Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 709)
    • Wim

        @John, spulletjes binnen via de link en nogmaals bedankt, want kon kogelgewricht voor in de kap nergens anders vinden.
        Maar zijn vandaag thuis gekomen (spoed) gemonteerd en de kap perfect kunnen stellen.

        Timo was hier net nog even thuis, en de Karmann staat in de grondlak.
        Zal morgen dan de foto’s posten van kapframe en de karmann.

        Wim

          @John, bedankt voor deze link http://www.thesamba.com :up: :up:

          Want deze heeft uitkomst gegeven op wat ik dacht, het zijn geen stelplaatjes maar een stelbout, en deze heb ik dus niet, maar is nu op te lossen.

            hulp en info van A tot Z op 3 pagina’s kun je HIER vinden.
            hoop dat je er iets mee bent. 😉
            EDIT: alle onderdelen en tips vindt je HIER

              sorry wim als ik onwetend overkom maar zou je dat niet bij vw kever kunnen vinden? Ik zou het zelf kunnen opzoeken maar ben volledig leek, ik dacht gewoon karmann linken aan vw kever cabrio.
              Niet schieten aub.

              Wim

                Bedankt voor antwoord en inzet, maar heb zowat alle filmpjes gezien van de kappen.
                Zo ook deze, maar inderdaad weinig over de b stijl . 😉

                  Die kwibus heeft er zo nog een paar maar er word pressies nie echt iets over die B stijlen gezegd ,meer over het plaatsen van de kap :think:
                  [video]http://www.youtube.com/watch?v=NLx1dSMJWLI[/video]
                  [video]http://www.youtube.com/watch?v=HAmnwczKhbw[/video]

                    Misschien kan je hierwat mee ?
                    [video]http://www.youtube.com/watch?v=BzM5mvo9N0A[/video]
                    [video]http://www.youtube.com/watch?v=v1lXDa0QGtg[/video]

                    Wim

                      Even een vraag aan mijn medeforummers.

                      Ik heb de Karmann gekocht in gedemonteerde en zeer slechte staat, maar dat hebben jullie al gezien.
                      Ik weet dat er hier leden zijn die ook een Karmann cabrio gehad hebben, en daar is deze vraag voor.

                      Zit er tussen de B stijl en bevestiging kapscharnier misschien vulplaten of wordt dit er zo koud tegen geschroefd.
                      Ik kan er namelijk niks van vinden en ook niet in de boeken, en om de haken echt mooi in de bovenkant voorruit te laten vallen zou er een vulplaat van 0.6mm tussen moeten.
                      Zaten deze er tussen of niet, want zo ja zal ik ze zelf moeten maken.

                      Wim

                        Vandaar dat de Karmann elke keer in de vergeethoek geduwd werd, maar zal elke avond aan gewerkt worden van nu. :relaxman:

                        En werk inderdaad ( op dit moment) geen gebrek aan. 😉

                          :applaus: en er is nog zoveel werk op de achtergrond wat enkel betekend dat jullie zeer goed werk verrichten :respekt:
                          dat vw busje *luv

                            Ik ben jaloers op die werkplaats met al dat materiaal …het Walhalla voor gevallen krijgers ! :hail:

                            XXX

                              Mooi vakmanschap :respect2:

                              Wim

                                Laatste hand wordt aan de carrosserie gedaan, dus eerst voor het spuiten de kap gedemonteerd, gestraald in de Etchprimer gezet, en uitgericht.
                                Moet nog even wachten op het achterste stuk (hout) want deze was weggerot, en maken ze nu een nieuw bij mijn timmerman.

                                Kunnen we het volgende week terug eraf halen, oneffenheden tinnen en in de cabine mooi satijn zwart spuit.

                                  bangelijk mooi interieur gaat dat worden, knappe kleur :first:

                                  Wim

                                    Hahahahahaha, is toch dezelfde kleur.
                                    Maar schreef toen al dat dit waarschijnlijk door de flits kwam omdat het toen binnen genomen was.

                                  15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.