Inschrijving 964 oldtimer USA

Home Forum Porsche Talk Inschrijving 964 oldtimer USA

• Maker
    Discussie
  • Beste,

Ik heb een 964 C4 1990 gekocht van een dealer in Nederland die geïmporteerd is uit de US en zou deze gaan inschrijven als oldtimer in Belgie.
    Nu blijkt dat op de eigendomsakte van de US geen maand van eerste inschrijving vermeld staat, enkel het jaartal 1990.
    De douane verteld me dat, omdat er geen maand op vermeld staat, er steeds moet gewacht worden met inschrijving tot 15 September van het desbetreffende jaar.
    Het is een cabriolet en tegen ik hem dus op de baan zou hebben zijn de mooie maanden voorbij 🙁
    Kan iemand me zeggen of er een manier is om de wagen sneller ingeschreven te krijgen als oldtimer ?

Alvast bedankt voor jullie talrijke reacties.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
    • Zalig! Ik verwacht binnen 14 dagen hetzelfde te doen.. De 964 cabrio staat klaar om gekeurd te worden.. En dan plaatjes aanvragen en cruisen maar! Proficiat nog met je new toy!

Wegens stikjaloers wens ik hierop niet te reageren! 🙂

I like 🙂

veel plezier

We want more !

XXX

Nice 🙂

Eerste foto om een idee te geven. Het betere werk volgt.

964.jpg

Zoals hierboven beschreven donderdag platen in de postbus. Meteen vrijdagmorgen vertrokken voor een rit via de opaalkust naar Le Touquet.
                    En meteen wist ik dat de 964 nooit meer weg gaat. Na de 997 en de 911 ’72 is dit echt de perfecte mix. Het comfort, dat ik gewoon was van de 997, en echt rijden, wat zo fantastisch was aan de ’72. Als bonus was het fantastisch weer en kon de cabrio open. Ik heb wel 8 uur gereden deze weekend maar de radio heeft geen seconde aangestaan. Wat een sound die luchtgekoelde 3.6 ! In 1 woord ‘fantastisch’ ! Foto’s volgen.

Super….Donderdag al? mijn papieren liggen al bij de DIV van vorige week donderdag en wacht nog op mijn o-platen….

Vandaag naar de keuring geweest en eerste inschrijving is aanvaard.
                        Hetgeen wel het hele verhaal nog extra mysterie geeft is dat de sticker in deur en US documenten een Amerikaanse VIN dragen.
                        De wagen zelf heeft een Europese VIN (ZZZ). Wagen is dus blijkbaar Europees en niet US.
                        De Tourist-code wagens (900) waren dus blijkbaar Europees en werden nadien voorzien met een sticker met nieuwe Amerikaanse VIN code.
                        Belangrijkste is dus dat dit verhaal een happy end kent en ik donderdag mijn O-platen ontvang !!!

Dikke meevaller ,hopelijk bij de keuring hetzelfde 😉

Gisteren super nieuws gekregen van de douane.
                            Wagen heeft als eerste inschrijving 28/02/1990 gekregen en kan dus als oldtimer worden ingeschreven.
                            Blijkbaar heeft men genoegen genomen met de mail van Mark Noack met factuurdatum feb 1990 en de code 900 touristcar.
                            Volgende week naar de keuring en ik dacht al gezien te hebben dat volgende weekend het eerste cabrioweer er aan komt.

Misschien van een Amerikaanse militair gelegerd in Duitsland …

Beste Patrick,
                                Is een cabrio C4, indien ik een track toy zou kopen zou het wel een coupé C2 zijn.
                                Lijkt me zeer eigenaardig om dat model met die bedoeling te bestellen en zelf te gaan afhalen in Duitsland.

PB

Of jaren gebruikt als Track Toy.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.