kan Porsche achterblijven met de Panamera diesel??

Home Forum Porsche Talk kan Porsche achterblijven met de Panamera diesel??

  • Maker
    Discussie
  • BMW komt voor de eerste maal uit met een ‘M’-versie van een dieselwagen 😯 De M550d; 380 pk, +700 nm koppel, vierwielaandrijving… ben zeer benieuwd of de Panamera diesel met ‘maar’ 250 pk geen grotere dieselbroer gaat krijgen… Kunnen ze die meteen aan Ron(Vos) geven ter compensatie… 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Ik heb als daily een lexus hybride CT200H
      Natuurlijk kleine wagen maar tot nu toe zeer tevreden…

      En vrij voordelig.

      Ik maar heel veel km per jaar (ongeveer 100.000) maar zou toch geen diesel meer kopen.
      In de landen rondom ons kost diesel bijna evenveel als benzine.
      En wij gaan volgens mij ook die kant op.

      Ik geloof wel in hybride, alleen al maar uit ecologisch standpunt, want die klimaattop in Durban heeft ook niets uit gehaald, dus we zullen zelf voor ons klimaat moeten zorgen…

        Als het zo doorgaat is mijn volgende Porsche ook een oudere :relaxman:

          Ik begrijp je wel hoor .
          Waarom denk je dat ik de meeste privaatwagens de oudere modellen zijn (de mijne was 11 bij aanschaf).
          Er zullen maar weinig Porsches van Max 5 jaar privaatwagens zijn (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
          Zelfs mijn dagelijkse wagens zijn er van leeftijd omdat anders het verlies na twee jaar (dan moeten ze weg daar er dan 100.000km bij op staan) te groot is .

            Akkoord Koen.
            Maar ik spreek hier wel over mijn Porsche van 5 jaar oud hé, niet over een nieuwe wagen.
            Voor dat bedrag kan ik hem in de toekomst inderdaad beter privé aankopen.
            Kost me, met de huidige maatregelen, na 5 jaar privé ook 75.000€

              Welkom in de wereld van de mensen die hun Porsches(of andere wagens) niet kunnen inbrengen in een zaak en alles zelf moeten betalen .
              Precies de reden waarom ik geen nieuwwagens meer koop .
              Is voor de normale mens onbetaalbaar .

                k’Ben vandaag met mijn boekhouder gaan spreken en ze terloops even gevraagd wat ik privé zou moeten betalen aan voordelen van alle aard voor mijne 997 dankzij di Rupo en co … :puke:
                Gelukkig zat ik op een stoel toen ik het hoorde… zo maar eventjes 14.930€ per jaar aan “voordelen van alle aard”.
                Om je een idee te geven, dit jaar was dat nog 2.290€.

                Dus een stijging met 650% 🙄 :puke:

                t’Zou wel eens kunnen dat dit mijn laatste Porsche is geweest… 😥

                  Een panamera of cayenne hybride kost al een pak meer dan een gewone benzineversie. En ik vraag me af wat na pakweg 5 jaar? Hoe snel zullen die batterijen versleten zijn en moeten vervangen worden? Persoonlijk geloof ik niet echt in het hybrideverhaal.

                    MAar geen Boxster of 911-familielid?

                    Ik weet dat ze ermee beginnen racen zijn met zo een systeem en vroeg me af of het naar prodiktie komt (of reeds is)

                    CO2 utistoot blijft toch ook hoor…

                    kijk naar het verschil met of zonder voor ene P met of zonder PDK (net boven of onder de 200gr/CO2)…

                    ach we zienhet wel en waarschijnlijk “zal de soep niet zo heet gegeten worden als ze opgediend is.” :mrgreen:

                    ondertussen blijven :driver:

                    Anoniem

                      Zou daar veel vraag naar zijn naar een hybride ?

                      Wat betreft de belasting op bedrijfswagens zal dit niet veel meer uitmaken nu ze naar de aankoopprijs gaan kijken .Uiteraard telt de CO2 uitstoot ook nog mee maar die ligt nog vrij hoog bij een pana of kjn .

                        Tuurlijk .
                        Er zijn toch de Cayenne en Panamera Hybride .

                        Cayenne hybrid

                        Panamera Hybrid

                          OVer de M550d van BMW, mijn eerste gedacjt, super eindelijk een leuke bedrijfswagen (moet 4deurs zijn en diesel)

                          tweede gedacht, oei de CO2 uitstoot zal waarschijnlijk te hoog zijn voor bedrijfswagen

                          derde gedacht, man wat gaat dat kosten om in te schrijven, en in voordeel in nature

                          ik hoor gisteren dat de 530d van Bmw van 147 (netto in de maand) stijgt naar 475 (netto in de maand!) voor dat verschil kan je aan de pomp al vele litertjes stookolie kopen 🙂

                          vierde gedacht, was laat maar 🙂 ik ga wel kijken naar een andere exclusieve bedrijfswagen volgend jaar 🙂 een Opel Ampera of 1 van zijn broertjes die tegen dan ook ongetwijfeld op de markt zullen komen 🙂

                          heef tPorsche nu eigenlijk al een Hybrid in produktie genomen.

                            Een 5.0 😕 Tof voor in België in te schrijven 😆

                              so… all good things to those who wait 😀

                              Anoniem

                                In de audi A6 3.0liter diesel komt er ook een 313 pk sterke diesel .
                                Waarschijnlijk zal deze motor ook gebruikt worden in de Cayenne en of panamera .

                                Wim

                                  Er zijn geruchten in Duitsland dat Porsche ook met de 420 pk en 800NM sterkere variant komt van de V10 diesel Touareq. !!!!!

                                  Maar pin mij hier niet op vast. 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.