info bij aankoop

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening info bij aankoop

  • Maker
    Discussie
  • Bij deze wil deze newbie zich eerst eens voorstellen alvorens met de deur in huis te vallen zeg maar.

    Ben een 34 jarige jongeman uit Borsbeek en al vele jaren een echte snelheidsfreak maar dit was dan vooral met krijsende rijstraketten en italiaanse schonen op 2 wielen wel te verstaan.

    Aangezien je met motoren meestal alleen maar kan genieten en nu mijn gezinssituatie veranderd is met een zeer lief vrouwtje wil ik een speeltje kopen wat toch een beetje dat motorgevoel moet vervangen.

    Wil een 30-35 duizend eurokes uitgeven en had dit weekend al wat meer info verkregen bij Vanbeurden in Retie.

    De wagen zal voornamelijk in het weekend gebruikt worden omdat ik door de week echt geen tijd heb met mijn zelfstandig werk.

    Zit met vele vragen ivm onderhoud en wat toch wat waarde houd. Moet ik kiezen voor een luchtgekoelde, watergekoelde?
    Heb al vele dingen gelezen over de 996, nog niet echt waardevast en bij de 3.4 vele motorproblemen.
    Magazines heb ik al veel gelezen maar hoop op dit forum wat meer echte info en echte ervaringen kunnen vernemen.

    Meesten zullen zeggen eerst gaan testrijden met de verschillende modellen maar is niet echt te vergelijken denk ik een 993 en 996.

    Hopend op reacties en jullie mening hoor ik het hier graag.

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 174)
    • Ik heb de foto’s van de herstelling van je SUB eerder al op de site gezien en is inderdaad vakwerk.

      Is weer een fijn vooruitzicht, niet? 😆

        En die lakkerij is een goede .
        Mijn Sub is daar ook geweest (op aanraden van Johan) .
        Echte vakmensen

          Zou orig. 2-liter kunnen zijn (1963 – 1969), eventueel één van de eerste 11-jes dus. korte (A-serie) of lange (vanaf eind 1968 B-serie) wielbasis.

          [quote=”joebarreke” post=91092]welk model is dit eigenlijk?

          een 911 2.0(productiejaar 1964 tot 1969)?[/quote]

            [quote=”Gentleman” post=91040]@ Henk, zoals ik al eerder schreef is het heel moeilijk om als particulier een originele goede 3.2 te pakken te krijgen voor een aanvaardbare prijs. En ik vrees dat het alleen maar moeilijker gaat worden. :engeltje:

            Grtz[/quote]

            Dit vrees ik ook. In de heimat Duitsland zijn ze het laatste jaar +/-30% duurder geworden. Niet voor niets komen de Duitsers de beste hier weghalen. Op de bekende sites als mobile.de en autoscout24.de staan voor 80% Amerikaanse importPorsches.
            Spijtige zaak voor wie op zoek is 😥 , goede zaak voor trotse bezitters. 8)

              welk model is dit eigenlijk?

              een 911 2.0(productiejaar 1964 tot 1969)?

              Attachments:
              • 312528_316864644992147_150332954978651_1398887_1134034292_n.jpg

                Ben benieuwd naar het eindresulataat, maar zoals je zei, zag er inderdaad al strak uit :respect2:

                  Ik ben vandaag mijn papieren gaan ophalen bij Johan. Weer een hele toffe babbel gehad en nu kan ik echt beginnen aftellen naar het schijnt. Hij probeert hem vandaag nog te strippen, dan naar lakkerij om hem vervolgens terug in elkaar te zetten en klaar te maken.
                  En ik moet zeggen, hij ziet er nu nog steeds heel strak uit, kan alleen maar beter worden!

                  @ Henk, zoals ik al eerder schreef is het heel moeilijk om als particulier een originele goede 3.2 te pakken te krijgen voor een aanvaardbare prijs. En ik vrees dat het alleen maar moeilijker gaat worden. :engeltje:

                  Grtz

                    [quote=”Gentleman” post=90944]Joe,
                    ik had ook interesse voor deze wagen. Ik ken niet veel van techniek, maar zie wel dat de luchtfilter niet origineel is. Tevens wordt het invoer, en als ie niet origineel staat… Hij wou de auto aan mij verkopen via Garhmer in Luik voor wie hij auto’s herspoot en opmaakte? Mogelijk is het dus een ongevalletje. Het was een hele vriendelijke verkoper doch toen ik hem zei dat ik één gevonden had, sloeg de toon om in …. En ik merk dat hij nu bijna 2000 euro goedkoper staat dan 1,5 maand geleden…. Ook vreemd niet?
                    Grtjs[/quote]

                    Bedankt voor de inlichtingen 😉
                    We zullen best maar wachten tot Johan iets heeft staan denk ik. Maar het begint te kriebelen, het seizoen komt eraan.
                    En nog geen auto en mijn moto nog niet af :mrgreen:

                    Maar zoals ik hier al veel gelezen heb, het zoeken is bijna even leuk als het rijden. Maar heb hier ondertussen een stapel porsche boekjes liggen met tips en tricks die ik al van buiten ken 😀

                      Joe,
                      ik had ook interesse voor deze wagen. Ik ken niet veel van techniek, maar zie wel dat de luchtfilter niet origineel is. Tevens wordt het invoer, en als ie niet origineel staat… Hij wou de auto aan mij verkopen via Garhmer in Luik voor wie hij auto’s herspoot en opmaakte? Mogelijk is het dus een ongevalletje. Het was een hele vriendelijke verkoper doch toen ik hem zei dat ik één gevonden had, sloeg de toon om in …. En ik merk dat hij nu bijna 2000 euro goedkoper staat dan 1,5 maand geleden…. Ook vreemd niet?
                      Grtjs

                        Dan zou ik den Wim maar meenemen……

                            AIRCO heeft niets te maken met lucht- of watergekoelde motor. Hoewel het natuurlijk een zeer pure vorm van “luchtkoeling” is.

                            Compressor wordt aangedreven door polie op gelijk welke motor, al naargelang de vraag voor afkoeling: temperatuur sonde.

                            Hebben 911 – 3.2 – 1987 met perfect werkende orig. airco.
                            Voor ons is airco in een klein karretje met veel glas, als een oud 11-je, bijna een must.
                            Verbruik in sportkarretje is minder belangrijk. Als de pk’s belangrijk zijn moet inderdaad alles eruit: gewichtsvermindering…

                            :lekker: 😈 :lekker:

                              Ne luchtgekoelde Porsche en airco,…. 🙄 🙄 ik heb het nooit gesnapt. Die dingen zijn altijd kapot of gaan kapot, laten het verbruik stijgen en de PK’s dalen.

                              Gewoon raampje open of dakje er af en de wind zijn werk laten doen. :driver:

                              Wim

                                Ontbreekt wel meer in de kofferruimte behalve de airco. 💡

                                  Inderdaad, had ik zelfs nog niet opgemerkt.

                                15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 174)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.