Invoer 924S

Home Forum Stel jezelf even voor ! Invoer 924S

  • Maker
    Discussie
  • Het is dan toch een 924S geworden, “sportliches Sondermodell” M-755. [hide]Er zijn er 480 van gemaakt, de 37 witte en 37 zwarte (met stuur rechts) voor Groot-Brittanië waren de enige met zij-opschrift “Le Mans”. Duitsland kreeg er 200 zwarte en 50 witte, waarvan eentje onmiddellijk in Nederland geleverd, vier jaar geleden geërfd door de kleinzoon en nu in mijn kiekenkot. (Mijn kiekenkot is groot uitgevallen, eigenlijk eerder een loods.) [/hide]Alles samen zijn er 167 witte en 313 zwarte gemaakt.

    Oorspronkelijke motor met 270duizend km en gereviseerde versnellingsbak.
    Gedeeltelijk herspoten wegens hagelschade. De dorpels en de zijschermen onderaan zijn gelast, foto’s kan ik inlezen desgewenst. Verder ongevalsvrij volgens “mijn” koetswerkspecialist, die zelf oude *porsche rijdt, waarvan als eerste eenzelfde 924S.

    foto3.JPG

    Uitrusting:
    -“Turbo” stoelen met goede zijdelingse steun, zijkant leder, middenstuk flanel met oker-streep
    -zowat alles elektrisch, antenne, uitneembaar targadak, 2 zijspiegels, … (had de zwarte VS “special edition” M-756 op 500 exemplaren allemaal niet)
    -sportonderstel M030: 10 mm verlaagd en koni’s & veren instelbaar, dikke stabi’s voor en achter
    -M44/09 motor 160pk met 5 versnellingsbak
    -…

    Tekortkomingen:
    -Narusting Bosch alarm is uitgeschakeld (maar aanwezig) en vervangen door een brandstoftoevoeronderbreking.
    -Narusting RVS uitlaatpijp en RVS knalpot met een bijna onzichtbaar klein haarscheurtje in de bovenste achterrand. Te lassen voor het verder loopt.
    -Oorspronkelijke stuur is vervangen en zoek ik in een ander draadje al.
    -Velgen zijn de originele, in de oorspronkelijke kleur, met bredere 7Jx15″ achteraan (maar wel 4 gelijke 195R65 banden). De centerkappen van de 2 voorste zitten los … en ze moeten alle vier gezandstraald worden, herspoten en uitgebalanceerd met lood onzichtbaar binnenin. Nu ligt er lelijk plaklood op en vieze zwarte lijmvegen op de mooie 😎 okerkleurige velgrand. Op de GB “Le Mans” versie richt ik me niet. Dus niet zo, denk ik:

    velg_924S_15inch_wit.jpg

    wel zo, velgrand:
    velg_924S_15inch_zwart.jpgmaar dan oker/wit ipv turquoise/zwart;

    -Er moeten 4 nieuwe banden 195R65 op, 2 wegens sleet en de rest omdat ze meer dan 5 jaar oud zijn. Iemand een aanbevolen merk en type, met de beste baanvastheid?
    -Achterruit verwarming heeft 1 baan stuk, waarvoor cabrio Wim al in een draadje te koop gevraagd deskundig advies om te herstellen leverde. :up:
    -Bij de AKK bleken de achterste remmen teveel remkracht te hebben. Te herstellen voor APK. Remolie vervangen, achterste remmen (cilinders?) binnenin gereinigd. De verdachte remkrachtbegrenzer was het dus niet. Goedgekeurd voor APK.
    -Zetels: een beetje onvermijdbare sleet aan bestuurderskant links, zonder gaten.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 105)
    • Nu je het zegt, die zwarte B stijlen ! 💡
      Zou inderdaad wel mooier zijn ,vooral op een witte zoals de jouwe :up:

        Laatste 2 waren met de digitale camera, enkele daarvoor met het mobieltje en dat stelt niet zoveel voor idd. Maar toch zie je dat de B-stijl van de deur wit is. Zwart vormt die met de zwarte omlijstingen en de ruiten zelf een mooie eenheid. (Geen blinkend chroom op de 924, dat was zooo Mercedesachtig toen; zelfs het uitlaatopzetstuk was verkrijgbaar in matzwart, geloof ik.)

