IMS Bearing

  • Maker
    Discussie
  • Heeft iemand ervaring met een IMS (intermediate shaft) die is stuk gegaan of deze heeft vervangen door een nieuwer exemplaar van LNEngineering?

    Lees graag de ervaringen en indien reeds de mod werd uitgevoerd, of je het zelf hebt gedaan of hebt laten doen en wat het heeft gekost.

    Om even duidelijk te zijn, de IMS lager zit achter het vliegwiel onderaan en schijnt voor enorme kosten te kunnen zorgen bij zowel vrij jonge als de oudere Boxsters (veel of weinig km’s maken geen verschil).

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Zeer weinig erover lezen komt hier toch anders over moet ik zeggen. Internet sites staan er vol van, natuurlijk moet je de verhouding van de werkelijke problemen met wat ze schrijven in het achterhoofd houden, daar ben ik mij ook van bewust. Het is moeilijk te bepalen of ik het nu wel of niet preventief zou gaan vervangen, het risico is wel groot moet ik zeggen. Tevens ben ik van plan de motor een kleine revisie te geven ergens volgend jaar, mogelijk lijkt me dit dan ook beter op dat moment te controleren terwijl de motor uit het voertuig is en meerdere dingen zullen worden gedemonteerd, en dan denk ik maar aan de kettingspanners, variomatic, solenoide valves, RMS en IMS, OAS e.a…

        Ik lees zeer weinig over dit probleem bij de Boxsters. Autofarm heeft een tijdlang leuk werk gehad aan de 996 Mk1 met name, maar ook daar is het rustig vwb publicaties op het net. Met Autofarm heb ik 4 a 5 jaar geleden contact gehad. Prettige firma en imho ook deskundig.

        Ik zou persoonlijk niet gauw iets preventief gaan vervangen t.a.v. de IMS. Zeker als je nog geen lekkage hebt. Op het porschevrienden.nl forum hebben we 1 lid dat onlangs zijn Boxster grondig heeft laten reviseren wat achteraf helemaal niet nodig bleek. (volgens andere deskunige Porsche mechanieker) 💡 Dus bezint eer ge begint 🙂

          Bij de mijne is alles wat IMS en RMS gevoelig was vervangen toen ik ‘m 3 jaar geleden kocht met extended warranty.

            Moet hier zelf mijn topic wat aanvullen precies 😀

            Nog meer nieuws van LNEngineering…

            Er zijn twee bedrijven die hun onderdelen hier verkopen, dat zijn FVD te Duitsland en Autofarm in de UK. Misschien hebben er nog forumleden iets aan, nietwaar 😉

              Even contact opgenomen met de mensen van LNEngineering (tammy hellings) en ook snel antwoord gekregen. De 99-modellen hebben volgens hun altijd “dual row bearing on board”. Mijn gevoel zegt deze toch eens te gaan vervangen, zal iets zijn voor als het wat slechter weer word denk ik.

              Zijn er hier mensen die dergelijke problemen hebben gehad met hun IMS ?

                Yep heb ik reeds gelezen.

                Maar hoeveel mensen hier hebben al te kampen gehad met dit euvel ?

                  Misschien intressant artikel

                  http://www.lnengineering.com/ims.html

                    Wat betreft kosten valt dit wel mee ,de duurste kost is de werkuren de rest is niet zo duur .
                    Geen paniek .

                      Op het nederlandse forum zitten wel wat mensen met meer ervaring met deze kwestie

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.