IMS lager

  • Maker
    Discussie

  • bzguy
    Deelnemer

      Heeft iemand ervaring met het laten vervangen van de ‘beruchte’ IMS lager op een 996 MKI (3.4) ?

      Zuijn er aan te raden specialisten in Vlaanderen ?

      Heeft iemand een idee wat betreft kostprijs hiervan ?

      Volstaat het vervangen van deze IMS voor een bepaalde ‘garantie’ tegen het bekende ‘ploffen’ ?

    8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
      • Maak een afspraak met Michel van AutoResto. Die heeft alle oplossingen bij de hand.

          Heb ondertussen al een paar offertes binnen (bij gereputeerde bedrijven in NL) om het IMS te laten vervangen, en terwijl laat ik het RMS ook vervangen.

          Koelsysteem-verbetering is ook eenoptie in een later stadium, ik weet dat ik de wagen steeds netjes warmrijd, radiators schoonmaak, etc, dus dat zal me wellicht niet direct problemen opleveren 😉

            rustig warmrijden is een goede start he, je kan altijd eens navragen wat die modificatie koelsysteem bij Resto gaat kosten en dan afwegen tegen de waarde van je wagen of gemoedsrust 😉

              Net gelezen dat een bedrijf in NL (mag er een naam vermeld worden ?) een oplossing heeft voor het scheuren van te cilinderwanden tgv verschil in koeling linkse/rechtse cilinderbanken.

              Heb geen enkel probleem met m’n 3.4, maar denk er toch aan om mss preventief toch wat maatregelen te treffen.

              Al wordt er vaak gezegd : “if it ain’t broken, don’t fix it”, het overgrote deel van de 996’en heeft immers nooit last van dat probleem.

                IMS is idd nog niet het probleem, kan worden verholpen met het nwe seal te plaatsen. Koeling en barsten van cilinderwanden is een erger probje dat je uiteindelijk naar een nwe motor duwt!!!
                in nederland is er een bedrijf (staat op pf.nl) dat een redelijke bullitproof revisie aanbiedt voor rond de 8k 😆 maar dan heb je garantie en ben je gerust :up: :popcorn:

                  Kost bij officiele porsche garage al snel 1000 euro, de boite moet er af en daar kruipen veel werkuurtjes in. Vervanging preventief biedt ook geen nog 100% garantie, maar onder garantie durft porsche de moter wel eens vervangen mocht het later toch voorvallen … Maar ook hier, absoluut geen garantie.

                    +1 Rocco

                      ploffen zou te maken hebben met een verschil in temperatuur/koeling in verschillende cilinders waardoor kans is op barsten, in Nederland werken ze nu aan een betere koeling oplossing maar gedane schade is moeilijk omkeerbaar te maken … ims is nog een ander probleem, correct me if I’m wrong

                      dus nee geen garantie

                    8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.