importeren uit Nederland

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen importeren uit Nederland

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ben gisteren gaan kijken naar een Porsche in Nederland die ik zou willen kopen. Nu vraag ik mij af hoe deze geïmporteerd moet worden. De verkoper zelf was ook een particulier dus heeft ook niet echt een idee.
    Ik weet dat ik naar de douane moet gaan, en dat ik daar ook ergens transit platen kan kopen waarmee ik 15 dagen mag rond rijden. Sommige wagens moeten ook gekeurd worden voor gelijkvormigheid, maar wanneer moet dit gebeuren?
    Voor de rest heb ik niet echt een idee hoe dit werkt.

    volgens mij verloopt het als volgt, maar ben niet zeker.
    – Auto uitschrijven in NL en transitplaten kopen.
    – Douane voor een 705
    – Indien nodig een gelijksvormigheid keuring
    – En dan nog een gewone auto keuring

    Iemand van jullie een idee welke stappen ik moet ondernemen?

    (Het gaan om volgende wagen: http://www.marktplaats.nl/index.php?url … ering.html )

    mvg,
    Daan

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 91)
    • nope in rotselaar 🙂 /

        Beste is doen wat ze vragen, hoe idioot ook, indien mogelijk. Anders : vragen naar stationschef, en vragen of hij officieel op papier wil zetten waarom het vtg niet gekeurd wordt, helpt ook nogal eens.Maar: als het dan werkelijk niet in orde is, riskeer je wel met een loupe gekeurd te worden.
        Als ik raden mag , ga jij naar de keuring in Diest?

          Nog maar eens een status updateje 🙂

          Het is nog altijd niet veel beter. Aangezien de vorige keer op de keuring de volgende punten waren afgekeurd:
          – De lichten
          – De handrem
          – De (spoorverbreders)

          waren we nu terug gegaan. De reden dat we zo laat zijn is omdat we 3 weken hebben mogen wachten op nieuwe remschoenen van bij Verellen. Ze kwamen altijd de volgende dag aan tot we eens een mail naar de manager gestuurd hadden en bleek dat er problemen waren met leverancier. Toen hebben ze ze wel persoonlijk gebracht. Maar goed. De lichten en de handrem waren na 3 weken toch wel in orde.

          Maar nu we op de keuring aankwamen wouden ze deze dingen nog niet eens controleren, omdat ze weer daar waren met de spoorverbreders. Als we zeggen dat hij de wielen eraf moet halen en kijken of het spoorverbreders zijn, wil hij ni. Als we ze er zelf af willen halen, wil hij nog steeds niet. De auto is gewoon direct terug afgekeurd. Nu weten we niet wat we hier mee moeten doen. Maandag gaan we allesinds terug en halen we de stationchef erbij.

          De persoon die de keuring moest doen zij dat het spoorverbreders waren. Na een tijdje begon hij dan ook nog dat het niet de originele velgen zijn enzo, en liet hij zien dat deze Fuchs velgen zijn. Maarja je mag toch andere velgen zetten? Zolang deze niet onder uw wielkappen uitkomen? De enige mogelijkheid die ik momenteel zie is ergens Fuchs velgen zien vast te krijgen, daarmee naar de controle gaan en zien of hij zo content is. Het voordeel bij Fuchs velgen is ook dat hij de “spoorverbreders” niet kan zien en er hopelijk niet meer over zaagt. Maarja deze velgen vast krijgen is ook niet zo eenvoudig.

          Dusja ik weet niet goed wat te doen, ideeën zijn altijd welkom 🙂

            volgens mij, type remklauw weten zij niks van
            een klauw is een klauw

            en als er geen adapters te zien zijn , dan hebben zij geen documentatie over het die remmen

            enige waar ze naar kijken is de flexibele remleiding, die mag niet staalomvlochten zijn.. omdat ze dan zogezegd niet kunnen zien of de rubberen binnenkant goed is of niet…

            dus als die velg de juiste ET waarde, diameter en breedte heeft
            en die ET wordt zonder spacers gehaald.. dan kunnen ze er niks van zeggen..

            maar ja, tis de keuring…
            bij mij liep hij te neuten over de merktekens op de velg zelf
            stond wel mooi op 8 links van de soupappe, en 52 rechts

            maar nee, meneer moest en zou een aanduiding van de diameter vinden anders was het niet goed. HALLOOOOO!!!! er ligt een band op met R16… welke diameter zou de velg dan begot kunnen zijn ?!!?!?!? toch zeker geen 16 inch zeker??? die verwachte dus bepaalde merktekens die hij op een velg van ‘t jaar 2008 zou zien… op een auto die 20 jaar oud is… belachelijk

              We zouden ze het graag niet te moeilijk maken, aangezien we niet weten wat er gaat gebeurren als ze de remmen deftig beginnen controleren 😀

                eehm als er geen op zitten, zitten er geen op he

                waarom zou je dan nog andere velgen moeten gaan tonen
                toon gewoon de deze en vraag hem dan maar eens die verbreders eraf te vijzen…

                  Zijn dus naar de keuring geweest en naast de lichten die geregeld moeten worden en de handrem die geregeld moet worden. Was het enige punt waarover ze zaagde, dat er “spoorverbreders” op staan. Als we thuis kwamen en dit bekeken zagen we dat er blijkbaar geen op staan, maar dat dit vast hangt aan de CUP velgen. Het ding is wel dat er nieuwere remmen opstaan, en dat deze iets breder zijn, dus dachten we misschien dat het daarvoor zou zijn dat die CUP velgen met het bredere deel erop staan.

                  De verkoper zegt zelf ook dat het geen spoorverbreders zijn. Nu vraag ik me af zou ik er andere velgen onder krijgen zonder die bredere dingen, of zouden de banden dan tegen de remmen komen.

