Inbouwen afstandsbediening automatische poort CAME

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Inbouwen afstandsbediening automatische poort CAME

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,
    Ik heb thuis een poort met een automatisatie van het merk CAME. We hebben 2 afstandbedieningen. In de 4S heb ik een knop over naast de navigatie. Ik vroeg me af of er een manier is om die knop te gebruiken om er een afstandsbediening te maken voor de poort ?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • had mij blijkbaar miskeken : alle niet gebruikte knoppen zijn dummies. dat Targa knopje is lijkt idd heel erg op een sectionale poort :applaus:
      maandag ga ik die bestellen, afstandsbediening is al ‘wired’, klaar om in te bouwen.

alleen nog eens zoeken naar de how-to om de knop te laten oplichten wanneer de lichten aangezet worden : de schakelaar van de ramen verbinden met de nieuwe knop om aan stroom te geraken, maar wil geen stomiteit doen.

wie weet zit er bij jou een dummy in die niet (meer) in gebruik is. haal het hoefijzer frame er eens uit en kijk of die bewuste schakelaar aangesloten is. de meeste zijn drukknoppen die dmv een relais hun ding doen; dus zowat elke dashbordschakelaar kan hiervoor gebruikt worden.
        deze die ik eerder postte is die van het 996 targadak waarvan het icoontje verdacht veel gelijkt op een sectionale garagepoort :engeltje:

Thx Deepee :respect2:

Ben al op zoek naar zo een schakelaar en heb mijn afstandbediening al eens opengeprutst. Ik zal een vriend electromechanicus eens om zijn diensten vragen, want solderen op een printplaat, daar ben ik te lomp voor.

Enig idee of dit ook zou lukken op de knop links van het scherm van de navigatie? Heb de indruk dat het geen afdekplaat is, maar daadwerkelijk een knop. Hoef ik dan niets bij te kopen…

je opent de afstandsbediening en verbindt twee draadjes van 50 cm met de contacten van het drukknopje op de printplaat;
            hiermee leg je straks een parallel schakeling aan
            je legt de afstandsbediening met de extra draden onder de middenconsole op een plaats waar je nog relatief gemakkelijk bij kan om de batterij te vervangen om de X jaar.
            je schaft deze drukknop aan met connector en sluit hier de twee draden op aan

je wipt het afdekplaatje uit de middenconsole en plaats daar de nieuwe drukknop

als dit niet allemaal duidelijk is, dan kan je deze tutorial nog eens nalezen

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.