Inschrijven van import auto

Home Forum Porsche Talk Inschrijven van import auto

• Maker
    Discussie
  • Beste leden, het lijkt eindelijk zover. 996 naar mijn zin gevonden. Nu heb ik het geluk in mijn ogen dat het een Japanner is met weinig km’s en er nog zo goed als nieuw uitziet. Hij heeft koplampen e-keur in en ook de gordels hebben e-keur.
    Nu heeft de dame hem van CIB gekocht een gekend bedrijf met betrekking tot importwagens. Doch deze nog niet ter keuring aangeboden of nog nooit ingeschreven. Ze heeft dus al wel het “roze” formulier met douanestempel op. Het voertuig zou gans in het begin in Duitsland afgeleverd geweest zijn en daarna naar Japan zijn geïmporteerd of geëxporteerd zoals jullie willen. Nu zou ik willen weten of ik hiermee voldoende heb om naar de keuring te gaan en dat voertuig voor te rijden.
    En bij positieve keuring in te schrijven. Geen Coc aanwezig.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • [quote=”de_koen” post=280961]als er geen COC bij is, en het is via E nummer niet te vinden, kan dat nog een probleem geven…[/quote]

Ik kocht in 2009 een Cayman zonder COC (was mijn eerste Porsche en meteen ook eerste geïmporteerde).

Uiteindelijk na veel vijven en zessen laten keuren als ‘alleenstaand geval’.

Je zou ook via D’Ieteren een COC laten maken dacht ik, was toen toch zo (maar door omstandigheden ben ik daar destijds nier geraakt).

Anoniem

Wellicht is Japanse versie identiek aan Europese versie en kan Dieteren die gewoon homologeren. Ik heb hetzelfde gehad met een linksgestuurde 968 uit Japan.
        In principe kan Dieteren dit zo checken, maar doen ze het niet. Je moet op afspraak met de wagen naar Brussel, dan kijken ze in hun database. Indien ok, dan vertrek je met een Coc en sticker in de wagen.
        Best eens bellen naar Dieteren, afdeling homologatie.

Ze hebben geen Coc, nog geen keuring… En blijkbaar duurt de homologatie keuring tot 6maand voor dat rond is en moet hij daarna nog eens gekeurd worden voor inschrijving.
          Ik heb wel een chassisnummer maar weet niet of ik daar ergens meer info mee kan halen om te checken of hij inderdaad als Europese wagen is afgeleverd

als er geen COC bij is, en het is via E nummer niet te vinden, kan dat nog een probleem geven…

Bedankt voor je snel antwoord. Ik weet niet welke Euronorm de 3.4 van ’99 heeft en de exacte co. Heb al op verschillende zoekertjessites gekeken en het varieert van 285 tot 304gr co

hangt er in de deurstijl een sticker met een e* goedkeuringsnummer ?

dan komt het goed… let goed op welke euronorm en CO² uitstoot er gebruikt gaat worden ivm berekening BIV en toegang LEZ

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.