Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 709)
      • *luv *luv *luv

Wim

Hier nog een keer in het zonnetje. :relaxman:

Sorry mensen, maar ben echt blij. 😳

En nu hoop ik dat jullie zien wat ik bedoel met de kleur.

Ik kan bijna niet wachten tot de MECC.
            Ik kom dit jaar zeker op 9 januari :relaxman:

Onwaarschijnlijk strakke kas :respekt: en een geweldige kleur.
              O zo ingetogen en chic :first:

Mooie kleur :up: :up: :applaus:

prachtig!!!!!!!
                  ik had altijd wat meer flashy kleuren op mijn karmanns, maar dit is simpel en oooooo zo mooi!!!

knap wim, eentje die een nieuw leven krijgt en onze wegen zal opfleuren :respect2: :up:

Prachtig :first:

Het alarm is ook al aanwezig zie ik. :mrgreen:

PB

Prachtige kleur wim !

😯 :applaus: :respect2:
                          Blijft een knappe kleur hé?

Wim

Zo het is dan zover, je wilt niet weten hoe blij ik ben na dik 4 jaar en dat we nu kunnen beginnen met de opbouw.
                            Want deze moet mee naar het MECC in Maastricht, en dat is al 8 januari a.s.
                            Eerst gaat de voorruit erin en dan zie ik wel hoever ik kom voor hij naar RoVaKo in Pijnacker gaat voor de kap te bekleden.
                            Gisteren de Fuchsen er al onder geschroefd, das een stuk beter als die smalle 155 bandjes.
                            Andere losse delen worden deze week gespoten.

Hier de foto’s al van de carrosserie.
                            En dit is dus het echte Slate Grey uni kleur en niet Shiefergrau.
                            Is dus nadien wel vernis over gegaan puur voor onderhoud en bescherming lak.

Ziet er :up: uit. :applaus: :applaus:

Ik kom um wel even bekijken Wim in 2015 Summertime, op een mooie zaterdagochtend!! :driver: :respect2: :drink:

ziet er alweer super uit :up:

Net gezien en hij wordt echt retestrak :up:

Voor de rest nog een paar projectjes gezien die de moeite zijn … 356 cab, 356 speedster, maserati, een vw busje prachtig vers gespoten, dodge wc51 en nog paar auto’s hier en daar op zolder :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.