Inschrijvingsperikelen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Inschrijvingsperikelen

  • Maker
    Discussie
  • Ik hoopte mijn papieren van de 993 in orde te kunnen brengen tijdens het onderhoud en het vervangen van de koppeling maar 1 of andere knoeier in Engeland heeft daar anders over beslist. Een S en een 5 waren blijkbaar equivalent wanneer hij/zij het chassisnummer op het inschrijvingsbewijs (V5) ingaf…

    Ik heb de DVLA (engelse DIV) gebeld en die zijn dat blijkbaar al gewend want beschreven prompt dat ik de V5 moest terugsturen met een aanvraag tot correctie en foto’s van de het chassisnummer.

    De angel van het verhaal ligt nu in het feit dat ze zeiden dat ze dan niet de V5 maar een ‘export certificate’ zouden terugsturen…

    Ik heb eens gebeld met douane en DIV en daar vieren ze een uit de lucht en wisten ze niet zo goed wat ze daarmee moesten aanvangen. Voor ik iets wegstuur, wil ik nu graag bevestigen wat ik juist moet doen. Op aanraden van de infokiosk van de DIV heb ik een mail gestuurd maar daar verwacht ik niet te veel van…

    Iemand hier gelijkaardige ervaring? Advies?

    Het is niet dat ik de auto nodig heb voor dagelijks gebruik maar ik zou toch nog graag een beetje van de komende zomer profiteren!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
    • Proficiat!! Of toch niet? :bounce:

        Proficiat!! Of toch niet? :bounce:

          De inschrijvingsperikelen zijn voorbij! Gisteren op minder dan een uur gesteld bij de DIV, vandaag de plaat geleverd! 😀

          Rijden dan? Mmmm, nee => zie nieuwe topic…

            De inschrijvingsperikelen zijn voorbij! Gisteren op minder dan een uur gesteld bij de DIV, vandaag de plaat geleverd! 😀

            Rijden dan? Mmmm, nee => zie nieuwe topic…

              Dat zal dan wss ook wel de reden zijn dat een COC voor die nieuwere wagens 370 ipv 170 Euro kost…

                Dat zal dan wss ook wel de reden zijn dat een COC voor die nieuwere wagens 370 ipv 170 Euro kost…

                  Dit is volgens mij enkel nog voor de ‘oudjes’, de wagens van voor 1996.

                  Een gelijkvormigheidsattest voor deze wagens kan D’Ieteren zelf afgeven, wanneer het een COC moet zijn, dus voor de wagens na ik dacht 1996, moeten de papieren eerst nog naar Duitsland, en kan het 2 weken duren eer de papieren per post worden opgestuurd.

                    Dit is volgens mij enkel nog voor de ‘oudjes’, de wagens van voor 1996.

                    Een gelijkvormigheidsattest voor deze wagens kan D’Ieteren zelf afgeven, wanneer het een COC moet zijn, dus voor de wagens na ik dacht 1996, moeten de papieren eerst nog naar Duitsland, en kan het 2 weken duren eer de papieren per post worden opgestuurd.

                      Inderdaad DST, opeen uurtje was ik buiten met de sticker op de binnenstijl van de passagiersdeur en het papiertje in de hand…

                        Inderdaad DST, opeen uurtje was ik buiten met de sticker op de binnenstijl van de passagiersdeur en het papiertje in de hand…

                          Mag ik dan concluderen dat u het gelijkvormigheidsattest onmiddellijk hebt meegekregen bij D’Ieteren?

                            Mag ik dan concluderen dat u het gelijkvormigheidsattest onmiddellijk hebt meegekregen bij D’Ieteren?

                              Idd, ik was overall veel te vroeg…

                              Maar de tunnels waren lekker leeg :music:

                                Idd, ik was overall veel te vroeg…

                                Maar de tunnels waren lekker leeg :music:

                                  Proficiat RS Evo, nu nog de platen en dan :driver: .

                                  Lekker ritje naar Brussel geweest zeker met dit weer, en waarschijnlijk nog niet te druk door den bouw die nog een extra dag verlof heeft.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.