Invoer 924S

Home Forum Stel jezelf even voor ! Invoer 924S

  • Maker
    Discussie
  • Het is dan toch een 924S geworden, “sportliches Sondermodell” M-755. [hide]Er zijn er 480 van gemaakt, de 37 witte en 37 zwarte (met stuur rechts) voor Groot-Brittanië waren de enige met zij-opschrift “Le Mans”. Duitsland kreeg er 200 zwarte en 50 witte, waarvan eentje onmiddellijk in Nederland geleverd, vier jaar geleden geërfd door de kleinzoon en nu in mijn kiekenkot. (Mijn kiekenkot is groot uitgevallen, eigenlijk eerder een loods.) [/hide]Alles samen zijn er 167 witte en 313 zwarte gemaakt.

    Oorspronkelijke motor met 270duizend km en gereviseerde versnellingsbak.
    Gedeeltelijk herspoten wegens hagelschade. De dorpels en de zijschermen onderaan zijn gelast, foto’s kan ik inlezen desgewenst. Verder ongevalsvrij volgens “mijn” koetswerkspecialist, die zelf oude *porsche rijdt, waarvan als eerste eenzelfde 924S.

    foto3.JPG

    Uitrusting:
    -“Turbo” stoelen met goede zijdelingse steun, zijkant leder, middenstuk flanel met oker-streep
    -zowat alles elektrisch, antenne, uitneembaar targadak, 2 zijspiegels, … (had de zwarte VS “special edition” M-756 op 500 exemplaren allemaal niet)
    -sportonderstel M030: 10 mm verlaagd en koni’s & veren instelbaar, dikke stabi’s voor en achter
    -M44/09 motor 160pk met 5 versnellingsbak
    -…

    Tekortkomingen:
    -Narusting Bosch alarm is uitgeschakeld (maar aanwezig) en vervangen door een brandstoftoevoeronderbreking.
    -Narusting RVS uitlaatpijp en RVS knalpot met een bijna onzichtbaar klein haarscheurtje in de bovenste achterrand. Te lassen voor het verder loopt.
    -Oorspronkelijke stuur is vervangen en zoek ik in een ander draadje al.
    -Velgen zijn de originele, in de oorspronkelijke kleur, met bredere 7Jx15″ achteraan (maar wel 4 gelijke 195R65 banden). De centerkappen van de 2 voorste zitten los … en ze moeten alle vier gezandstraald worden, herspoten en uitgebalanceerd met lood onzichtbaar binnenin. Nu ligt er lelijk plaklood op en vieze zwarte lijmvegen op de mooie 😎 okerkleurige velgrand. Op de GB “Le Mans” versie richt ik me niet. Dus niet zo, denk ik:

    velg_924S_15inch_wit.jpg

    wel zo, velgrand:
    velg_924S_15inch_zwart.jpgmaar dan oker/wit ipv turquoise/zwart;

    -Er moeten 4 nieuwe banden 195R65 op, 2 wegens sleet en de rest omdat ze meer dan 5 jaar oud zijn. Iemand een aanbevolen merk en type, met de beste baanvastheid?
    -Achterruit verwarming heeft 1 baan stuk, waarvoor cabrio Wim al in een draadje te koop gevraagd deskundig advies om te herstellen leverde. :up:
    -Bij de AKK bleken de achterste remmen teveel remkracht te hebben. Te herstellen voor APK. Remolie vervangen, achterste remmen (cilinders?) binnenin gereinigd. De verdachte remkrachtbegrenzer was het dus niet. Goedgekeurd voor APK.
    -Zetels: een beetje onvermijdbare sleet aan bestuurderskant links, zonder gaten.

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 105)
    • [quote=”de_koen” post=147268][quote=”Hendrik914″ post=147227]
      De plaatselijke autokeuring zei me ook dat na invoer als oldtimer terugkeer naar gewone inschrijving onmogelijk is[/quote]

      Da’s zever in pakskes, zou je zelfs aanraden om het zo te doen, eerst inschrijven op O plaat dan kan je al rijden en dan als je gewone plaat wilt, homologatie starten, bij D’ieteren of bij keuring.[/quote]

      Inderdaad, zo ga ik het ook doen eerst oldtimer daarna eventueel gewoon inschrijven. Geen gedoe met z-platen.

        :applaus: proficiat met je mooie wagen.

