Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 709)
    • XXX

        :respect2: aan de vakman, op de laatste foto zie je de perfecte lijnen van de carrosserie er door komen, nice !

          ik ben benieuwd ik zal het is komen controleren :applaus:

          Wim

            We zijn weer verder met de karmann.
            Binnenkanten gespoten en geschuurd aan de buitenkant, dus staat deze week geheel in de lak. :relaxman:

            En dit is dus Slate Gray, en een uni kleur.

              Bij verbouwde wagens is het dikwijls maar een fijn lijntje dat het verschil maakt tussen subliem of erover !
              Al dan niet er over is dan weer een individuele kwestie .
              Persoonlijk vind ik de mooiste creaties diegene die je aandacht trekken maar waar je soms een tijdje moet naar kijken eer je goed beseft wat er nu juist anders aan is .
              De twee roostertjes vooraan zijn een typisch kenmerk van de Karmann Ghia , verfijnen is prima maar ik zou er voorzichtig mee zijn en geen al te grote wijzigingen aan gaan maken. :engeltje:

                Zo een roze wil ik ook! Alle mannen laten hun schoon vrouwen met mij meerijden wegens “geen gevaar”… !

                Serieus, is die echt of wrap? Zo een kleurtje voor de zomer en voor de grap lijkt mij wel heftig!

                  [quote=”cabrio wim” post=182635]Gisteren nog wat dingen verandert aan de neus, want zoals die roosters erin zitten bij de meeste Karmann’s kan mij niet bekoren.

                  Dit begint er beter op te trekken, maar is nog niet geheel naar onze zin.

                  Dus met de tijd zal ik wel eens iets anders maken voor in die gaten.[/quote]

                  Ziet er netjes uit! Anders misschien even uitkijken voor lowlight grilles?

                  100_0577Small.jpg

                    yep, grote vakmensen zijn meestal niet snel tevreden, enkel met het perfecte. Daar zit het verschil.

                      Aan de details herkent men de vakman :first:

                      Wim

                        Hahahaha, maar ken je die uitdrukking mierenn..ker, en dat ben ik. :happy:
                        Dus soms te secuur op zulke punten, maar kun je nu in een ander draadje hier ook zien. 😉

                          kan ik inkomen, het zou spijtig zijn dat je nadien steeds naar die gaten gaat kijken en denkt djuuu…, maar wat een ander mij zou vertellen… awel daar zou ik niet zoveel mee inzitten.

                          Wim

                            Als ik hem zou gerestaureerd hebben als originele Karmann Ghia had ik mij daar niet zo druk om gemaakt, want ze hebben dit verschijnsel allemaal.
                            Maar omdat het mijn eigen project is en volledig (ver)(ge)bouwd is naar mijn idee, wil ik de rest er ook gewoon perfect in zitten hebben.

                            Weet zeker als ik het niet zou doen er straks iemand tegen mij zegt: nu ben je met alles zo ver gegaan, waarom dan die roosters er niet mooi ingebouwd. 😉

                              mooi werk, ben je niet een beetje te precies dat je het geheel uit het oog verliest? :up:

                                Er zullen toch niet veel Karmann’s zijn neem ik aan ❓
                                Weet nog als beginnend plaatwerker dat een collega er eentje had en die was al kuis verrot en praat dan over 45 jaar terug 😳
                                Hele volk stammen reden met Kevers en Fiatjes en elke autoshop had imitaties onderdelen en die paste voor geen meter.
                                Bumpers, grillen, koplampen, schermen noem maar op en wat te denken van de imi uitlaten van de Kevers wat een gepiel om die eronder te krijgen en ze waren zo slecht dat ze net 1 of 2 jaar het volhielden.
                                Mooi werk Wim :salut:

                                Gr Hans

                                Wim

                                  Gisteren nog wat dingen verandert aan de neus, want zoals die roosters erin zitten bij de meeste Karmann’s kan mij niet bekoren.
                                  Dus rubbers binnen gekregen om er rond te doen, en dan ligt de rooster er meer op dan dat die erin past.
                                  Dus weer even aan de gang gegaan met frees en afgeplamuurd.

                                  Dit begint er beter op te trekken, maar is nog niet geheel naar onze zin.
                                  Moeten echt gelijk liggen met de carrosserie.

                                  En verder moet ik altijd lachen om de A kwaliteit van de oude VWtjes, jongens wat een brol is dat, dan wil ik de B kwaliteit wel eens zien. :happy:
                                  Dus met de tijd zal ik wel eens iets anders maken voor in die gaten.

                                    Na zoveel jaren nog steeds zo enthousiast, knap hoor.
                                    En het resultaat mag er zijn, prachtig.
                                    Succes met de opbouw.

                                  15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.