importeren uit Nederland

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen importeren uit Nederland

• Maker
    Discussie

• Daan Poron
    Deelnemer

Hallo,

Ben gisteren gaan kijken naar een Porsche in Nederland die ik zou willen kopen. Nu vraag ik mij af hoe deze geïmporteerd moet worden. De verkoper zelf was ook een particulier dus heeft ook niet echt een idee.
      Ik weet dat ik naar de douane moet gaan, en dat ik daar ook ergens transit platen kan kopen waarmee ik 15 dagen mag rond rijden. Sommige wagens moeten ook gekeurd worden voor gelijkvormigheid, maar wanneer moet dit gebeuren?
      Voor de rest heb ik niet echt een idee hoe dit werkt.

volgens mij verloopt het als volgt, maar ben niet zeker.
      – Auto uitschrijven in NL en transitplaten kopen.
      – Douane voor een 705
      – Indien nodig een gelijksvormigheid keuring
      – En dan nog een gewone auto keuring

Iemand van jullie een idee welke stappen ik moet ondernemen?

(Het gaan om volgende wagen: http://www.marktplaats.nl/index.php?url … ering.html )

mvg,
      Daan

91 reactie aan het bekijken (van in totaal 91)
      • Heb vorig jaar een wagen in Nederland gekocht. Je opsomming van stappen klopt, maar voordat je transitplaten krijgt moet de wagen een geldige APK keuring hebben.

Voor de gelijkvormigheid moet je een afspraak maken in een keuringsstation welke deze keuringen uitvoert. Hiervoor raadpleeg je best de website van goca. Je moet wel rekening houden met wachttijden, hopelijk is deze korter dan de 15 dagen (geldigheid transitplaten).

Na deze keuring moeten de documenten naar de Federale overheidsdienst van vervoer. Via de autokeuring krijg je dan bericht dat je dossier in orde is en dat je het voertuig terug moet aanbieden voor de keuring tweedehands voertuig.

Een tip : voordat je de wagen koopt controleer de bandenmaat en kijk naar een eventueel verlaagde vering. Mogelijk moeten er zaken gewijzigd worden om de wagen gekeurd te krijgen = extra kosten.

91 reactie aan het bekijken (van in totaal 91)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.