Invoer 996 – Keuring

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Invoer 996 – Keuring

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

even een vraagje…

Mijn 996 is Nederlands en heeft een datum 1e ingebruikname 20/05/1998.

De wagen heeft ook een Europees goedkeuringsnummer: e13*95/54*0031*01

Ik heb bij de uitvoer een VWE certificaat typegoedkeuring gekregen.

Moet ik nu nog een homologatiekeuring doen of mag ik de 996 gewoon met
    Z-platen voorrijden?

Thanks!

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • PB

Situatie sinds 1 mei 2014
      Sinds 1 mei 2014 kan een persoon die een niet-gekeurde tweedehandswagen aankoopt, deze zelf laten keuren voor verkoop onder zijn eigen nummerplaat. Bij de keuring dient de koper het inschrijvingsbewijs van zijn huidig voertuig voor te leggen, ter controle dat de nummerplaat op het aangeboden te keuren voertuig wel degelijk op naam is van de persoon die zich aanbiedt. Na de controle zal de technische keuringsdienst het aanvraagformulier tot inschrijving van een voertuig invullen met de naam van de houder van die nummerplaat.

Meer informatie vindt u via onderstaande links:

Koninklijk Besluit van 4 april 2014 >> PDF file <<

>> Wegcode <<

tot heden mag dit zeker voor oldtimerkeuring, sinds wanneer ook voor reguliere schouwing ?

Je mag nu trouwens ook gewoon met je dagelijkse plaat op je porsche voorrijden.
          De naamstelling van de plaat van de dagelijkse MOET overeenkomen met de tenaamstelling van je porsche !!!

Beste,

In dat geval heb je geen homologatiekeuring meer nodig. Alle Porsche’s vanaf 1998 zijn Europees gehomologeerd. Het E-nummer volstaat bij de keuring.

Ik heb dit recent nog gechecked bij de keuring (in Mechelen) omdat ik ook een Porsche uit Nederland heb ingevoerd.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.