Home › Forum › Porsche Talk › Importeren uit Frankrijk
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door Bert V..
-
MakerDiscussie
-
11 november 2014 om 02:36
Hallo, heeft er iemand enige ervaring met het importeren van een Porsche uit Frankrijk? Blijkbaar bestaan daar geen transitplaten. Tot aan de grens kan je met Franse nummerplaat rijden, maar wat dan?
Alvast bedankt. -
MakerDiscussie
-
De juiste regels weet ik ook niet 😕
Vroeger gaven wij de klanten een vervangwagen mee waar we de platen van de klant opzetten.
De verzekering maakt daar geen probleem van, helaas heeft de politie daar een ander gedacht over, met inbeslagname tot gevolg.
Geloof me, nen hele hoop ruzie ruzie voor de wagen terug te krijgen!
Misschien best eens Federauto contacteren :popcorn:Ive heeft het overbodig quoten nog niet door precies :bounce:
[quote=”Bert V.” post=184698]
Gewoon met je eigen nummerplaat naar huis rijden en verzekering inlichten auto moet best nog gekeurd zijn dan heb je geen problemen.
Voor de verzekering is dit misschien ok
Maar voor de politie zeker niet! :what:Als garage spreken we uit ervaring[/quote]
Heb je als particulier niet 10 dagen de tijd om hem te keuren en in te schrijven??? Vroeger was dat zo, maar tegenwoordig weet ik het niet meer. Ik heb bij een keuringsstation geïnformeerd hoe ik een auto kan laten keuren die ik in nederland zou kopen. Vroeger kon dat alleen met garageplaten, maar blijkbaar kan ik dat nu met de platen van een auto die reeds op mijn naam ingeschreven staat (dus alleen als tweede auto). (zoals bij oldtimers)
Maar dan ben ik toch ook op de openbare weg met mijn nummerplaten op een andere auto die nog niet gekeurd of ingeschreven is???Gewoon met je eigen nummerplaat naar huis rijden en verzekering inlichten auto moet best nog gekeurd zijn dan heb je geen problemen.
Voor de verzekering is dit misschien ok
Maar voor de politie zeker niet! :what:Als garage spreken we uit ervaring
[quote=”T-911″ post=184476]je kan ook met de franse man overeenkomen dat ze hem pas de dag nadat je er mee thuis aankomt schrappen. Zo is hij nog volledig in regel en heb je verzekering en platen van die man. [/quote]
Ik ben zelfs op de verzekering van mijn verkoper (een Italiaanse Porschefreak) naar huis gereden … zijn commentaar : als je hem in total loss rijdt betaald de verzekering aan MIJ uit. En lachen dat die moest doen met zijn eigen grap.
Was wel de beste raad die hij mij kon geven om rustig en voorzichtig naar huis te rijden.Na aankomst heb ik hem netjes zijn verzekeringsdocument (en zijn Telepass die hij ongewild had laten hangen) netjes teruggestuurd. De verkoper is geen 2 keer betaald geweest 😉 wel kreeg die nog een extra rekening van de Italiaanse autostrada voor de Telepass .. wie laatst lacht … :happy: Neen serieus, zijn Italiaans trots weigerde dat ik dat “kleingeld” terugbetaalde.
(voila nog een oefening in quoten, hopelijk was het goed zo :what: :think: :bounce: )
als je hem met een aanhangwagen zou gaan halen, goeie tip. zet de Porsche achterstevoren. Het gewicht van de motor zit achteraan en toen ik mijn VW bus (1970) ben gaan halen in nederland, hebben we die ook achterstevoren gezet om dezelfde reden.
Anders veel kans op slingeren en de gekende gevolgen.
Ook de trekkende wagen moet zwaar genoeg zijn. Mijn X5 had daar geen problemen mee.Succes
Gewoon met je eigen nummerplaat naar huis rijden en verzekering inlichten auto moet best nog gekeurd zijn dan heb je geen problemen. je hebt trouwens factuur bij en als je dezelfde dag naar huis rijd maken ze daar geen probleem van. Ik rij al van 1988 met de auto en tot hier toe heb ik misschien al 5 keer moeten stoppen voor controle van papieren of alcoholcontrole dus de kans is heel miniem als je rustig naar huis bolt. suc6
je kan ook met de franse man overeenkomen dat ze hem pas de dag nadat je er mee thuis aankomt schrappen. Zo is hij nog volledig in regel en heb je verzekering en platen van die man. Mag je ook de grens mee over.
Alleen even documentje opstellen dat je overeengekomen bent in het kader van de verkoop dat je met de wagen naar het buitenland gaat, en dus naar je thuis rijdt. Kwestie dat als de politie u tegenhoudt je kan aantonen dat je niet een gestolen voertuig bij je hebt. Voor de verkoper is het toch ook leuk, want hij heeft een bewijsstuk dat jij reed bij eventuele boetes 😆 😆
Franse platen mogen op de auto blijven, dus is perfekt te doen zo. Heb het zelf al zo 2 maal gedaan. Andere optie is aanhangwagen en transporteur -> PM voor eventueel adresje.
Om te antwoorden:
1) eigenaar overtuigen om de wagen te brengen = geen risk. (Ik heb eens eentje van Toulouse laten komen na veel gezaag over België en auto’s is die afgekomen ik zat er wel bij)
2) op Franse platen rijden met eigen verzekering (zorg dat je de groene kaart Vd eigenaar ook nog hebt) je hebt die FF geleend van een vriend.
3) op een trailer , gisteren weer 700km gereden en geen probleem ik rij 85 zo is er minieme kans op slingeren…Of laat hem brengen door een transporteur paar honderd euries…
En je eigen plaat er ophangen denk goed na want big Brother is watching (er hangen overal nrplaatscanners)
heb het ook zo gedaan, voorlopige met de hand geschreven groene kaart van verzekeraar gekregen op mijn huidige nr plaat, had wel het chassisnr van de wagen. Was in orde toen, nu weet ik het niet met de huidige wet, die veranderd momenteel meer dan je lief is.
Waar moet je deze gaan ophalen?
Mss kan ik je hierbij wel helpen.Jouw verzekeraar kan jou voor een dag je platen van je daily laten gebruiken, dan ben je verzekeringstechnisch in orde (dus, als je een tuit zet draai je niet op voor de tegenpartij), maar wel niet in orde voor de pliesie, dus, als die jou net dan op kant zetten heb je een aangeslagen auto.
Aangeslagen hé? Niet aangedampt
Na het zien van deze foto’s is mijn goesting om een remorque te huren toch een beetje over. Toch hartelijk bedankt voor de info, maar ik denk dat ik maar gewoon terug rij. Mischien weet mijn verzekeringsmakelaar wel wat ik vanaf de grens moet doen (verzekeren op chassis?)
Als je toch zelf zou slepen, vergeet dan niet dat het zwaarste gewicht op de dissel moet rusten.
Anders heb je een grapje zoals ik:
https://porscheforum.be/New/forum/26-porsche-crash-fotos/53553-zonder-woorden-t-is-erg-genoeg
mensen die niets anders doen en die je grondige info geven :up:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.