Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 709)
    • Wim

        Its a live. :relaxman: :relaxman: :relaxman:

        En geen T4 of enige vorm van kever geluid aanwezig.

        https://www.facebook.com/photo.php?v=847190348628468&set=vb.262604650420377&type=2&theater

        Wim

          Dat mag hoor, maar dit gaat een full metal 912 dashboard worden. :coolness:

          Bestaat niet maar is mijn eigen idee daarover. 😳

            Dat van die kofferklep en motorkap is echt waar , dat was me nu ook al opgevallen dat bij menige Karmann ze niet mooi de carrosserie lijn volgen . 😥
            Ik heb al dikwijls moeten denken …allee das nu zonde ,zo’n mooi opgemaakte Karmann en leggen ze die kofferklep daar zo scheef op :think: nu blijk da zo standaard te zijn 😳

            Als ik een voorzichtige opmerking mag maken :engeltje: ,persoonlijk had ik misschien eerder voor een full metal pre Karmann of een 356 dashbord gekozen :engeltje:

              :up:

                Ziet er al goed uit Wim.
                Nog even en dan :driver:

                Wim

                  Aan de Karmann is ook weer gewerkt, dus gaat op korte termijn ook in de spuit plamuur.
                  Gaat ook tijd worden want we naderen de 4 jaar. 👿

                  Dus de kleine is opdracht gegeven wat door te werken in de avonduren aan de mijne, ik doe ook genoeg voor hem. 😉

                  Dashboard zit er nu in, dus kan met tin afgewerkt worden.

                  Carrosserie staat nu strak en kan ook net als bij de 356 in de spuit plamuur.
                  Ook even wat extra aandacht gegeven aan de kofferklep, want deze hoeken vooraan staat bij elke Karmann Ghia te hoog.
                  Dus de bolling van de kap daar warm te stoken in model gebracht.

                  Kontje hebben we nog even wat werk aan, want rondingen en passingen lopen niet naar mijn zin.

                    Prachtige foto’s ,NSU TT ,Simca Rally en Cooper ,allen een icoon in hun generatie ! :up: :coolness:

                      Ja, die kende ik al…In een ver verleden heb ik nog zo nog wat autoslaloms gewonnen met mijn Spiess NSU’s

                      Hier mijn Zwarte TTS
                      image-10.jpg

                      Hier mijn 1300 Full Spiess
                      nsu00150-crop.jpg

                      Hier mijn Witte Castrol TTS
                      image-4.jpg

                      Wim

                        Hier nog een leuk filmpje.

                        Wim

                          Dat is ook heel mooi en snel.
                          Gaat het zo iets worden.

                          Dan blijf je wel een beetje in de Porsche sfeer. 😉

                            Bedankt Wim voor de deskundige uitleg…
                            Ben namelijk ook met zo’n projectje bezig…is wel een …jarenplan.
                            Een NSU tt van scratch in raceuitvoering zetten.
                            DSCF0401-300x225.jpg

                            Wim

                              [quote=”993″ post=148140]Wat ik me wel soms afvraag….als je die lasproppen maakt zal de beschermende verflaag aan de onderkant toch wel verbranden met als gevolg dat je daar weer oxidatie gaat krijgen.
                              Wanneer je daar dan niet meer aankunt…..hoe bescherm je dat plaatstuk dan?[/quote]

                              Een bladzijde of 4 terug heb ik dat uitgelegd hoe we dat doen bij de stukken waar we niet meer aan/bij kunnen nadien en daar zal ook niet veel meer aankomen, en daar hoeven we niet meer te lassen. 💡

                              De stukken van de neus en schermen kunnen we nu langs binnen weer aan, ook aan de bovenste las van achter scherm en bevestiging bij motor, dat zijn allemaal open plekken.
                              Dus dit moet je inderdaad goed opletten bij laswerk, dat je het gene waar je niet meer bij kan eerst goed beschermd alvorens het definitieve stuk te lassen.

                              En als de auto klaar is wordt in de carrosserie nog een laag hotwax gespoten in de holle delen als extra bescherming, en in de wielkasten nog een anti roest coating.
                              Ik denk dat hij dan beter beschermd is als vanaf fabriek, want daar komen we bij demontage ook stukken tegen waar nooit geen behandeling opgezeten heeft, anders zouden ze ook niet van binnen uit gaan roesten. 😉

                                Ja, dat is natuurlijk een mogelijkheid, maar enkel bij onderdompeling…wat echter bij een deelrestauratie waar motor en of ophanging blijft zitten?

                                  @ 993 Wat bv. zou kunnen Is KTL .


                                  @Wim
                                  , gezien het 356 project heb ik ook hier geen twijfels over dat het weer prima in orde gaat komen maar blijft toch fijn om te zien (leren) hoe het moet . :up:

                                    Wat ik me wel soms afvraag….als je die lasproppen maakt zal de beschermende verflaag aan de onderkant toch wel verbranden met als gevolg dat je daar weer oxidatie gaat krijgen.
                                    Wanneer je daar dan niet meer aankunt…..hoe bescherm je dat plaatstuk dan?

                                  15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.