                  Op men ander wagen (944) staat ongeveer hetzelfde systeem op als de CUP velgen (de 944 heeft telefoonvelgen) en deze zijn nochtans origineel.

                    [quote=”so0ly”:2t5xl3iv]Mjah ‘k ga gewoon naar de keuring gaan en zien wat ze zeggen. Het zijn beide 3 liter motoren enzo … dus het enige verschil is die 16PK :/ Ze zijn allebei gebouwd voor een SC ..[/quote]

                    het hang af van wat ze op hun computer hebben
                    niet echt van wat zij zelf denken…

                      Mjah ‘k ga gewoon naar de keuring gaan en zien wat ze zeggen. Het zijn beide 3 liter motoren enzo … dus het enige verschil is die 16PK :/ Ze zijn allebei gebouwd voor een SC ..

                        wettelijk mag het niet

                        die oudere 911’s met 3.1 motor in
                        dat zijn dan oldtimers
                        beperkte keuring

                        en die andere motor plaats je ideaal pas nadat hij is gekeurd voor import en oldtimer… dan doe je gewoon wat je maar wil… zolang je zorgt dat je verzkering die hogere pk’s dekt

                        bel eens naar de keuring
                        (misschien een andere keuring dan naar waar je wil gaan om te keuren)

                        eventueel bel je eens naar Porsche import of d’Ieteren
                        desnoods bel je de moffen in Stuttgart eens op 😀

                        ik heb die route zelf ook doorlopen met mijn 944S.. omdat er een ruilmotor in zat

                          Maar als je motor nu kapot is en je laat een nieuwe motor steken, dan kan het toch ook zijn dat het een nieuwer type is? Verder zie je op 2de hands sites toch ook veel oudere Porsches met een 3.2 motor in BE. Dan zou dit toch ook niet kunnen. Achja België is een apenland op dit gebied 🙂 Kan alleen maar hopen.

                          Het is dus wel degelijk een 0 dat achter de A komt 🙂 verkeerd overgeschreven.

                          Het erge is dan ook nog dat ik dit niet direct zal weten. Dat ik nog enkele weken zal moeten wachten.

                            [quote=”so0ly”:3jy29xc7]De motor heeft iets meet pk dan die uit model ’80 denk ik.

                            De chassisnummer: 91A131429 is van een Porsche 911 SC model ’80
                            De typenummer en motornummer: 930/10 en 63C4414 zijn van een Porsche 911 SC model ’82

                            het is niet het chassisnummer dat ze verkeerd gedaan hebben maar mijn persoonlijk belgisch nummer 🙂 [/quote]

                            91 a 1 3 1429 ??

                            is het niet 91a01xxxx
                            91 911 (93 turbo)
                            A 1980
                            0 productie locatie
                            1 911
                            3 ROW motor
                            xxxx serie

                            als die 0 na de A , een 1 is, dan zou dat betekenen dat hij elders is gemaakt, en ik dacht dat alle 911’s per definitie in Stuttgart werden geproduceert…, maar ik kan fout zijn

                            maar helaas, ‘t klopt volgens wat je zegt… het is model jaar 1980
                            en die scheelt wel degelijk van productie jaar 1981 en 1982

                            het had kunnen een auto uit 1980 zijn, na de zomer, dan was het al 1981 model jaar

                            je chassis moet 930/9 hebben, en heeft nu , dus een 930/10

                            het scheelt maar 16 pk, maar op zich vallen ze soms over prullen bij de keuring… ik weet niet hoe moeilijk ze hierover gaan doen
                            misschien kijken ze naar chassis, zien ze SC, en een lijst van mogelijke motoren, waaronder zowel 09 als 10… ik weet het niet echt hoe specifiek hun computer zal zijn…

                            eenvoudigst zou zijn om gewoon die 930/9 af te schuren, en er 930/10 in te slaan… dan is er geen gezeik… als je het netjes doet tenminste…

                              De motor heeft iets meet pk dan die uit model ’80 denk ik.

                              De chassisnummer: 91A131429 is van een Porsche 911 SC model ’80
                              De typenummer en motornummer: 930/10 en 63C4414 zijn van een Porsche 911 SC model ’82

                              het is niet het chassisnummer dat ze verkeerd gedaan hebben maar mijn persoonlijk belgisch nummer 🙂 D )

                                in principe moet het gelijk motor type zijn

                                nu zitten er in de SC reeks wel verschillen

                                maar tussen 80 en 82 is het normaal identieke specs

                                en volgens red book allemaal 930/10 (rest of the world)

                                welk type en serie nummer zit er in je auto,
                                welk chassi nummer heb je (heb je kan gerust de laatste cijfers vervangen door xxx, die heb ik niet nodig)

                                dan zoek ik op waar die vandaan komt

                                sowieso kun je niet naar keuring tot je chassis nummer klopt met je import document, ‘t is de moeite niet om al te gaan, want ze gaan je toch niet kunnen verder helpen… het chassis nummer is de basis waarop ze hun paperassen lanceren

                                  De eerste stap was dus blijkbaar niet vlotteloos verlopen op de douane hebben ze 2 cijfers omgewisseld van mijn id nummer of hoe het ook noemt.

                                  Nu morgen gaat hij naar de keuring. Hiervoor moest ik het typenummer en motornummer weten staan. Na even zoeken gevonden. Had ook een website tegen gekomen met info. Maar alsk nu mijn motornummer daar op opzoek komt deze van een nieuwer model.

                                  De chassisnummer is van een 911 SC model ’80 en de motor/typenummer is van een 911 SC model ’82. Zouden ze hier veel problemen om maken op de keuring? Hoop het van niet want heb al genoeg tegenslag gehad 🙁

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 91)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.