is hier iemand bekend mee ?

Home Forum Porsche Talk is hier iemand bekend mee ?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Wim

Motorblower is mooi te restaureren met brommer lagertjes, en draait dan sneller en geruislozer als messing bussen van Porsche uit.
      Heb dat ooit hier eens gepost met foto’s maar niet meer te vinden. :think:

Wel, ik kon het eigenlijk niet laten en ik heb mij één maand terug zo’n bouwdoos aangeschaft. Er zit een degelijke uitleg bij en eigenlijk moet je het aanzien als een grote puzzeldoos. Enkel bij het monteren van de tuimelaars had ik een foutje gemaakt. Het was gemakkelijk recht te zetten. Bij de timing van de nokkenassen is het wat geprutst, maar er worden stiftjes meegeleverd om dat op te lossen.

Ondertussen kon ik het ook niet laten om voor het echte geschut te gaan. Afgelopen weekend heb ik mij een blok van een 3.2 gekocht (met bijhorende 915 versnellingsbak). Deze morgen om 11 uur begonnen. 5 uur later ben ik klaar om de nokkenaskettingen los te maken. Voor het wegnemen van de warmtewisselaars had ik schrik, maar dat viel al bij al goed mee.
        Vanaf nu zal ik af en toe wat hulp in roepen.
        Ondertussen heb ik wel al gezien dat 2 onderdelen niet te redden zijn. Het motortje van de blower (voor de kabineverwarming) is compleet uitgelopen, en ook de kleine oliekoeler die op het blok gemonteerd staat ziet er niet te fris uit. Iemand iets liggen?

Voor de sound hoef je er niet aan te beginnen …

Ik ben vandaag aan de lego Porsche GT3RS begonnen. Dit pakket van de 6-cylinder motor had ik ook al op de webshop gezien en overweeg om deze te bestellen. En juist ook het schaalmodel van de mission-E online besteld :happydance: De collectie groeit en ik moet een glazen kast gaan bijkopen.

Wim

Dan moet je er aan beginnen als je stress hebt, zoiets werkt zeer ontspannend.
              Althans bij mij toch. 😆

secuur is geen punt, dat hoort bij mijn dagdagelijkse job, maar geduld is weer iets anders :what: :think:

Wim

Als je zo iets wilt bouwen moet je secuur en geduld hebben.
                  Want als ik hem hoor draaien op filmpje zit er ook ergens een zwaar punt in, en om dit perfect te krijgen moet je net als bij een echte motor vooraf allemaal nalopen/checken.
                  Dus als je geen secuur persoon bent, niet aan beginnen. 😉

dacht ik ook al aan :happydance: maar wil mij niet ergeren als de puzzel te moeilijk is, want dan zit die rapper in de container als ie onderweg s geweest, dus daarom hier mijn vraag of er iemand bekend mee is en als dit “piece of cake” is om in mekaar te steken .. :popcorn:

Knap filmke
                      Doos voor onder den boom?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.