Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 709)
      • Fantastisch Wim :popcorn:

        Wim

          Weer wat vorderingen na 2 avonden werken.
          Motor erin gehangen en gisterenavond de benzine leiding binnen in gelegd.
          Deze originele in de tunnel 6mm vertrouw ik niet meer en heb ik moeten verwringen vanwege de andere schakeling Porsche, en dan gelijk maar van 8mm zodat die geen sap tekort krijgt.
          Verder de pomp al aangesloten, en dit is een kleppen pomp die afslaat zodra alles op druk staat, zodat ik geen retour hoef te leggen.
          We moeten de oude stijl een beetje respecteren. 😉
          Dan de nieuwe benzinetank binnen gekregen, en heb ik nu 65 liter aan boord wat dan ook weer betere druk geeft op de voorwielen en ik elke 200 km niet aan de pomp sta.

            Echt knap :up: :first:
            een referentie van hoe een restauratie moet zijn.

            Costa

              hele mooie strakke kar Wim :applaus: :applaus: :applaus:

                Super Wim & C°!
                Keep up the good work!

                  Schitterend om zo mooi werk te zien.
                  Wou dat ik ook die handigheid beheerste :respect2:

                    Dik jaar geleden was dit resultaat nog ver weg. Wat een metamorfose!
                    :first:
                    Kijk al uit naar de verdere afwerking. Dit wordt een absolute topper.
                    :respekt:

                      :respect2: :respect2: woorden schieten te kort.
                      mijne mag je ook spuiten :drink:

                        kleur is echt prachtig, dat je een tevreden man bent
                        kan ik mij wel voorstellen, volg uw project al van de eerste dag en heb hem toen ook in het echt gezien en dit nu toch al 2x, nu nog de afwerking en u zal zich een koning voelen als je er kan mee rond rijden :respekt: :respekt: :respekt: :driver: :driver: :driver: :up: :up: :up: :applaus: :applaus:

                          Ik hoop dat er ooit een foto gemaakt kan worden naast een originele Karmann.
                          Ik wil namelijk wel eens zien hoeveel breder zijn poep nu werkelijk oogt. :up:

                            [quote=”cabrio wim” post=183974]… en dit is dus het echte Slate Grey uni kleur en niet Shiefergrau.
                            Is dus nadien wel vernis over gegaan puur voor onderhoud en bescherming lak.[/quote]

                            op z’n vlaams heet dat dan een beetje minachtend vuilzakkengrijs :mrgreen: maar dan in een superglossy uitvoering. en verder vind ik het zoals de slogan van deze bierbrouwer … je mag er idd reetefier op zijn wim

                              Wacht maar. :respect2:
                              Het binnenwerk komt nog.
                              (voor mij ziet het er op de foto’s oudroze uit.)
                              Welke RAL kleur, Wim?

                              PT

                                :first: :first: :first: Waanzinnig mooi !!! *luv

                                  Wat een glans op die wagen ,heel mooi passend kleur voor je wagen Wim . :first: :first: :first: Je mag er echt fier op zijn .

                                    [quote=”cabrio wim” post=184000]Hier nog een keer in het zonnetje. :relaxman:

                                    Sorry mensen, maar ben echt blij. 😳

                                    [/quote]

                                    Dat kan ik geloven.
                                    Het resultaat van veel werk :applaus:

                                  15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.