          In het wit zijn ze toch mooi he 😉 Veel geluk met je 924S :driver:

            [quote=”Hendrik914″ post=147227]
            De plaatselijke autokeuring zei me ook dat na invoer als oldtimer terugkeer naar gewone inschrijving onmogelijk is[/quote]

            Da’s zever in pakskes, zou je zelfs aanraden om het zo te doen, eerst inschrijven op O plaat dan kan je al rijden en dan als je gewone plaat wilt, homologatie starten, bij D’ieteren of bij keuring.

              proficiat met je knappe *porsche

                https://porscheforum.be/forum/24-algemeen/10591-gelijkvormigheidsattest?start=12
                niet helemaal juist meer, geloof ik. Vriendelijke mens bij D’Ieteren zendt me naar de autokeuring voor de “invoerprocedure” als wagen met gewone nummerplaten. Benodigde documenten:

                -uitvoerverklaring NL op een A4blad met een soort beveiligingshologram (IS NIET NODIG ; edit)
                -Nederlands inschrijvingsbewijs luik Ia, Ib en II, volledig, 4flappen die een A4 vormen, al dan niet nog aan mekaar en 4x afgestempeld voor uitvoer (nog eens 4x afgestempeld door de douane; edit)
                -factuur, desnoods handgeschreven (krijg je terug; edit)
                -uitvoerverklaring RDW, het witte exemplaar aangever (krijg je ook terug, nog eens edit)
                en daarmee haal je
                -douaneformulier (de “plakker” genoemd door de man van “mijn” plaatselijke keuring, een etiket gekleefd op een A4 roze formulier “aanvraag tot inschrijving van een voertuig”, bestemd voor keuring en verzekering. Einde edit?)

                De autokeuring stuurt na de invoerkeuring(of hoe noem je die anders) alles door naar het ministerie, die binnen hoogstens 3 weken zouden moeten alles afhandelen. Dan komt natuurlijk wel nog eens de gewone jaarlijkse keuring eerst voor je kan rijden.

                De plaatselijke autokeuring zei me ook dat na invoer als oldtimer terugkeer naar gewone inschrijving onmogelijk is, D’Ieteren beweert van wel, door “heropenen dossier”. Het schijnt ook te helpen voor de autkeuring als je zelf alle documentatie aandraagt, ttz onderhoudsboekje, handleiding, … Ook daarop kan een keurder zich baseren om te oordelen of de auto in oorspronkelijke staat is.

                  Hier elders staat dat inschrijven vanuit Nederland nu makkelijker gaat. Dat gaat inderdaad gemakkelijker als oldtimer nu, mits een AKP(jaarlijkse keuring) jonger dan 2 maand voor te leggen. Die zou het conformiteitsattest vervangen, maar dat geldt niet bij inschrijving als gewone wagen volgens SBAT. Eens je voor deze eenvoudiger oldtimer invoerkeuring kiest op basis van APK in NL, kan je niet meer terug naar de gewone autokeuring; nog steeds volgens de plaatselijke overste van SBAT.

                  Als gewone wagen zal het dus nog een even groot gedoe worden. Dat begon al goed aan het loket: “Wacht mr. ik ga u binnenlaten bij de chef.” Maar met een open dak moet ik dit jaar nu toch niet meer rondrijden. :mrgreen:
                  Alles Wurst, 1/2 dag bij SBAT aan 180€ of een halve bij D’Ieteren aan 150€, of is het nu omgekeerd, alles Wurst. Dan volgt nog de gewone jaarlijkse keuring ook. Ik hou jullie op de hoogte.
                  :wtf:

                    Misschien niet direct gevonden maar nu ga ik dit draadje zeker volgen hoor Hendrik! 😉

                      Hallo WES 😀
                      ik had je hier al vroeger verwacht :salut:

                        Knappe wagen! :applaus: De 924 is terug in zijn opmars… :mrgreen:

                          Moet eerst nog naar de douane
                          http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/wagen_3.htm#b
                          Dat valt mee, geen BTW betaald van particulier naar particulier en nu ook geen tol. Wel een plakker afhalen, zonder de wagen en met papieren in de hand, NL inschrijvings bewijs (luik I en II !) en de factuur (klein maar belangrijk detail).

                          Adres:
                          [i]tip
                          ga niet zoeken in de Port Athurlaan, het is aan de rotonde zelf[/i]

                          Port Arthurlaan 14
                          9000 GENT
                          Tel: 0257/810 00 — Fax: 0257/969 26
                          kant.da.gent@minfin.fed.be

                          Openingsuren maandag tot en met vrijdag:
                          8u00 tot 12u00 en 12u30 tot 16u30

                            Knappe verschijning :up:

                              Moet eerst eens zien hoe ik de foto’s van mijn mobieltje hierop krijg.
                              Intussen kan ik die van de advertentie al posten, die gelijken best goed:

                              foto2.JPG

                              foto5.JPG
                              Er is werkelijk niets gespaard op onderhoud, ik heb de kaft met alle facturen van januari 1988 tot heden.

                              foto6.JPG

                              foto8bis.jpg
                              Het alarmslot achter de bestuurdersdeur dient als startbeveiliging.

                                Mooie bak Hendrik zo’n le mans :coolness:

                                  Zodra deze in orde staat wordt het genieten. Dak er uit nemen en het is plots (bijna) een cabrio.
                                  Felicitaties voor je aankoop.
                                  :drink:

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 105)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.