info bij aankoop

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening info bij aankoop

• Maker
    Discussie
  • Bij deze wil deze newbie zich eerst eens voorstellen alvorens met de deur in huis te vallen zeg maar.

Ben een 34 jarige jongeman uit Borsbeek en al vele jaren een echte snelheidsfreak maar dit was dan vooral met krijsende rijstraketten en italiaanse schonen op 2 wielen wel te verstaan.

Aangezien je met motoren meestal alleen maar kan genieten en nu mijn gezinssituatie veranderd is met een zeer lief vrouwtje wil ik een speeltje kopen wat toch een beetje dat motorgevoel moet vervangen.

Wil een 30-35 duizend eurokes uitgeven en had dit weekend al wat meer info verkregen bij Vanbeurden in Retie.

De wagen zal voornamelijk in het weekend gebruikt worden omdat ik door de week echt geen tijd heb met mijn zelfstandig werk.

Zit met vele vragen ivm onderhoud en wat toch wat waarde houd. Moet ik kiezen voor een luchtgekoelde, watergekoelde?
    Heb al vele dingen gelezen over de 996, nog niet echt waardevast en bij de 3.4 vele motorproblemen.
    Magazines heb ik al veel gelezen maar hoop op dit forum wat meer echte info en echte ervaringen kunnen vernemen.

Meesten zullen zeggen eerst gaan testrijden met de verschillende modellen maar is niet echt te vergelijken denk ik een 993 en 996.

Hopend op reacties en jullie mening hoor ik het hier graag.

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 174)
    • @Joebarreke ,gewoon je hart volgen .Aangezien het gaat om een hobby wagen zou het me weinig kunnen schelen of er nu een g50 of andere bak in ligt .
      Elke porsche heeft zijn charme .

@Henk
      proficiat 😉

Mijn 996 heeft ook bijgeluidjes hoor, de dikke dame heeft er dan ook al bijna 200.000 km op zitten 😉 Dan komt er wel ne keer wat spel op bepaalde onderdelen hé? :sarcastisch
        Maar als ik van de 912 in de 996 kom is de 996 precies ne Rolls Royce: zo stil, zo comfortabel, zo trekken!!
        Ik ben wel iemand die ‘t altijd voor de underdog opneemt, vooral als die underdog de reputatie niet verdient. Rij er eens mee, ze smijten ze naar jouw kop tegenwoordig, en je kan nog genoeg overhouden om een 912 erbij te nemen 😉 Wel sleutelsetje meenemen dan 😉

Mijn enige ervaring met moto’s is een Kawasaki ZZR600, maar ‘t speelt teveel in mijn kopke wat er allemaal kan misgaan. Heb hem dan ook maar 2 jaar gehad en er maar 2000 km mee gereden.
        Jetski’s zijn imo veel plezanter, je kan het achterste ook laten slippen zoals bij een auto en er allerhande toeren mee uithalen, en als je valt lig je in het water ipv op de tarmac 💡 Alleen niet zo makkelijk om mee te gaan werken 😉

@bladerunner.
          Zo te lezen zijn er inderdaad ook heel wat motards onder de Porschisten. Ikzelf ben jarenlang trouwe BMW-rijder geweest (boxers) maar de laatste was een K1300S (dat is pas een straaljager!!). Door het feit dat BMW de laatste jaren kampt met onverklaarbare elektrische storingen, terugroepacties van onderdelen die keer op keer stuk gaan, hun arrogante en hautaine houding tgo hun klanten, ben ik nu een Yamaha rijder.
          Voor mijn werk rijd ik nog wel met een BMW boxer, maar ik ga het jullie besparen van wat we hier allemaal mee voorgehad hebben.
          Er staat in mijn garage een 1200 Super Teneré met Akrapovic-uitlaat, en die geeft hele mooie klappen. Bijna 7000 km op 3 maanden 🙂
          Na mijn 996 had ik een BMW 320C coupé, premium selection (dus dik betaald met 3 + 3 + 3 garantie). Toen ik de auto verkocht had en de nieuwe eigenaar de auto in M versie wilde laten zetten bleek dat deze auto niet 1 jaar oud was maar reeds 3 jaar bolde (2 jaar directiewagen dus niet te zien op de inschrijving) en dat ie reeds 2x accident had (hoewel de verkoper bij mijn aankoop mij tot 3 x toe op zijn plechtige communie-ziel zweerde dat de auto nooit een accident had). Ook bij deze auto begon de elektronica op te spelen.
          Voor mij dus liever geen BMW meer.
          Grtz.

Hoi dag Joebarreke,

Ik denk dat ik jou daar gisteren tegengekomen ben 😀
            Bij Johan Dekens, diegene die daar onder die Targa 3.2 G50 lag, was ik 🙂

Heb de wagen gereserveerd, in principe koop ik, na nog een bezoekje deze week met onze Wim.

Na de handtekening kunnen we nog een palmke gaan drinken op de wagen hé Wim :first:
            Dan post ik ook enkele foto’s!

En inderdaad, ik heb alle vertrouwen in Johan, een aangename man met veel ervaring en veel positieve commentaren. Ook Gentlemens zijn wagen gezien, toppie! :relaxman:

@bladerunner
            : mogelijks heb je er binnenkort een collega bij :music:

Voor het motorgevoel te evenaren met een porsche daar heb ik de centen nog niet voor want dan moeten we voor een turbo of GT2 gaan.
              Het Porsche gevoel evenaren met een 3.2 G50 zal evengoed gaan, we kopen ook geen nieuwe wagen dus dat is met eender merk dat er hier en daar wel geluidjes zullen zijn 😉

Ik kan niet voor andere modellen spreken, maar ik ben geweldig content van mijn 3.2 met G50 boite. Voor mij is het, na de pre-impact, maar daar zit je dan constant aan te sleutelen hé Bart 😉 , de beste keuze.

