Is België aan het doorslaan.

Home Forum Zeverhoekje Is België aan het doorslaan.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Na Bart Somers in Mechelen heeft nu ook de Geraardsbergse burgemeester Guido De Padt (Open Vld) de wagen van een wegpiraat in beslag genomen.

“Ik duld het niet dat inwoners en bezoekers van onze stad in gevaar worden gebracht door roekeloze en hardleerse bestuurders”, zegt hij. Het gaat om een 38-jarige man die zonder rijbewijs met zijn Porsche Cayenne door de straten bleef racen. “Hij zorgde de voorbije maanden herhaaldelijk voor overlast in het centrum, terwijl de feiten van openbare dronkenschap en gevaarlijk rijgedrag elkaar steeds sneller opvolgden. Daardoor vormde hij een ernstig gevaar voor onze inwoners.”

eigenlijk had men deze maatregel al veel eerder moeten doorvoeren, maar helaas zijn hardleerse wegpiraten ook slim en rijden ze met buitenlandse huurwagens om aan dit soort acties (en andere belastingen, LEZ, belgische autokeuring, …) te ontkomen.

Bij deze is de avatar aangepast.
        Geen dubbelzicht meer, geen verstrooidheid meer.
        Nu terug over naar de serieuzere zaken in het leven, namelijk Porsche’s 😆

deepee schrijft:

yabba944 schrijft:
          [quote]Of had je graag ook een beperking tot 120 op alle wagens?

dat zou pas aanslaan bij de sossen ❗ een daewoo matiz en P allebei even hard 😀

[/quote]

Met dat verschil dat die P er in 5 seconden aanzit en die Matiz in een halve minuut 😈
          Oh ja , het is nu wel een Chevrolet hé 😉 😆

yabba944 schrijft:

Of had je graag ook een beperking tot 120 op alle wagens?

dat zou pas aanslaan bij de sossen ❗ een daewoo matiz en P allebei even hard 😀

trouwens mij niet gelaten. dan zou ik ook een buitenlands kenteken voeren, dan hoef ik ook geen taks, geen autokeuring en verzekerd voor een halve duit (volgens risico ipv fiscaal vermogen)
            dan kan ik het wegenvignet voor buitenlanders nog van m’n zakgeld betalen 8)

deze stelling is volledig naast de kwestie. het gaat erom dat bij een ongeval de impact op een zwakke weggebruiker (bij dezelfde snelheid) anders is bij een personenwagen dan bij een bestelwagen met een “platte neus”.

@ rjf: ja een santa fé even goed dan een LR of een KJN. of anders moeten deze bestelwagens aan dezelfde veiligheidseisen voldoen zoals alle andere personenwagens.

Dat doen ze ook, de “echte bestelwagens” daarentegen niet.

En wat de snelheidsbeperking aangaat, als deze de begrenzing op 90 had, was er niks anders geweest, hij reed 70…

Of had je graag ook een beperking tot 120 op alle wagens?

Shit happens, alleen schijnt niemand nog te willen aanvaarden dat er nu eenmaal ongelukken gebeuren en dient er voor alles en nog wat extra regels gemaakt te worden, en voor alles een zondebok gezocht, gebrandmerkt en gestraft te worden.
              En als ik heel cru mag zijn: een kind van 5 of een pickup, op een 70 km/uur weg, wie van de 2 hoort daar niet te zijn?
              Geen verwijt naar de ouders, het kan een moment van onoplettendheid geweest zijn, maar dat het kind op die weg liep is toch de echte oorzaak van dit ongeval, en als er een smartje tegen 70 tegenaan gegaan was, was de uitkomst imo even erg geweest.

Ik heb hier in mijn straat ook al 3 keer de opmerking gemaakt tegen een buurjongen van 16, die elke avond zonder licht op zijn fiets, met een MP3 speler op het luidst en zijn handen in zijn zakken door de straat rijdt dat hij tenminste zijn licht moet opzetten, een middelvinger kan ik krijgen, en als ik hem ooit eens niet gezien heb en ik rij hem aan, ben ik de wegpiraat met de Porsche… Kunnen ze de Porsches ook gaan verbieden, leuk he.

van zijn avatar ben ik niet zozeer in de war, maar krijg ik wel last van dubbelzicht?! 😉

Ik denk dat René net als ik gewoon in de war geraken door je avatar 🙄 😈 😉

ik weet het rene’.
                    ik raak soms zelf in de war van mezelf 😛

kenzo schrijft:

belgie is al een hele tijd aan het doorslaan.
                      Denk maar aan het voorstel om kinderen niet meer te verplichten aan het zebrapad over te steken aan de scholen ❗

Veel van dergelijke ongelukken zijn niet te wijten aan de bestuurder.

Het is ook niet de 1ste keer dat ze de lichte vracht auto’s willen aanpakken.

Maar veel zorgen moeten we ons nog niet maken denk ik, de auto is 1 van de grootste melkkoeien in belgie dus ze zullen wel gewoon een extra taks verzinnen om dit probleem op te lossen 🙄

Kenzo telkens als jij iets post raak ik verstrooid en weet ik niemer over wat de topic gaat… 😆

Wegenvignet zal al een eerste stap in die richting worden…

belgie is al een hele tijd aan het doorslaan.
                          Denk maar aan het voorstel om kinderen niet meer te verplichten aan het zebrapad over te steken aan de scholen ❗

Veel van dergelijke ongelukken zijn niet te wijten aan de bestuurder.

Het is ook niet de 1ste keer dat ze de lichte vracht auto’s willen aanpakken.

Maar veel zorgen moeten we ons nog niet maken denk ik, de auto is 1 van de grootste melkkoeien in belgie dus ze zullen wel gewoon een extra taks verzinnen om dit probleem op te lossen 🙄

@ deepee
                            inderdaad kort door de bocht van mij.
                            Point taken… 😉

jol178 schrijft:

alle auto’s worden groter, zet maar eens een golf van de eerste generatie naast een van nu… moeten we die ook bannen.

deze stelling is volledig naast de kwestie. het gaat erom dat bij een ongeval de impact op een zwakke weggebruiker (bij dezelfde snelheid) anders is bij een personenwagen dan bij een bestelwagen met een “platte neus”.

@ rjf: ja een santa fé even goed dan een LR of een KJN. of anders moeten deze bestelwagens aan dezelfde veiligheidseisen voldoen zoals alle andere personenwagens.

Anoniem

Uw kind verliezen…
                                Het manneke of vrouwke achter het stuur confroteren met dat verlies.

Staat volgens mij volledig los van het feit dat onze “grote broers” al dan niet aan de ketting moeten!
                                Mediabelusten! ‘t Zal zo’n vaart niet lopen, er is veel te veel geld rond te verdienen!

deze zal ze ook wel willen verbieden 😀
                                  ( ik niet hoor)

klik

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.