info bij aankoop

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening info bij aankoop

• Maker
    Discussie
  • Bij deze wil deze newbie zich eerst eens voorstellen alvorens met de deur in huis te vallen zeg maar.

Ben een 34 jarige jongeman uit Borsbeek en al vele jaren een echte snelheidsfreak maar dit was dan vooral met krijsende rijstraketten en italiaanse schonen op 2 wielen wel te verstaan.

Aangezien je met motoren meestal alleen maar kan genieten en nu mijn gezinssituatie veranderd is met een zeer lief vrouwtje wil ik een speeltje kopen wat toch een beetje dat motorgevoel moet vervangen.

Wil een 30-35 duizend eurokes uitgeven en had dit weekend al wat meer info verkregen bij Vanbeurden in Retie.

De wagen zal voornamelijk in het weekend gebruikt worden omdat ik door de week echt geen tijd heb met mijn zelfstandig werk.

Zit met vele vragen ivm onderhoud en wat toch wat waarde houd. Moet ik kiezen voor een luchtgekoelde, watergekoelde?
    Heb al vele dingen gelezen over de 996, nog niet echt waardevast en bij de 3.4 vele motorproblemen.
    Magazines heb ik al veel gelezen maar hoop op dit forum wat meer echte info en echte ervaringen kunnen vernemen.

Meesten zullen zeggen eerst gaan testrijden met de verschillende modellen maar is niet echt te vergelijken denk ik een 993 en 996.

Hopend op reacties en jullie mening hoor ik het hier graag.

9 reacties aan het bekijken - 166 tot 174 (van in totaal 174)
    • Rocco schrijft:

over de 996 kan ik niet oordelen, maar met de 993 heb ik enorm veel plezier, het geluid is geweldig, de auto is gebouwd als een tank en je hebt nog het gevoel dat je zelf rijdt en zelf beslist, en qua aandacht moet ik niet klagen want de mensen staan je gewoon aan te gapen, maar dat ligt misschien aan mijn lelijke kop 😈

ik heb hetzelfde voor met de 964 😆

dan ga ik er met mijn budget niet komen denk ik 😉

…993 4S of turbo…zou een goede keuze zijn 😆
          Grtz pascal911.

Op rechtstreeks antwoord op bovenstaande post, gelieve niet te quoten, dit i.v.m leesbaarheid draadje

ik ga me toch fixeren op de 993, daar heb je nog keuze genoeg tussen en zal al moeilijk genoeg worden 😉

Anoniem

Ik heb recent nog enkele foto’s ontvangen van een zeer mooie 964 cabrio die te koop komt.
              Donker blauwe met een licht kleurig interieur.

over de 996 kan ik niet oordelen, maar met de 993 heb ik enorm veel plezier, het geluid is geweldig, de auto is gebouwd als een tank en je hebt nog het gevoel dat je zelf rijdt en zelf beslist, en qua aandacht moet ik niet klagen want de mensen staan je gewoon aan te gapen, maar dat ligt misschien aan mijn lelijke kop 😈

als (ik veronderstel) ex-Ducatisti zal je vermoedelijk belang hechten aan een mooie sound… en dan verkiezen de meesten eerder de 964-933 generaties met aangepaste uitlaatorkesten, dan de 996’s… Als je dan toch enkel maar plezierritten in het weekend zal maken, is de veel betere dagdagelijkse bruikbaarheid van de 996 ook minder belangrijk voor je.

Wim

Welkom op het forum, en tussen die 2 zit echt een groot verschil.

Maar als je echt van Porsche houd, zou ik voor de laatste luchtgekoelde gaan, (993) en voor de waardevastheid ook beter. 💡

joebarreke schrijft:

Bij deze wil deze newbie zich eerst eens voorstellen alvorens met de deur in huis te vallen zeg maar.

Kijk , dat is nu een man naar mijn hart 🙄 😈 😉

Van harte welkom hier op dit forum .
                      Met jouw vragen zullen er wel vele beter kunnen helpen dan ik , dus dat laat ik aan hen over .
                      enkel twee wijze raadgevingen :
                      * Laat bij aankoop je verstand winnen van je hart
                      * De zoektocht is zeker zo leuk dan de aankoop .

Veel plezier met het zoeken van de juiste Porsche voor je . Dat moet zeker lukken met jouw budget.

9 reacties aan het bekijken - 166 tot 174 (van in totaal 174)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.