Info gevr.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Info gevr.

• Maker
    Discussie
  • hoy Porschisten,

ik ben op zoek naar info over velgen.
    het gaat over de 15″ mini lights 5×130.
    ik had graag geweten of deze in alu of magnesium zijn ?
    heb gegoogeld maar vind niets …

mvg,

Rudi.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Kopen die minilites en aan de muur hangen.

heb niks meer vrij (muur) in men garage !

vind ze net iets te duur om tegen de muur te hangen…

Tuthills gebruikt alleen nieuwe minilites -indien zo gewenst- op de rally porsches. Zelfde gewicht als de fuchs.

De nieuwe zijn enkel in alloy.

Ze zijn in verschillende maten beschikbaar.

Op de 2.3S/T werden ze idd gecombineerd maar vanaf einde 1972 voor de 2.5 S/T werd de 9×15 fuchs en de 11×15 fuchs ook beschikbaar als voorloper van de 73 RSR.

Kopen die minilites en aan de muur hangen.

Je kan onder een small body max 7 x 15 achter hebben, een RS body (en dus ook SC of 3.2 carrera heupen) max 8 x 15 of 9 x16 op 245/45/16, te maken met de offset van de fuchs + velg.

RSR of turbo achtervleugels max 11×15

groetjes,

Bert

Rudi,

check het magnesium voor aankoop wel op (zichtbare) scheurtjes.

[quote=”MRD-Porsche”:irwngnye]Rudolf,

heb je ze gekocht ? Ik weet te herrinneren dat deze bij Walter te koop lagen, bij een volgend project zou ik ze gaan kopen…
            Helaas is iemand me voor. 🙂 Liever iemand van het forum, dus gebruik ze wijs.

Als je ze weg doet, stuur maar even een PM!

Talitho

P.S. Het klopt dat de minilites achteraan gebruikt werden in combinatie met de Fuchs velgen vooraan, oa op de 911 ST.[/quote]

neen, ik heb ze nog niet gekocht, ik heb deze week 2 sets fuchsen uitgehaald bij Walter.
            en bij het inladen van de velgen zag ik die minilits te voorschijn komen,
            maar ik kende deze velg niet.
            daarom dat ik de vraag hier even stelde..

Rudi.

Ik dacht dat Porsche deze minilites gebruikte toen fuchs op dat ogenblik nog niet de gewenste maten kon aanbieden, vandaar dat enkel de (brede) minilites achteraan gebruikt werden.

Rudolf,

heb je ze gekocht ? Ik weet te herrinneren dat deze bij Walter te koop lagen, bij een volgend project zou ik ze gaan kopen…
                Helaas is iemand me voor. 🙂 Liever iemand van het forum, dus gebruik ze wijs.

Als je ze weg doet, stuur maar even een PM!

Talitho

P.S. Het klopt dat de minilites achteraan gebruikt werden in combinatie met de Fuchs velgen vooraan, oa op de 911 ST.

[quote=”PT”:xa4oyhyz]Als ik mij niet vergis zijn de mini ‘lite’ velgen, gemaakt in de 60’s en 70’s, uit magnesium.
                  Meer info vind je hier : http://www.minilitewheels.com/

groeten,[/quote]

bedankt voor de link.. 😉

PT

Als ik mij niet vergis zijn de mini ‘lite’ velgen, gemaakt in de 60’s en 70’s, uit magnesium.
                    Meer info vind je hier : http://www.minilitewheels.com/

groeten,

heb ik ook gehoord, alleen geplaats op bepaalde types, en doorgaans alleen achteraan ? vooraan zouden ze gecombineerd zijn met een Fuchs velg ??

ik vermoed dat het magnesiums zijn, omdat ze nogal lichtjes zijn, dit zijn ze

6×15 & 9×15..

2st 6j

http://i109.photobucket.com/albums/n63/beestje1/thumb-minilights15duims001.jpg

2st 9jx15

http://i109.photobucket.com/albums/n63/beestje1/thumb-minilights15duims003.jpg

hebben nergens schade of scheef, maar hebben wel aandacht nodig..

@ MRD porsche, al bedankt voor de info.

Rudi.

Authentieke minilites waren in het magnesium gemaakt, Vandaag de dag worden replicas gemaakt, zowel in magnesium als aluminium als ik me niet vergis (het laatste ben ik niet zeker van)

Origineel waren ze van magnesium. Veel gebruikt op de rallye porsches.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.