In Detail: Porsche 997 Cabrio

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s In Detail: Porsche 997 Cabrio

• Maker
    Discussie
  • Dag iedereen!

Dit weekend de Porsche 997 Carrera cabrio van ‘luc993cabrio’ onder handen genomen voor een volledige behandeling (interieur en exterieur).

De wagen is van 2005, heeft +/- 94 000 km op de klok, en heeft een zwarte uni-lak. Een uni-lak is een niet-metaalkleur en in geval van een donkere kleur is dat dus een moeilijke kleur in onderhoud, het zal lakdefecten namelijk veel meer en sneller blootstellen aan het oog!

Ook werd deze wagen niet gewassen volgens de regels van de kunst, de lak was dus in erg slechte staat met op vele plaatsen erg diepe krassen. Een volledige polierbeurt stond dus op de planning!

Met het vuile weer van afgelopen week, kwam de wagen aan in volgende staat:

[IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00347.jpg[/IMG]

Met zeer vuile uitlaten

[IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00378.jpg[/IMG]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 61)
    • behandelen met een impregneermiddel doe ik 1 maal per jaar.

Tja, als je de kap veel open let zie je dat. Maar ik dacht dat je het misschien kon bijkleuren ofzo…

Ik doe van de Boxster het dak 2 maal per jaar met product van Meguiars.

Zijn 2 producten, eerst eentje om te reinigen met zachte borstel, daar een om waterafstotend en UV protected te maken. Goed resultaat en water loopt er net even goed af als op het koetswerk 😉

Na enkele jaren kan je in de vouwen inderdaad wat verkleuring waarnemen in de stof.

Echter gaat dit niet om vervuiling in/op het cabriodak maar eerder de structuur van de textiel die al wat aangetast/vervormd is. En inderdaad, in de hoekjes van een cabriodak zal je dat het snelst zien. Weinig aan te doen in uw geval dus…

Hier in dit geval werd de stof gereinigd (ontvet) met een ontvetter, daarna wordt het cabriodak geïmpregneerd met een waterafstotend product (303 High Tech Fabric Guard in dit geval).

Heb je de kap al eens goed gereinigd? Want is het vuil op die plaatsen of verkleuring?

Knap!

nog tips voor cabriokap terug echt zwart te krijgen?
              Alpina van mijn vouw zie je een beetje de lijnen waar de kap zich opvouwt. zijn niet helemaal zwart meer.

Beetje aan de late kant, maar zeer goed gewerkt, doet bijna pijn aan de ogen, zo blinkt het.

[quote=”straffen” post=100357]verdomme hoe bezig man
                  dik inorde
                  :respekt:[/quote]

Bedankt 😀

verdomme hoe bezig man
                    dik inorde
                    :respekt:

Proficiat Luc!

Hou ons op de hoogte van de nieuwigheden hé 😉

:driver: :driver: :driver:

Luc enige tijd geleden heb je toch een sls getest . 😉

Denk dak dan eerst nog ne sponsor moet zoeken. :sarcastisch :sarcastisch :sarcastisch

Luc ik ben echt benieuwd wat het gaat worden ,waarom eens geen Mclaren ?
                              De gt2 is al verkocht zie ik . 😥

neen Bart, zit er voor niks tussen, ben de eeuwige twijfelaar, dat weet je… 😕

[quote=”Funny” post=95143]Proficiat Luc .
                                  Blijft hij in W-Vlaanderen ?[/quote]

Yup, op ongeveer 2km van mijn deur, zal hem nog regelmatig zien passeren. :driver: :driver: :driver:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 61)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.