisteren een 964 gekocht.
      De bedoeling is om er een soort van outlaw van te maken die de GT3’s op circuit kan lastig maken.

      Dit zijn de specs:

      Carrera 2 1990 met 99.000km
      Marine blauw
      Zonder schuifdak
      Optie M220 (sperdifferentieel)

      Deze stukken zullen er de komende weken/maanden op gemonteerd worden:

      Bilstein PSS-10 Coil Over Kit
      Rennsport Adjustable Stabilizers
      Camber Plate (Set front + rear) only PSS9/PSS10
      BBS E88 8J x 9.5J
      RS interior carpet set
      Full stripped interior
      Alu Gauge Trim Rings
      P93 RennSport Shifter
      Recaro Pole Position Seats in Black Leather
      Steering wheel GT2 with hub
      RS Door Cards
      Rennsport Ventilation Bypass Tube
      Cup Strut Tower Brace
      Rennsport Motor Mounts
      Cup pipe
      Bypass pipe long
      Powerflow kit
      Hot film
      Chiptuning
      Short shift kit
      A PILLAR GUTTER SPOILER SET
      BRAKE AIR INLETS
      Front splitter set
      RS rear bumper center
      Xenon Conversion Kit

      Intussen zijn de wielen en de stoelen reeds besteld ( tot 12 weken wachttijd)

      Grtz

      Attachments:
      • TK75595-Porsche-964C2.jpg
      • bbs.jpg
      • recaro.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 121)
      • *luv *luv

        Wim

          :up: :up:

            Whooow …gelukzak!!!! :first: :drink:

              Wagen is geleverd :happydance:

              Let the games begin :driver:

              Attachments:
              • C21.jpg
              • C22.jpg
              • C23.jpg
              • C24.jpg

                beetje uitleg:

                The standard 964 injection system uses a barn door type volumetric air flow meter and two throttle switches (idle & WOT or Wide Open Throttle). The ecu runs on three basic maps: idle, WOT & part throttle where it uses the signal from the AFM. The problem with this set up is that the AFM is slow to resond and is not calibrated for the full scale of air flow demand (it opens fully at approximately 4000rpm & above 70% throttle) and therefore without accurate re-mapping of all 3 maps the fuel supplied does not perfectly match the engine demand.

                Hot film is another name for MAF or Mass Air Flow, in the case of these conversions the MAF unit is a hot film device which cools down as the air flows over it, so giving a calibrated voltage to the ecu depending on the mass flow of air into the engine (obviously). The range of the MAF allows the ecu to run on one main map which covers the full scale of operation from idle to redline and from zero to full throttle. In theory once the MAF is calibrated (chipped) the mass air flow and fuel supply will be a constant relationship and therefore the ecu should supply optimum fuelling at all times. This is the system fitted to the 993 and later Porsches as standard.

                Alpha-N is the mapping strategy adopted by most race engine tuners using aftermarket ecu’s. Alpha refers to throttle angle and N refers to RPM, thus ecu’s running this strategy ignore air flow and instead fuel flow is calculated solely by a 3D map of the throttle position and RPM of the engine. There are usually additional sensors to apply corrections & aid the accuracy of the fuelling, like Manifold Absolute Pressure MAP, Barometric pressure (BAP) and air temperature. Generally Alpha-N mode gives an engine the fastest possible throttle response and track driveability simply because the ecu is looking at the same input that the driver controls, i.e. throttle position.

                  mag is vragen wat ”Hot film” is? :wtf:

                    Ben daarstraks is gaan luisteren naar de 964 van een vriend van mij met dezelfde combi en de sound is toch niet 100% wat ik zoek.
                    Wat research gedaan en ik ben uitgekomen op een cat bypass + G swan neck.
                    Perfecte sound.

                    grt

                    [quote=”Gette” post=194900]Herkenbare kleur 😉

                    Als ik de configuratie van de uitlaat lees zal het “look at me” gehalte zeker even groot zijn !
                    Succes met de werken.[/quote]

                      Klopt, komt van Japan.

                      [quote=”Robin” post=194881]Klinkt veelbelovend! Succes ermee! 😉

                      Precies een ex-japanner, afgaand op de eerste foto?[/quote]

                        Komt in orde!

                        [quote=”Peter_Targa_84″ post=194862]Nice, foto’s posten van de verbouwingen he, beloofd? :up:[/quote]

                          Hallo,

                          Wasn’t me 🙂

                          [quote=”porsche 1988″ post=194924]succes ermee en keep us posted.
                          Reed jij niet met de plaat my 911 op die R8?[/quote]

                            Hallo,

                            Bedankt voor het aanbod maar heb alles al besteld.

                            grtz

                            [quote=”porschepainter” post=194920]Nieuw rs rear bumper center heb ik nog liggen .
                            Moest je interesse hebben[/quote]

                              Als het dan toch wat meer mag zijn…

                              … en als het ook nog mooi mag zijn 😛

                              Die laatste doet mij al terug goesting krijgen naar de herfst als we kunnen demonteren :engeltje:

                              ken

                                welkom terug met de 964!!!
                                zalige wagen om mee te rijden en heeel veeel rijplezier heb je ermee 😀

                                  ooeh die ga ik volgen! :hail:

                                    Mooie *porsche de juiste keuze zeker weten succes ermee :up: :up:

                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 121)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.