Invoer 924S

Home Forum Stel jezelf even voor ! Invoer 924S

  • Maker
    Discussie
  • Het is dan toch een 924S geworden, “sportliches Sondermodell” M-755. [hide]Er zijn er 480 van gemaakt, de 37 witte en 37 zwarte (met stuur rechts) voor Groot-Brittanië waren de enige met zij-opschrift “Le Mans”. Duitsland kreeg er 200 zwarte en 50 witte, waarvan eentje onmiddellijk in Nederland geleverd, vier jaar geleden geërfd door de kleinzoon en nu in mijn kiekenkot. (Mijn kiekenkot is groot uitgevallen, eigenlijk eerder een loods.) [/hide]Alles samen zijn er 167 witte en 313 zwarte gemaakt.

    Oorspronkelijke motor met 270duizend km en gereviseerde versnellingsbak.
    Gedeeltelijk herspoten wegens hagelschade. De dorpels en de zijschermen onderaan zijn gelast, foto’s kan ik inlezen desgewenst. Verder ongevalsvrij volgens “mijn” koetswerkspecialist, die zelf oude *porsche rijdt, waarvan als eerste eenzelfde 924S.

    foto3.JPG

    Uitrusting:
    -“Turbo” stoelen met goede zijdelingse steun, zijkant leder, middenstuk flanel met oker-streep
    -zowat alles elektrisch, antenne, uitneembaar targadak, 2 zijspiegels, … (had de zwarte VS “special edition” M-756 op 500 exemplaren allemaal niet)
    -sportonderstel M030: 10 mm verlaagd en koni’s & veren instelbaar, dikke stabi’s voor en achter
    -M44/09 motor 160pk met 5 versnellingsbak
    -…

    Tekortkomingen:
    -Narusting Bosch alarm is uitgeschakeld (maar aanwezig) en vervangen door een brandstoftoevoeronderbreking.
    -Narusting RVS uitlaatpijp en RVS knalpot met een bijna onzichtbaar klein haarscheurtje in de bovenste achterrand. Te lassen voor het verder loopt.
    -Oorspronkelijke stuur is vervangen en zoek ik in een ander draadje al.
    -Velgen zijn de originele, in de oorspronkelijke kleur, met bredere 7Jx15″ achteraan (maar wel 4 gelijke 195R65 banden). De centerkappen van de 2 voorste zitten los … en ze moeten alle vier gezandstraald worden, herspoten en uitgebalanceerd met lood onzichtbaar binnenin. Nu ligt er lelijk plaklood op en vieze zwarte lijmvegen op de mooie 😎 okerkleurige velgrand. Op de GB “Le Mans” versie richt ik me niet. Dus niet zo, denk ik:

    velg_924S_15inch_wit.jpg

    wel zo, velgrand:
    velg_924S_15inch_zwart.jpgmaar dan oker/wit ipv turquoise/zwart;

    -Er moeten 4 nieuwe banden 195R65 op, 2 wegens sleet en de rest omdat ze meer dan 5 jaar oud zijn. Iemand een aanbevolen merk en type, met de beste baanvastheid?
    -Achterruit verwarming heeft 1 baan stuk, waarvoor cabrio Wim al in een draadje te koop gevraagd deskundig advies om te herstellen leverde. :up:
    -Bij de AKK bleken de achterste remmen teveel remkracht te hebben. Te herstellen voor APK. Remolie vervangen, achterste remmen (cilinders?) binnenin gereinigd. De verdachte remkrachtbegrenzer was het dus niet. Goedgekeurd voor APK.
    -Zetels: een beetje onvermijdbare sleet aan bestuurderskant links, zonder gaten.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 105)
    • Lijkt mij een goed en “strak” plan :applaus:

        Dank. Morgen nog flink :driver: naar Noord-Holland naar de “nationale” sleuteldag van 924forum.nl; dus vroeg genoeg vertrekken in de ochtendkilte en dan in de hete zomernamiddag voorzichtig terug … op winterbanden. 😕
        De oorspronkelijke witte velgen zitten in de grondverf en komen er hopelijk volgende week weer op, met zomerbanden. Wel achteraan oudere nog goede Bridgestone Turanza en vooraan nieuwe Michelin contact 5, ‘k vraag me af of ik toch niet beter achteraan dezelfde Michelins zou bijkopen?