Met zijn hydraulische koppeling en soepele versnellingen rijd hij zoals een dagdagelijkse auto.
                Idd. heb je wel de bijkomende geluidjes maar hey, ‘t is ne Porsche hé :lekker:

Zelfs mijn madam is er gek van, en het voordeel is dat je niet constant hoeft te babbelen in de auto, je kan gewoon genieten.

En, ook bij mij, past hij perfect naast mijnen Duc, zeker als ik ze allebei start.

Trouwens, ik lees hier op het forum tussen de regels dat er wel meer moto-eigenaars tussen de Porschisten zitten. :relaxman:

als je de vrouw zou laten doen dan word het de nieuwe 991 😀

aangezien mijn vrije tijd heel beperkt is en we eigenlijk enkel zondag van de wagen kunnen genieten ben ik tevreden om met een 3.2 wat rond te cruisen.

mijn miskopen die ik op het half jaartje weer heb gemaakt, zijn een 3 tal motoren…
                  eentje gaan we toch nog houden, die zijn we volledig aan het customizen

Waarom nu ineens een 3.2?
                    Met jouw budget?
                    Ik heb een SC gehad en dus ook de “echte” beleving… Je vrouw moet je enorm graag zien om daar in mee te rijden. Als je vrouw niet echt jou en die Porsche graag ziet krijg je haar daar nooit (meer) in.
                    Zelfde bvb met de 912 die ik nu gekocht heb. Boven de 90/uur moet je niet veel meer tegen elkaar zeggen, de rijwind blaast er zo doorheen, etc… Dan zijn bij de mijne zelfs alle rubbers en dergelijke al nieuw. Mij kan dat niet schelen, integendeel, ik wil maar zeggen dat dat niet iedereens dada is 😉

Klank krijg je uit de 996 ook, da’s maar een paar 100 Euro voor een nieuwe uitlaat.
                    Rij eens met een 911 3.2, 964, 993, 996 en neem je vrouw mee en beslis dan 😉

Dit gezegd zijnde wil ik niet één of ander model afbreken, alleen wat voor één iemand de hemel is is een ander zijn nachtmerrie.

Come to think of it… ik heb eigenlijk nog nooit in een 964 of 993 gereden 😳
                    964 staat wel op ‘t verlanglijstje :mrgreen:
                    Eventueel als Singer-donor :sarcastisch Ik zou’m dan Songwriter noemen.
                    Heb je ‘m?? Singer/Songwriter :wtf: 😕 8)

BTW… welke miskopen? :sarcastisch

Carrera 3.2 G50.

Zou de zoektocht niet laten afhangen van een versnellingsbak.

Die hebben we inderdaad gezien, vriendin vond het de mooiste die er stond maar ik wist dat hij al verkocht was.
                        Mooie wagen, komt ook wel in orde.
                        Als hij nog zo eentje vind ben ik tevreden.

Bij Johan zit je goed. Ik heb hem enkele maanden geleden ook in vertrouwen genomen en dan heb je heel zeker bij hem de expresso bruine gezien waarmee ik binnenkort rond ga scheuren. Ff geduld oefenen dus en raad blijven vragen, want er worden heel wat minderwaardige of verbouwde P’s aangeboden.
                          Grtz

van deze verkoper heb ik op het nederlands forum al verhalen gelezen…

we gaan ons deze keer toch bij ons gedacht houden want anders heb ik dit jaar nog steeds geen gevonden 😉

XXX

Welkom hier op het forum van de P liefhebbers.
                              Met dat budget zou ik voor een echte WTL gaan of ander een rasechte Turbo.
                              Kijk eens naar http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=207944671
                              Mooi exemplaar, weinig kms.
                              Laat ‘m wel goed inspecteren door een kenner, gargist. Zet ‘m op de brug, controleer alle corrosiehoekjes, let op de motor en als dat allemaal ok is vraag dan aan super ‘wimcabrio’ of hij goed is :engeltje:
                              Ikzelf hou van de 3.2 z’n sound en met de Tirbo heb je een echt beest in huis. Als je van Duc komt dan loop je hier zeker warm voor. Veel succes in je zoektocht. :relaxman:

Na een tijdje afwezigheid en nog een paar miskopen gedaan te hebben zijn we hier terug.
                                Vanmiddag bij dekens langsgeweest en de uitleg en informatie verkregen die ik nodig had.

Zijn dus tot het besluit gekomen dat het geen 993 zal worden maar we gaan op zoek naar een Carrera 3.2 G50.
                                Ik hou de forums en de verkoopssites in het oog maar worden duidelijk zeldzaam.

Ibiz@ke schrijft:

ik heb hetzelfde voor met de 964 😆

ben je ook een lelijkaard ? 😛 grapje :lol:, het enige vervelende zijn die zwerm infantielen die steeds persé in je gat moeten plakken en die aan elk stoplicht moeten bewijzen dat ze net hun rijbewijs gehaald hebben, ik lach me gewoon een deuk als ik dan tergend langzaam vertrek 😈 😆

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 174)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.