Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 709)
      • djeezes … die auto verdient een rode loper!!! :respekt:

Wim

Stroom ligt er nu bijna in en aangesloten, kom alleen wat zekeringen (6) tekort, maar komt dan een 2de kastje naast te staan.
          Verder weer aan het bekleden geweest en morgen de laatste loodjes, kan ik daarna met de opbouw deuren beginnen om dat daar alles van binnen is.
          Zit alleen op de middentunnel bekleding te wachten, want deze was niet goed, dus retour gegaan.
          Dan zelf een voetsteun gemaakt voor de passagierszijde, want originele zijn ook maar wakiewakie.

Heerlijk om naar te kijken en we gaan je zien in Maastricht.
            Maare Wim een mooie spleet is ook niet verkeerd :lekker:
            Al zijn we wat rijper 😉

Gr Hans

Wim

Punt was dat ik de bekleding uit een stuk wilde doen, maar dit lukte niet omdat dan het tapijt net als bij de de achterzitjes opfrommelde, en dat is helemaal geen gezicht.
              Dus laat mij nu net als Porsche op sommige kleine punten een afwerkings fout hebben. 😉

Verder heb ik zoals jullie misschien gezien hebben de achterbank al taps toe laten lopen naar onder, want origineel is dit ook recht, en dan keek je weer tussen een spleet van je welste, en dat vond ik niet weer mooi en daarom die toepassing van leuning.

Maar opmerkingen altijd welkom, geen probleem.
              En als het in mijn macht ligt doe ik er wat mee. :up:

@Hendrik
              , origineel zat het zo ook vast in de Karmann met die 2 scharnieren, maar dan iets verdekter weggestopt. 😉

💡 Pianoscharnier over de volle breedte, valt zodanig op dat eenieder denkt dat het nog een siernaad is. *luv

je kan met een bovenfrees een uitsparing maken zodat de scharnieren “in” het hout zitten, enfin, je zal daar wel al aan gedacht hebben gezien de kwaliteit van je werk :respect2: :applaus:

Wim

Mag best hoor wat kankeren, heb ik toch al. :happy:

Maar die scharnieren wilde ik zo laten, een klein beetje Karmann nostalgie erin laten. :mrgreen:
                    We hebben er al over gesproken en eerst een ander oplossing bedacht, maar die werkte niet.

Dus komt misschien wel/niet een oplossing voor.

Netjes …het zijn de details die het hem maken tot de nieuwe vloeistof reservoirs enz…. :up:
                      Ik zou wel een echte zeikerd zijn als ik nou weer iets had te kankeren over die scharnieren waar die achterbank mee vastzit . :think:

Blijven die nog zichtbaar of worden die nog uit het oog onttrokken ..?
                      Ik kan me inbeelden nu dat ze reeds gestoffeerd zijn het een pest is om het nog aan te passen maar een bv. een in het oog springende chroom versie zou misschien een alternatief kunnen zijn .
                      Zoiets in die aard Bv.

Of misschien weg gewerkt langs de zijkanten zoals we meer zien bij classics .

Ik lul maar wat ,waarschijnlijk heb je hier al wel een mooie oplossing voor klaar . 😉

Prima werk Wim, ik zie de eerste dief die daar passeert en graait naar de achterbank al met een Duitse herder aan zijn mouw :mrgreen: :happy:

Enkel de rode loper ontbreekt nog voorlopig. 😉

Wim

Deze week weer wat aan het klussen geweest aan de Karmann, en begint nu wat zicht op te komen.

Wat hebben we gedaan:
                            De bodem eerst met een bitumen anti dreun plaat bekleed.
                            Speaker gaten dichtgelast in metalen zijframe en bekleed met het zelfde leer als van de stoelen.
                            Voor timmerman gespeeld en een frame gemaakt voor den woef zodat die ook comfortabel ligt.
                            Alles dan bekleed met dezelfde stof die ik extra besteld had als de kleur van tapijtset.
                            Elektrische ruitensproeier installatie geplaatst.
                            En benzinetang geplaatst van 65 liter, en om daar toch een beetje van de meter op aan te kunnen ben ik gaan zoeken, en degene die daar perfect in past is van een 912 en die zweeft bet een cm boven de bodem.
                            En als laatste het gespoten kapframe geplaatst en uitgelijnd.

Wim

[quote=”porschefabian” post=185414]

Ik zoek nog een goede en betaalbare bekleder die wat aanpassingen naar mijn wens kan meepakken in het interieur..[/quote]

Ik vind hem betaalbaar en levert werkelijk klasse werk.

http://www.tonydebruijn.nl/index.php?route=ambachtelijke_autobeklederij/contact&gclid=CjwKEAiAv7ajBRCIldS7rp7wzFkSJAAA1n4DyLUZJoiJv3spH69ZaN92bFkTmd2Iw8fLsJrssFwynhoCQjPw_wcB

Dus leg je wensen eens voor aan Tiny of zoon Stefan. 💡

Knap ! :up:

ha, de roostertjes zitten precies goed 😀
                                  ik blijf het herhalen :respect2: :applaus: :respekt:

Hij is echt knap aan het worden, stuur is prachtig :up:

Staat hij al te koop ? :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.