        Nee hoor, de zwarte band tot net niet onder de deur mag blijven, hebben ze allemaal.

          Euh.. ik zou zeggen een zwarte band onderaan het dorpel ? :think:

          Je moet een ander foto toestel kopen man ..hoe kunnen we nu je Porsche bewonderen ,alleen die laatste foto’s zijn scherp :what:
          😉

            Heb jij een fout gemerkt op de vorige foto (en mijn avatar)?

            Nee, niet de centerkappen voor, die zaten los en ontbreken tijdelijk, tot bij het herspuiten;

            Niemand? We laten het bijwerken in satijnzwart. (Tip: enkel een late 968 heeft daar koetswerkkleur.)Hier nog een foto van een gewone 924 om te helpen.

            BILD0098.jpg

              Daar zal ik niet aanwezig zijn. Is een beetje ver. 🙂
              Waarschijnlijk zal het eerste evenement waar ik aanwezig zal zijn, Porschedays zijn. :up:

                Oogstfeesten in Machelen-aan-de-Leie iig al. Kom je ook?

                  Ik hoop deze toch eens in het echt te mogen bewonderen… :coolness:

                    Heb je de wagen ook gezien voor verkoop of ga je af op de foto’s hier? Er is veel aan hersteld en de stof is geen donzig flanel meer, maar eerder een naakt grof geweven zeildoek. Grondig reinigen zou wel veel doen, daar heb je gelijk. De herstellingen zijn zodanig goed verricht, dat ik het geeneens zag. De zijkant van het bestuurderszitkussen, een grotendeels door de onderste wangen verborgen plooi, is in een similileer. De bovenste wangen van beide zetels waren oorspronkelijk flanel (als ik kijk naar andere foto’s) en zijn hier in similileer. Al dat toegevoegde similileer lijk zo goed op de oorspronkelijke zij- en achterkant in similileer, dat je een zetelhersteller nodig hebt om het te merken. Uit de brieven van de eerste eigenaar leid ik af, dat deze herstellingen noodgedwongen waren, omdat de oorspronkelijke middengrijze flanel met ingeweven oker streep toen al niet meer te krijgen was. Porsche service wees me door naar http://werk924.com/ en die kunnen enkel de flanel met turquoise streepje voor de zwarte M755 leveren. Maar Vlaanderen is nog altijd een (beetje een) textielland en meer bepaald Gent was tot einde vorige eeuw de spil van de katoennijverheid. Dus niet verwonderlijk dat we hier de juiste flanel vonden, slechts 88€ voor 1,4 meter breed. ( :sleep: Ik schrik niet gauw.) De kleur is logischerwijze ietsjes donkerder grijs en zacht, zacht, zacht flanel, met de ietsjes verzonken okerstreep op nét dezelfde plaats. *luv Ik koop gewoon genoeg voor 2 wagens, laat alles opnieuw overtrekken zet er voorlopig sportzetels van een 968 in. Ben die wezen inkopen in Holland, met de juiste 924S velgen. (En voor mij is dat niet één km over de grens in Zeeuws-Vlaanderen of Noord-Brabant, maar voorbij de Moerdijkbrug. :mrgreen: )

                    IMG_1057gecentreerd.jpg

                    Wat ik dan nadien met de elektrische sportzetels in blinkend nieuw zwart leer doe, weet ik nog niet. Ze zijn (spijtig genoeg) te goed om in flanel te overtrekken en bovendien is de aansluiting van kussens en wangen een beetje anders dan die van een 924s, zonder plooi. Iemand een achterbank in geperforeerd blinkend zwart leer, om aan mij te verkopen of om mijn zetels te kopen straks?

