Kapotte stofhoes aandrijfas 911 sc bwj 1983

Home Forum Porsche Talk Kapotte stofhoes aandrijfas 911 sc bwj 1983

• Maker
    Discussie
  • Hallo heeft er iemand ervaring met aandrijfassen, aan de stofhoes die nu op de aandrijfas gemonteerd is staat een metalen flens van 7 mm dik waar de stofhoes ingeperst zit , waarom is de flens zo dik is het van enig nut ?. Nu heb ik al op verschillende site s’ gekeken zoals Rose Passion Van Kessel Sports Cars enz. maar die verkopen allemaal stofhoezen met een flens aan van 1 mm dik waar de stofhoes aan vast zit met een klemband en niet ingeperst zit mag of kan ik die gebruiken voor mijn 911.

❓ :salut:

Jockri

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Wim

Maakt niet uit Bart wat ze doen, probeer alleen maar te zorgen dat ze het goed doen. 😉

@Jochri
      , hier zie je dus aan mijn foto wat de bedoeling is van de bak kant.
      Dit is een soort van afsluiting zodat het zwarte vet uit de homokineet niet weg kan.
      Want als dit in die ruimte komt van de satellieten, heb je wel eens kans dat er iets te weinig vet heeft en gaat slijten.

Wat Wim eigenlijk wil zeggen is dat er op jouw auto één van de twee verkeerd was en dat het nu de moment is om dat in orde te zetten :salut:

Er zat op mijn 911 zowel tegen de kant van de bak als de kant van het wiel identiek dezelfde stofhoes met de flens van 7 mm, ik heb de as er al onderuit gehaald en nieuwe stofkappen op gemonteerd met de dunne flens (ik heb wel kortere bouten moet gebruiken).

Wim

Aan de bak kant zie er op het zicht hetzelfde uit, maar is echt anders als je hem eraf schroeft.

En dat ijzertje is enkel maar om de stofhoes op zijn plaatst te houden hoor, dun of dik maakt niet uit en heeft niks met de homokineten te maken.

Hier heb je enkele foto s’ van de flens.

Attachments:
              • 390.JPG
              • 391.JPG
              • 394.JPG
              • 395.JPG
              • 396.JPG

Er staat zowel aan de kant van de bak en het wiel dezelfde stofhoes op.

Wim

Dan zijn dat ook de goede. 💡

En als het voor tegen de bak aan is, moet je deze hebben.

Dat zijn de stofhoezen met dunne flens die aangeboden worden bij Wise Parts en Rose Passion enz.

Wim

volgens mij heb je deze nodig.

???

Heb je een foto van de situatie in het begin van je post ?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.