Interieur: kosmetische issues

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Interieur: kosmetische issues

  • Maker
    Discussie
  • Hallo beste porschisten.

    Met veel plezier lees ik jullie deskundige en (vaak) interessante discussies.

    Zelf ben ik de trotse eigenaar van een zwarte 964c4 uit 1991.

    Een drietal vraagjes van “kosmetische” aard:

    – twee tellers (de meest linkse en de kilometerteller) vertonen een aantal witte vlekken en aanslag, de verf is deels verdwenen vermoed ik. Navraag bij de garage: het vervangen van de platen of herschilderen van de tellers zou rond de 200 EUR per teller kosten!!! Weten jullie of er betere/eenvoudigere oplossingen zijn? Hebben jullie dit probleem ook?

    – de ringen rond de tellers zijn beschadigd. Kun je deze eenvoudig vervangen? Heeft iemand daar ervaring mee?

    – de verf van knoppen van de airco is af (ik weet het, dit is erg knullig om over zo’n detail te beginnen…) Heeft iemand al zoiets vervangen? Wat mag dat kosten?

    – last but not least: reparaties lederen zetels: hier en daar heb ik een gaatje of scheur in de het leer. Iemand ervaring met goede herstellers? En wat met het (orginele) stuurvelg? Wat mag dat kosten?

    Ik weet het, veel vragen, maar ik kan het maar vragen…

    Bedankt alvast voor de tips!

    Groeten,
    John

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Muchas gracias, heren.

      Hoe moeiteloos jullie van het bijkleuren van wijzerplaten naar zweepjes en matrassen kunnen overschakelen, is trouwens bewonderenswaardig 😯

      Dat van die wijzerplaten lijkt me een tricky jobke, ik vermoed dat ik in de komende weken eens richting Hasselt moet trekken om ringen te halen: is u in de weekend doorlopend geopend of beter even bellen?

      Volg deze link en ge hebt een afbeeldingske (weliswaar 4 jaar oud), maar blijkbaar trek ik geen foto’s meer:

      http://www.motorportal.com/964%20regist … _964_1.jpg

      Gegroet
      john

        Maar allez Dirkie, hoe kan hij anders al die PK’s in toom houden ? 😀

        Blijf me suf piekeren over die ringen trouwens… serieus ik heb het geprobeerd , maar je blijft zien waar ik geplooid heb, die ringen lijken dan helemaal gekreukt… 😥

          Mag je vragen , maar zeg ik hier niet 😈

            Jups … een luchtmatraske … beetje zacht liggen hé segh … 😉 😀
            Maar ehhh Koen … een zweepje in de Porsche … kzal maar nie vragen van welke keet je toen thuis bent gekomen zekers …. 😈 😉 😀

              [quote=”dirkie”:v4io5edw]Als je ff een bed in die CS van jou kan monteren Koen … graag 😕
              😈 [/quote]

              Dat is al geregeld 🙄 😉

              Nog wensen 😆

                Dave …

                dit wil mss nog wel lukken 😈 😈 😈

                Even aan t vrouwke vragen Dave … 😉 😉

                Ik heb er nooit last mee gehad … heb ook nooit alu ringen gemonteerd … was mij iets te hoog “Sjonny” gehalte … gelukkig verschillen smaken 😉

                Dirk
                😀

                  Als je ff een bed in die CS van jou kan monteren Koen … graag 😕

                  Kan alles doen … behalve zitten … 😡 x
                  Zit alweer tijdje thuis … en nog een operatie te gaan … 😥
                  Voor de rest alles picobello ❗ 😉

                  Dus weer wat tijd om al liggende allerhande fora etc bij te lezen 😀
                  Gelukkig kan ik nog muziek maken … anders had het wel heeeeel vervelend geworden denk ik 😉
                  Dan maar wat nieuwe hits pogen te componeren hé 😀 D wink:

                  Binnen goed weekje of 2 a 3 zou alles achter de rug moeten zijn.

                  Greetz
                  Dirk
                  😈

                    Ja dirkie, thx voor de uitleg,

                    pics zouden helpen maar… ik verneuk altijd die ringen…

                    als ik ze eenmaal van de klok geplooid heb zijn ze niet meer om aan te zien, maar ik vermoed dat als je ze er dan weer op zet en dan er de alu ringen over zet.. ze er weer ok zullen uitzien…

                    er is dus geen andere manier dan die ***ringen met de schroevendraaier om te plooien ?

                    ik dacht dat dat makkelijker moest kunnen aangezien ze ook inleg tellerplaten verkopen… niet dus 🙁

                      Hier se daar se
                      Onze vreselijk gemiste Dirkie is Back Alive

                      Ik hoop dat alles OK met je is en we je weer spoedig of zo of op de ene of andere rit gaan zien.
                      Je weet wat ik gezegd heb van dat stoeltje hé 😉

                        Zal es snollen of ik er nog wat pics van kan vinden

                        😉

                          Hallooowww 😉 😀

                          Wel …

                          Je haalt de klok eruit met een stomp voorwerp zodat je zeker je dash niet beschadigd. Grote schroevendraaien met doek eromheen bv kan ook.
                          Niet de kracht op je dash zetten maar de klok er proberen uit te trekken, als je op t dash gaat duwen heb je gegarandeerd een kloofje dat er niet meer uit komt.
                          Dan moet je het glasplaatje van de klok verwijderen door voorzichtig de metalen ring eromheen om te buigen (met een klein schroevendraaiertje bv)

                          Op de voorzijde van de klok zitten dan (als ik mij goed herinner) 2 vijsjes.
                          Die draai je los, dan heeeel voorzichtig en recht naar boventoe de wijzernaald eraf trekken … this is the tricky part !!!

                          Als t goed is kan je nu het tellerblad eraf halen en mooi zwart kleuren aan de ACHTERZIJDE.
                          Is ook al weer ff geleden maar denk dat het dit zowat moet zijn.
                          Neem je tijd ervoor … op een rustig moment want het is ff opletten met dit klusje.

                          Dirk
                          😀

                            Dirkie is back !!! 😀

                            En meteen ook een vraagske aan Dirkie ! , hoe haal je die tellerplaten eruit… of nog beter hoe krijg je die klokken open , want mij is da nog nooit gelukt zonder schade…

                              Hey Dirkie, das lang geleden !

                                tellerplaat eruit vijzen … achterkant met alcoolstift weer zwart maken …
                                Probleem helemaal opgelost

                                Dirk
                                😉

                                  Eerst en vooral wil ik je hier van harte welkom heten.
                                  De info over je tellers kan ik je niet geven maar de antwoorden zullen zeker komen.
                                  Veel plezier hier

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.