Invoer 924S

Home Forum Stel jezelf even voor ! Invoer 924S

  • Maker
    Discussie
  • Het is dan toch een 924S geworden, “sportliches Sondermodell” M-755. [hide]Er zijn er 480 van gemaakt, de 37 witte en 37 zwarte (met stuur rechts) voor Groot-Brittanië waren de enige met zij-opschrift “Le Mans”. Duitsland kreeg er 200 zwarte en 50 witte, waarvan eentje onmiddellijk in Nederland geleverd, vier jaar geleden geërfd door de kleinzoon en nu in mijn kiekenkot. (Mijn kiekenkot is groot uitgevallen, eigenlijk eerder een loods.) [/hide]Alles samen zijn er 167 witte en 313 zwarte gemaakt.

    Oorspronkelijke motor met 270duizend km en gereviseerde versnellingsbak.
    Gedeeltelijk herspoten wegens hagelschade. De dorpels en de zijschermen onderaan zijn gelast, foto’s kan ik inlezen desgewenst. Verder ongevalsvrij volgens “mijn” koetswerkspecialist, die zelf oude *porsche rijdt, waarvan als eerste eenzelfde 924S.

    foto3.JPG

    Uitrusting:
    -“Turbo” stoelen met goede zijdelingse steun, zijkant leder, middenstuk flanel met oker-streep
    -zowat alles elektrisch, antenne, uitneembaar targadak, 2 zijspiegels, … (had de zwarte VS “special edition” M-756 op 500 exemplaren allemaal niet)
    -sportonderstel M030: 10 mm verlaagd en koni’s & veren instelbaar, dikke stabi’s voor en achter
    -M44/09 motor 160pk met 5 versnellingsbak
    -…

    Tekortkomingen:
    -Narusting Bosch alarm is uitgeschakeld (maar aanwezig) en vervangen door een brandstoftoevoeronderbreking.
    -Narusting RVS uitlaatpijp en RVS knalpot met een bijna onzichtbaar klein haarscheurtje in de bovenste achterrand. Te lassen voor het verder loopt.
    -Oorspronkelijke stuur is vervangen en zoek ik in een ander draadje al.
    -Velgen zijn de originele, in de oorspronkelijke kleur, met bredere 7Jx15″ achteraan (maar wel 4 gelijke 195R65 banden). De centerkappen van de 2 voorste zitten los … en ze moeten alle vier gezandstraald worden, herspoten en uitgebalanceerd met lood onzichtbaar binnenin. Nu ligt er lelijk plaklood op en vieze zwarte lijmvegen op de mooie 😎 okerkleurige velgrand. Op de GB “Le Mans” versie richt ik me niet. Dus niet zo, denk ik:

    velg_924S_15inch_wit.jpg

    wel zo, velgrand:
    velg_924S_15inch_zwart.jpgmaar dan oker/wit ipv turquoise/zwart;

    -Er moeten 4 nieuwe banden 195R65 op, 2 wegens sleet en de rest omdat ze meer dan 5 jaar oud zijn. Iemand een aanbevolen merk en type, met de beste baanvastheid?
    -Achterruit verwarming heeft 1 baan stuk, waarvoor cabrio Wim al in een draadje te koop gevraagd deskundig advies om te herstellen leverde. :up:
    -Bij de AKK bleken de achterste remmen teveel remkracht te hebben. Te herstellen voor APK. Remolie vervangen, achterste remmen (cilinders?) binnenin gereinigd. De verdachte remkrachtbegrenzer was het dus niet. Goedgekeurd voor APK.
    -Zetels: een beetje onvermijdbare sleet aan bestuurderskant links, zonder gaten.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 105)
    • Zolang je maar niet dubbel ziet…

      Aangepast: is “Berberstoff” uit vroege 944/1

        Soms zet ik iets dubbel…ben in leerproces. 😉

          K heb er ook geen idee van,maar het is een leuke wagen.
          Is zeker nog niet op…maar kan op sommige punten beter. Zijn remmen bv zijn niet echt goed. Komt nog wel rond.

            En ivm zijn zetels…van beurden in Retie…blijft bij origineel in Italië
            ???
            Ik beleef er echt wel plezier mee gehad vandaag.
            Een droom en meer,voor mij in mijn leven…da bakske! 😉

              K heb er ook geen idee van,maar het is een leuke wagen.
              Is zeker nog niet op…maar kan op sommige punten beter. Zijn remmen bv zijn niet echt goed. Komt nog wel rond.

                Heb mij laten misleiden door “924turbo 1982 Italy”, want in origineel model 1984 zit dat interieur niet.
                Voor die stof zou ik het niet weten hoe ze noemt.

                  Juist ist ni,maar wel deftig proper. Origineel of niet.
                  Hij komt van Italië….en nee hij is niet één van die 83.
                  Jammer genoeg niet! 🙂

                    Model Italia is toch 1984 ?

                      :wtf: :think: die eerste foto van deepee weet ik nog niet, ik zou graag een foto zien onder een andere hoek, er zit duidelijk een lendensteun naar mijn bescheiden mening;
                      de volgende zijn idd beide gewone zetels, eerst een standaard 924 streepje en dan die met psychedelische 1970 stof, die is ook geen “Turbo”zetel;
                      (Overigens heb ik me laten wijsmaken dat het *porsche officiëel geen turbozetel noemt.)

                      Wat is eigenlijk de bedoeling? Wil je je zetels herstellen? Mijn “sportzetels” (zal ook wel niet officiële *porsche naam zijn :mrgreen: :sarcastisch ) staan bij Deca in Drongen, omdat zij als enige de stof zo meteen konden vinden. In Duitsland is ze onvindbaar. Wacht nu wel ff tot de mijne eerst hersteld zijn aub. :mrgreen:

                        Ik heb een vermoeden,dat er een 924 interieur is in gezet?
                        Met stoelen van een oude 944.
                        Dashboard is wel in uitstekende staat.
                        Hij ziet er wel mooi uit,daar niks van,maar origineel? Hèhè

                          In een turbo horen toch de turbo stoelen zoals op mijn foto niet? Wat ik bij deepee zijn post zie zijn toch standaard stoelen.

                            K weet niet wat ik er moet van denken. Italië versie?
                            Geen idee. Maar k weet bijna zeker,dat hier straffe mannen zitten. Die daar meer van weten. Zelfs de kleinste detail weten ze. Ongelooflijk.

                              Deepee…Dankuwel !

                                polanskis interieur :salut:

                                924tb.jpg

                                terwijl vele soortgenoten zijn uitgerust met het typische pascha interieur of krijtstreep

                                krijt.jpg

                                  Iemand op de hoogte van interieurs?
                                  924turbo 1982 Italy
                                  Beige stoffen zetels,met semi-leder aan de zijkanten?
                                  Ik kan dat interieur op het net niet terug vinden in een turbo.
                                  1 keer gezien in een 944.
                                  Sorry heb er geen foto van. Nog niet!

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 105)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.