          Knappe wagen! Hoe meer 924… Hoe liever! :respekt:

            Alleen de claxon…en de mistlamp ok?
            Ik krijg al wat schrik…k heb pas 924 turbo aangeschaft!
            Zal al maar op zoek gaan naar een goede mekanieker dan? Want zelf heb ik 2 linkse handen 😀

            Attachments:
            • image.jpg

              Als ik jouw deurrubbers vergelijk met de mijne, moet ik ze toch eens héél dringend vervangen! 😳

              *genoteerd op het to-do lijstje*

                :think:
                Zeer belangrijk dat er nieuwe en degelijk afgeregelde slotpinnen inzitten en om de 15-20 jaar een nieuwe rubber rond de achterklep helpt ook.
                :sarcastisch

                Nu nog de benzineretourleiding aan het linkerachterwiel; Niets te zien, ik ruik soms iets na een uur flink doorrrijden :driver: Veel 924 specialisten zijn er ook niet meer. Best eens de sleuteldag van 924forum.nl bezoeken, dan weet ik het wel. De meeste daar doen alles zelf, zelfs ombouwen naar 944 onderstel en remmen, dan heb je ook al bijna een 924S. Ben ik niet van plan. :respekt:

                  Die slot pinnen van de achterklep willen toch wel eens slijten .
                  Ik heb met ruim 210 op de teller eens voorgehad dat de achterklep open ging en gelijk knalde die oprolhoes in men nek ! 😯 :wtf: 😕
                  924 turbo 1979
                  Men eerste *porsche maar gelijk ook men eerste leergeld betaald , blinken gelijk ne spiegel maar in realiteit waren alleen de claxon en de mistlamp zowat de enige twee zaken waar ik geen problemen mee gehad heb . :bounce: 🙄 :bounce:
                  De momenten dat die dan wel eens reed kon het maar voor een half uurtje en dan kreeg je barstende hoofdpijn van de binnenkomende uitlaatgassen :puke: 😆
                  ……. en toch was ik zo fier als ne gieter als dat ding in men garage stond ! *luv :hail:

                    De B-stijlen zijn nu netjes matzwart

                    BILD1612.jpg

                    volgens de voorbeelden van de collega’s

                    BILD1618.jpg

                    Alle roestige schroeven vervangen, geen vuile verborgen naden meer, bumper en voorscherm herspoten en steenslag bijgewerkt:

                    BILD1611bis.jpg

                    Zilveren reserveset met winterbanden erop :mrgreen: terwijl de oorspronkelijke bijgewerkt worden. Beetje stofferig, ‘k weet het.

                    BILD1609klein_2014-03-13.jpg

                    Zondag met open dak gereden …:happy:

                    BILD1605klein_2014-03-13.jpg

                    … en maandag snotvalling. Nu weet ik weer waarvoor een sportpetje dient.

                    Met open dak op de autosnelweg aan 120 gaat nog. Maar dan wel met de windklep half naar boven, anders word je doof en denk je dat de achterruit eruitscheurt door de wervelingen. Met de windklep helemaal naar boven is het prettig rijden langs de kleine wegjes tot zowat 90. Daarboven fluit het echt tot je de windvanger weer halfstok zet.

                    Wim

                      Ahaa, op die manier.
                      Dat is bij ons inderdaad ook zo, blijft staan. 😥
                      Maar in de Karmann komt nu schot, ze zijn begonnen met strak maken, dus binnenkort weer eens een update plaatsen.

                        Bedoel, Wim, dat hij zijn eigen wagen niet afkrijgt. Teveel werk. Bekend fenomeen?

                        Wim

                          [quote=”Hendrik914″ post=161451]

                          Raakt maar moeilijk af, zal wel typisch zijn? :sarcastisch [/quote]

                          Of misschien wordt het carrosserie werk altijd onderschat door de klant. :sarcastisch

                            Een nieuwe laklaag dat zou die van mij ook moeten krijgen maar ik vrees dat het budget voorlopig op is 🙁
                            Ziet er goed uit Hendrick, ben nu wel een beetje jaloers. Geduld is een mooie deugd.

                              ❓ Ach die nijverheidsgebouwen lijken allemaal op elkaar. :wtf:

                              “Mijn” plaatslager noemt Yves en woont halverwege Gent en Kortrijk en de gifgroene *porsche is de zijne. Raakt maar moeilijk af, zal wel typisch zijn? :sarcastisch

                              Begin volgende week moet de buitenkant af zijn, met een bijkomende set zilveren en de set oorspronkelijke telefoonvelgen: alpine wit met metaalkleur oker rand LM1Z (ALD645M1Z).

                              S2

                                Garage komt me heel bekend voor, in Gentbrugge?

                                XXX

                                  Wordt een mooi exemplaar Hendrik.
                                  In ‘t gezelschap vind ik die groene met dat keverdak wel nen toffe 🙄

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 105)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.