info bij aankoop

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening info bij aankoop

• Maker
    Discussie
  • Bij deze wil deze newbie zich eerst eens voorstellen alvorens met de deur in huis te vallen zeg maar.

Ben een 34 jarige jongeman uit Borsbeek en al vele jaren een echte snelheidsfreak maar dit was dan vooral met krijsende rijstraketten en italiaanse schonen op 2 wielen wel te verstaan.

Aangezien je met motoren meestal alleen maar kan genieten en nu mijn gezinssituatie veranderd is met een zeer lief vrouwtje wil ik een speeltje kopen wat toch een beetje dat motorgevoel moet vervangen.

Wil een 30-35 duizend eurokes uitgeven en had dit weekend al wat meer info verkregen bij Vanbeurden in Retie.

De wagen zal voornamelijk in het weekend gebruikt worden omdat ik door de week echt geen tijd heb met mijn zelfstandig werk.

Zit met vele vragen ivm onderhoud en wat toch wat waarde houd. Moet ik kiezen voor een luchtgekoelde, watergekoelde?
    Heb al vele dingen gelezen over de 996, nog niet echt waardevast en bij de 3.4 vele motorproblemen.
    Magazines heb ik al veel gelezen maar hoop op dit forum wat meer echte info en echte ervaringen kunnen vernemen.

Meesten zullen zeggen eerst gaan testrijden met de verschillende modellen maar is niet echt te vergelijken denk ik een 993 en 996.

Hopend op reacties en jullie mening hoor ik het hier graag.

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 174)
    • [quote=”joebarreke” post=90739]heeft iemand van de leden hier misshien deze wagen al gaan bekijken?

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?smid=TAF-SM-TL-S&id=200203198%5B/quote%5D

Waar is de voorgehouden “airco”?

Wim

Moert ik wel een telefoonnummer of adreske hebben hè Koen. 😉

Maar zal zien of er nog tijd over is, want ik heb het nogal druk die dag, en in de namiddag nog een afspraak staan.

[quote=”joebarreke” post=90739]heeft iemand van de leden hier misshien deze wagen al gaan bekijken?

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?smid=TAF-SM-TL-S&id=200203198%5B/quote%5D

Ziet er op foto’s zeer netjes uit. Lederen sportzetels, mooie Fuchsen en volledige historie. Misschien wel een bezoekje waar.

[quote=”joebarreke”] nergens geen topic met de moto’s van de forumleden?
          [/quote]

Goei idee, start maar eentje op :relaxman:

[quote=”911-lover” post=90742]Ook tevreden van Johan .
            Hij doet mijn onderhoud .
            Gekocht heb ik de wagen destijds elders.
            Btw , ben ook een motorrijder . Triumph 955i Sprint RS
            Wim en Henk , als jullie bij Johan gaan , kom even langs .
            Ik woon er geen 10km vandaan .
            Lekker koffietjes en babbeltje slaan[/quote]

nergens geen topic met de moto’s van de forumleden?
            ben momenteel volop bezig om een v-max volledig te verbouwen, die motormicrobe die laat me toch niet los

Ook tevreden van Johan .
              Hij doet mijn onderhoud .
              Gekocht heb ik de wagen destijds elders.
              Btw , ben ook een motorrijder . Triumph 955i Sprint RS
              Wim en Henk , als jullie bij Johan gaan , kom even langs .
              Ik woon er geen 10km vandaan .
              Lekker koffietjes en babbeltje slaan

heeft iemand van de leden hier misshien deze wagen al gaan bekijken?

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?smid=TAF-SM-TL-S&id=200203198

[quote=”joebarreke” post=90697]Voor mij persoonlijk liefst een coupé maar dan wel met schuifdakje, vrouwtje ziet liefst een cabrio.
                  Qua rijeigenschappen weet ik dat een cabrio minder strak stuurt maar het gaat toch geen racebolide worden.[/quote]

Targa is misschien een mooi compromis, strak sturen en bij mooi weer toch dakje er af. :driver:

@bladerunner: de Ducati 996 vind ik ook heel mooi, maar de allermooiste blijven voor mij nog steeds de Van Veen OCR1000 en de Kawasaki Z1 900 (begin jaren 70). Heeft met jeugdsentiment te maken. Ik vind mezelf iets te groot voor een Ducati (187 cm).

@Joe
                    : een cabrio kwam bij mij niet in het vizier. Heb ooit een Z3 gehad, en dat gedoe met die kap, en met de kap open en dan de brandende zon op mijn kalende knikker waren niet mijn ding. Wanneer ik van het zonneke wil genieten in de open lucht, dan pak ik met ST10 (moto dus). Een Porsche hoort een coupé te zijn, maar als het een targa of cabrio is, vind ik hem nog bloedmooi hoor.
                    😉

Hey Bladerunner,

mooiste duc blijft voor mij toch de 916 😉
                      Henk heeft inderdaad een optie op de turbolook targa genomen.

Voor mij persoonlijk liefst een coupé maar dan wel met schuifdakje, vrouwtje ziet liefst een cabrio.
                      Qua rijeigenschappen weet ik dat een cabrio minder strak stuurt maar het gaat toch geen racebolide worden.

[quote=”Rocco” post=90681]échte porschisten rijden met een goldwing hé mushroom 😀 da’s ook ne flatsix of flatfour :mrgreen:[/quote]

Sorry, maar ne Goldwing is eigenlijk gene moto, dit is meer een bus op twee wielen. :sarcastisch :sarcastisch

@ gentleman, een vriend van mij rijd ook met de nieuwe Téneré, ikzelf heb een Ducati Monster S4RS. Als je het had over je 996 dacht ik even aan de Ducati 996 die ik ook gehad heb, de mooiste moto ooit gemaakt.

@ henk_74, ben benieuwd naar de foto’s, is het de Targa met turbolook die op Johan zijn website staat?

@ joebarreke, geduld is een schone deugd, vroeg of laat kom je de ware tegen. Welk type zoek je eigenlijk, coupe, targa of cabrio?

Wim

Mogen alleen slips zijn, geen onderbroeken a.u.b :mrgreen:

[quote=”cabrio wim” post=90679]ik moet mijn zegen nog geven hè. 😆 :mrgreen:[/quote]

ik durf binnenkort geen onderbroek meer te kopen zonder advies van de Wim :mrgreen:

[quote=”henk_74″ post=90665]Hoi dag Joebarreke,

Ik denk dat ik jou daar gisteren tegengekomen ben 😀
                              Bij Johan Dekens, diegene die daar onder die Targa 3.2 G50 lag, was ik 🙂

Heb de wagen gereserveerd, in principe koop ik, na nog een bezoekje deze week met onze Wim.

Na de handtekening kunnen we nog een palmke gaan drinken op de wagen hé Wim :first:
                              Dan post ik ook enkele foto’s!

En inderdaad, ik heb alle vertrouwen in Johan, een aangename man met veel ervaring en veel positieve commentaren. Ook Gentlemens zijn wagen gezien, toppie! :relaxman:

@bladerunner
                              : mogelijks heb je er binnenkort een collega bij :music:[/quote]

Hey Henk,

Johan had inderdaad gezegd dat je een optie op de wagen had genomen. Heb die van Gentlemen ook zien staan, allebei strakke wagens.
                              Ik wacht vol ongeduld tot hij de juiste zal binnenkrijgen.

Greetz

échte porschisten rijden met een goldwing hé mushroom 😀 da’s ook ne flatsix of flatfour :mrgreen:

Wim

ik moet mijn zegen nog geven hè. 😆 :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 174)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.