- Dit onderwerp bevat 105 reacties, 23 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door .
-
Discussie
-
28 oktober 2013 om 02:01
Het is dan toch een 924S geworden, “sportliches Sondermodell” M-755. [hide]Er zijn er 480 van gemaakt, de 37 witte en 37 zwarte (met stuur rechts) voor Groot-Brittanië waren de enige met zij-opschrift “Le Mans”. Duitsland kreeg er 200 zwarte en 50 witte, waarvan eentje onmiddellijk in Nederland geleverd, vier jaar geleden geërfd door de kleinzoon en nu in mijn kiekenkot. (Mijn kiekenkot is groot uitgevallen, eigenlijk eerder een loods.) [/hide]Alles samen zijn er 167 witte en 313 zwarte gemaakt.
Oorspronkelijke motor met 270duizend km en gereviseerde versnellingsbak.
Gedeeltelijk herspoten wegens hagelschade. De dorpels en de zijschermen onderaan zijn gelast, foto’s kan ik inlezen desgewenst. Verder ongevalsvrij volgens “mijn” koetswerkspecialist, die zelf oude *porsche rijdt, waarvan als eerste eenzelfde 924S.Uitrusting:
-“Turbo” stoelen met goede zijdelingse steun, zijkant leder, middenstuk flanel met oker-streep
-zowat alles elektrisch, antenne, uitneembaar targadak, 2 zijspiegels, … (had de zwarte VS “special edition” M-756 op 500 exemplaren allemaal niet)
-sportonderstel M030: 10 mm verlaagd en koni’s & veren instelbaar, dikke stabi’s voor en achter
-M44/09 motor 160pk met 5 versnellingsbak
-…Tekortkomingen:
-Narusting Bosch alarm is uitgeschakeld (maar aanwezig) en vervangen door een brandstoftoevoeronderbreking.
-Narusting RVS uitlaatpijp en RVS knalpot met een bijna onzichtbaar klein haarscheurtje in de bovenste achterrand. Te lassen voor het verder loopt.
-Oorspronkelijke stuur is vervangen en zoek ik in een ander draadje al.
-Velgen zijn de originele, in de oorspronkelijke kleur, met bredere 7Jx15″ achteraan (maar wel 4 gelijke 195R65 banden). De centerkappen van de 2 voorste zitten los … en ze moeten alle vier gezandstraald worden, herspoten en uitgebalanceerd met lood onzichtbaar binnenin. Nu ligt er lelijk plaklood op en vieze zwarte lijmvegen op de mooie 😎 okerkleurige velgrand. Op de GB “Le Mans” versie richt ik me niet. Dus niet zo, denk ik:wel zo, velgrand:
maar dan oker/wit ipv turquoise/zwart;
-Er moeten 4 nieuwe banden 195R65 op, 2 wegens sleet en de rest omdat ze meer dan 5 jaar oud zijn. Iemand een aanbevolen merk en type, met de beste baanvastheid?
-Achterruit verwarming heeft 1 baan stuk, waarvoor cabrio Wim al in een draadje te koop gevraagd deskundig advies om te herstellen leverde. :up:
-Bij de AKK bleken de achterste remmen teveel remkracht te hebben. Te herstellen voor APK. Remolie vervangen, achterste remmen (cilinders?) binnenin gereinigd. De verdachte remkrachtbegrenzer was het dus niet. Goedgekeurd voor APK.
-Zetels: een beetje onvermijdbare sleet aan bestuurderskant links, zonder gaten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.