Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 709)
      • Zal wel…voor die mannen bij CCR blijkbaar wel 😉

Om eerlijk te zijn ik ben er jaloers op , ik zou het zelf heel graag willen kunnen !
        Ik heb een neef die carrossier is en (hopelijk leest die dit niet :engeltje: ) das een toffe peer die aardig zijn weg weet maar ik denk dat die tot de nieuwere generatie behoord ofzo ,
        Die kan in één strijk dingen plamuren waar ikzelf 3 maal zou overdoen en nog eens zoveel schuurwerk achteraf heb .
        Maar …en ik heb goed naar de foto’s gekeken …ik zie hem dit nog niet achterna doen .
        De vorming van plaat delen ,de lassen, het leggen van tin , de strak lopende naden , daar moet je geen kenner voor zijn dat verschil in afwerking dat zie je .
        Ik zie het als een verloren gaande kunst zoals een zwaardsmid destijds uit erts een samurai zwaard vormde .
        Dat plaatslager gedeelte fascineert me , ik heb het altijd al willen leren en heb er zelfs destijds even avondlessen voor gevolgd maar door gebrek aan tijd (werkend in een 3 ploegen systeem) en gebrek aan een goede leermeester met ervaring die je het vak willen leren ben ik helaas niet veel verder gekomen 😥
        Wie weet ,als ik ooit eens op brug pensioen geraak in dit apenland rest er me meer tijd en vind ik iemand berijd willig om me de stiel te leren .

Da is ook simpel manneke…. :roll:…. :respekt:

Allee jong …das nie eerlijk …. jullie maken het er zo simpel uitzien ! 🙁

:up: :coolness:

:respect2:

Ongelofelijk toch wat je allemaal kunt met metaal. Ik neem mijn denkbeeldige hoed af. :respect2: [quote=]

Bastard heeft blijkbaar de eindmeet geroken, hij zal straks bijten in plaats van blaffen :mrgreen:

nog ietsje meer aanpassen richting lichtgewicht-look :lekker: sowieso wordt dit een lekker ding :applaus:

Wim

We hebben nog een paar aanpassingen gedaan aan de deuren. 😳
                      Plaatwerk en klinken van Porsche uit een deur gehaald die niet meer te redden was en over gezet, mechanisme aangepast en het werkt. :relaxman:

Deuren zijn er nu weer uit gehaald en kunnen verder pas gemaakt worden.

Verder het stuurmechanisme omgebouwd naar porsche aansluiting.
                      Stoelen erop geplaatst en uitgemeten zodat het vrouwe straks ook bij de trappers kan.

Verder nog aan het dashboard aan het werken om de Porsche look te completeren, die foto’s volgen komende week.

Klinkt goed :up:

:music:
                          Heerlijk eigen geluid.

Sounds like … vervaarlijk!

Ik bedenk me gelijk dat als ik ooit nog een keer een wekker nodig ga hebben, naar eentje op zoek ga, waarvan je het alarm kan instellen op je eigen motorgeluid…

Ben gelijk wakker als ik dit soort dingetjes hoor!!! :drink:

Er gaat niets boven de reutel en de geur van een , na lange tijd , weer draaiende motor. :up:

heel mooi, knap, zal geen radio nodig hebben

mooi, mooi

:relaxman: :relaxman: :relaxman:
                                    prachtige eigen sound

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.