                    Wat meer is, zelfs van de turquoise accent-verf, voor het zwarte broertje of zusje, heb ik het BASF verfnr., maar het juiste oker weet P wellicht zelf niet meer. En vergeet uitlezen op de velgen, te klein en bovendien gekromd oppervlak. Inmiddels wat boodschappen gedaan en o.a. 4 juiste velgen gehaald, 2 stuks 15x6JxET52,3 en 2 stuks 15x7JxET52,3 (wat een 944 rondom heeft met een andere ET vooraan). Die worden (opnieuw) zilver en zijn een reserveset. (Welke winterbanden 195×65 steek ik, als ik niet naar de prijs kijk, zuiver voor wegligging? Wie durft een advies aan?) De oorspronkelijke velgen worden zo weinig mogelijk herspoten rond het middengat en al helemaal niet op de geheimnisvolle okerrand. Dat vieze plaklood krijg ik er gewoon met de stevige hand wel af.

                    Maandag gaat de 924S binnen bij Carrera Motors voor nakijken. Ik vroeg vervangen van alle vloeistoffen, dus alle. Maar de koelvloeistof (die half doorzichtige grauwe kunststof bak vooraan bestuurderszijde) willen ze liever afblijven als het enigszins kan. Spul staat iig op laagste streepje.

                    Dinsdag gaat ie binnen om o.a. steenslag te herstellen en wat foutjes die (bijna) niemand merkt, maar wel opvallen eens je het weet. (En 8 velgen spuiten, ben ik niets vergeten?)

                      Wat ik me kan herinneren zijn de voorstoelen in goede conditie.
                      Niet kapot, dus een grondige reinigingsbeurt met een speciaal daarvoor bestemd middel lijkt met om te beginnen voldoende.
                      Kan altijd nog.

                        Zo slecht ziet uw interieurstofje er toch ook weer niet uit? 😀

                          Ziet er echt bon uit. En vanaf maandag “road legal” 😀

                            Postbode maandag?
                            Ken mijn nummerplaat. 🙂
                            Kreeg het verzekeringsbewijs al digitaal. 🙂

                            De hoes voor het Targadak heb ik nog niet nodig gehad. 😐
                            foto4.JPG

                            Eerste rit is om de 15″ telefoonvelgen te herspuiten; ‘k zoek een reserveset. De achterste velgen met breedte 7J zijn krek dezelfde als de 4 velgen van een 944. Die vond ik al vuil, maar ongeschonden. De voorste zoek ik nog, ook met ET 52,3 en met breedte 6J, zoals oorspronkelijk op de Fahrzeugbrief. Liefst ook in zilver.

                            foto7bis.jpg

                            De stof is niet meer verkrijgbaar, enkel die voor de zwarte met turkoois streepje. Als er iemand een flard grijs flanel met een oker krijtstreepje zou vinden bij een afbraak of zo … slechts 1 adres.

                            foto1.JPG

                            Porsche924S_logo_2013-12-28.jpg

                              Postbode maandag?
                              Ken mijn nummerplaat. 🙂
                              Kreeg het verzekeringsbewijs al digitaal. 🙂

                              foto7bis.jpg

                              Porsche924S_logo.jpg

                                Danke.

                                Met de bereidwillige hulp van Luc993cabrio vandaag met Z-platen gekeurd. Met zekerheid de allerbeste dag in maanden uitgekozen. :puke: 😕 Alle ruiten en zelfs een teller waren half aangedampt, tot de wagen goed opgewarmd was op de terugweg. Ben nu wel vrijwel zeker, verluchting en verwarming werkt en alle rubbers zijn dicht. Zelfs het linkerachterlichtenblok is nieuw dichtgekit :sleep:

                                Onderweg olie nagekeken, netjes geparkeerd met de motor uit de slagregen en dan fluks uitgestapt in 15 cm water. :censored: :geek: Daarna gelezen in de handleiding dat het normaal is dat het olielampje knippert zolang je de motor niet belast. :wtf: Ik zag het wel niet bij stilstand maar na 100 m rijden. Olie was nog net boven het onderste streepje, maar heb toch maar wat bijgevuld. Morgen naar de makelaar, vrijdagmorgen vroeg naar BIV op Visserij 43 in Gent. (Op maandag, woensdag en vrijdag is er in Gent een tolbeambte en kan alles in één trok door de papiermolen: http://www.mobilit.belgium.be/nl/contact/adressen/ )

                                Als het goed is heb ik maandag nummerplaten.

                                  Knappe 924s
                                  Veel plezier ermee en zie hem snel op de weg te krijgen.

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 105)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.