Interclassics Maastricht 2016-2017

Home Forum Porsche Uitstappen Interclassics Maastricht 2016-2017

• Maker
    Discussie

• bladerunner
    Deelnemer

Vandaag met Ghost en Bjorn naar Maastricht. :driver:

Ik was er nog nooit geweest maar het is echt de moeite. We waren vroeg ter plaatse en vermits we onze tickets online hadden gekocht hoefden we ook niet aan te schuiven, hadden we die tickets niet vooraf gekocht hadden we ook niet moeten aanschuiven vermits het verbazend kalm was, maar, en laat ons eerlijk zijn, 3 € goedkoper bij online bestellen is toch bijna de prijs die je betaald voor een Choufke van ‘t vat in één van de hallen, dus dat was ook mooi mee genomen.

We besloten eerst CCR met Wim en Timo te bezoeken, dit is trouwens dezelfde hal waar je het vers getapt Choufke van ‘t vat kan bestellen aan 3,50€, maar swat, CCR dus. De VW Karmann van Wim heeft hij volgens mij ooit nieuw gekocht bij Volkswagen, ergens in de jaren zeventig, en vervolgens 40 jaar perfect bewaard tot vorig jaar en toen besloten om hem uit zijn isolement te halen en compleet te ontmantelen en aan te passen, want die wagen is mooier dan nieuw, wat zeg ik, dit benaderd de perfectie, alhoewel hij zelfs nog niet helemaal af was. Eén woord voor Wim en Timo; Respect :respect2:

Na een lekkere koffie en een leuk gesprek besluiten we de aanwezige Porsches te gaan taxeren naar waarde, Timo verteld ons dat daags tevoren er reeds veel wagens verkocht zijn aan waanzinnige prijzen, we zijn benieuwd.
      Veel Porsches en al even dure prijzen en al evenveel bordjes van “Verkocht” er op. Een Porsche is goud waard, althans dit is hoe men het hier laat uitschijnen. We bekijken alle Porsches kritisch maar blijkbaar doet niet iedereen dit want als je diezelfde Porsche enkele uren later terug ziet hangt er een bordje “Verkocht” op :wtf:

Het meest kritisch zijn we voor een 964 RS America die te koop staat voor 85.000€. Een half uur later is hij verkocht maar als mijn twee begeleiders de auto nogmaals goed bekijken twijfelen we aan de kwaliteit daar tussen de achterwielen duidelijk meetbare verschillen zijn en de auto links achteraan dieper doorhangt dan rechts. Wie zal het zeggen. :sarcastisch De kilometerstand niet want zoals op heel deze stand hebben de Porsches opmerkelijk lage kilometerstanden, hebben we dit hier nog al eens ergens gelezen. 😉

Ikzelf wordt verliefd op een 964 Cabrio in nieuwstaat met slechts 13.000 miles voor de prijs van 85.000 €. Veel geld, maar de wagen lijkt alsof hij uit de showroom komt. Na een deskundige keuring van mijn twee begeleiders wijzen zij op verschillende punten en wordt besloten dat dit toch een beetje verdacht lijkt, mij niet, mij lijkt dit een prachtwagen, maar wat ken ik er dan ook van :engeltje:

Al bij al een mooie beurs die echt de moeite is, en zelfs de door Hollanders getapte Choufkes waren best lekker. Een aanrader. Foto’s heb ik niet maar daar zullen de betere fotografen onder ons wel voor zorgen. :coolness:

14 reacties aan het bekijken - 106 tot 119 (van in totaal 119)
      • gisteren ook langs geweest, ik vond het de moeite (om te kijken, niet om te kopen)
        en bij CCR een lekker fris pintje gaan drinken :drink:

Was hij nog nuchter dan ? :mrgreen:

Waar blijven die foto’s ? :engeltje:

Ben even bij Wim en Timo langs geweest, erruuug gezellig :up:
            Lekker broodje en drankje, we werden verwend :salut:
            Ook de beurs vond ik erg leuk, een hele vriendelijke sfeer.

hans.jpg

straks ook eens kijken en mijn schoonbroer eens proberen te overhalen dat hij zijn corvette moet verkopen en een *porsche moet kopen :relaxman:

Ben bij Wim geweest, mooie carman en die 356 mag er ook zijn.
                Gr . Marc

fotooooo’s … van voor en na de doop

Nog 3 uurkes les geven se en dan naar maastricht. Deze namiddag ‘t centrum is bezien dan hotel en morgen de beurs doen. Brengt er iemand een katrolleke mee om die fles champagne tegen de Wim zijn Karmann te smijten, die moet toch gedoopt worden hé. 😀

Morge luitjes,

Enorme storm hier aan de kust vlakbij Zandvoort.
                      Sta klaar om te vertrekken richting Maastricht :driver:
                      Komt nog een clublid uit het hoge noorden, Harlingen en heeft dan al 125 km gereden en daar komt nog 225 bij 😳
                      Je moet maar een beetje autogek zijn :salut:

Net een on-line ticket afgedrukt.
                        Denk dat ik Zondagmorgen eens ga kijken…
                        Nog iemand ? Kunnen we misschien tegen een bepaald uur afspreken aan de stand van CCR :think:

Ben vandaag ook geweest, net terug. Eerste keer de beurs gedaan en vindt het de moeite. Er stonden zeer veel elfjes te koop. En idd bij mijn tweede “ronde” rond 18 u waren er al verschillende verkocht. Wat me vooral opviel dat men voor sc’s ook al 35 a 40k beginnen te vragen. Ik dacht dat dit de klasse was carrera’s en 964 ers. Maar bon

Bij dekens stond er een 964 te koop met 8500 km, vraagprijs . 120.000 euro was wel in superstaat. Voor de rest ook wat klassiekers aan 100k prijzen.

Weinig of geen 914,924,944 of 928 gezien.

Was een leuk dagje, mooie opener van het seizoen.

Dank u wel Bladerunner en Deepee! :first:

Mooi verslag van de beurs , Bladerunner, thanks :up:

Wij gaan waarschijnlijk morgen, het gaat hier toch regenen.

Ben ook benieuwd of ik veel wagens van vorig jaar ga terugzien. Toen ook al astronomisch hoge vraagprijzen.
                              Heb de indruk dat de prijzen van de ’niet-Porsche’ oldtimers het afgelopen jaar stabiel gebleven zijn.
                              Ben benieuwd.

Tof!

Ik ben benieuwd morgen ga ik ook voor de eerste maal!

14 reacties aan het bekijken - 106 tot 119 (van in totaal 119)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.