Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 709)
    • Wim

Zal mee vallen William, is net als bij de 356, je hebt nu de mallen die je gemaakt hebt en de maten van insnijden metaal.
        De bolling is het moeilijkste, maar daar gebruik je dan de profielmeter voor als je met het wiel rolt.

Zeg maar het zelfde als wat ik gedaan heb met de lucht happers op de neus, daar heb ik de profielmeter ook gebruikt, en ging 2de makkelijker als eerste.

[quote=”cabrio wim” post=142809]

Hebben nu een mooi voorbeeld voor deze met de profielmeter voor de andere kant gelijk te krijgen.[/quote]

Het gelijk krijgen van de 2de is moeilijker dan het maken van de eerste denk ik dan.
          Het ziet er alweer zeer mooi uit Wim :applaus:

:respect2: :respect2: :respect2: :up:

Knap werk zoals gewoonlijk
              :respect2:

Wim

Toch weer wat gedaan ondanks de drukte, en hier het resultaat van nhet rechter scherm wat 7.5 cm breder is dan normaal.

Gaat wel een schone poep krijgen op deze manier 😉

De originele vorm is zoveel mogelijk in acht gehouden, en de lassen met nieuw plaatwerk behandeld onder het Engelse wiel in de goede rondingen te krijgen.

Hebben nu een mooi voorbeeld voor deze met de profielmeter voor de andere kant gelijk te krijgen.

Die bruine!!! :wtf: 😯 :applaus:

[quote=”Hellraiser” post=140342][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/Karmann/DSCF0502.jpg[/IMG]
                  [/quote]
                  Een TFT -scherm in uw koffer vanachter… proper… :sarcastisch :mrgreen:

Wim

Dank je Stefan, en ben nog volop bezig hoor, maar meer in de vorm van demonteren van deuren.
                    Dus daar is het plaatwerk afgehaald en staan klaar voor de straler, daarna kunnen we ze weer oplassen.
                    Verder overal nieuwe plaatwerk stukjes maken die niet meer te krijgen zijn.

Foto’s komen eraan hoor 😉

Terug uit verlof en effe aan het bijlezen… Knap Wim!!! :respect2:

even Wim terug wakker maken en teasen met een broertje net ietsje bruiner dan slate grey/schiefergrau.

[quote=”Mushroom” post=140326]Dat vroeger was Ivory, maar tegenwoordig noemen ze dat Geyser Grey :sarcastisch :mrgreen:[/quote]
                          Ivory is ook heel knap maar is niet olijf eerder een old white :coolness:

Heb destijds ook een 68″er Karmann ghia gehad *luv

Heb ook nog zoiets gehad in m’n VW Aircooled-periode 🙂

[URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/Karmann/Copy_of_DSC_9735.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/Karmann/Copy_of_DSC_9735.jpg[/IMG][/URL]
                            [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/Karmann/DSCF0502.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/Karmann/DSCF0502.jpg[/IMG][/URL]

wist soms niet hoe hard we reden omdat de km’teller maar tot 160 ging 😀

Voila.. dat bedoel ik 8) :up:

Die VW Porsche Beutler wist ik geen eens van zijn bestaan af ,op het eerste zicht ben ik er niet zo wild van :sleep:

Wim

[quote=”python” post=140319]
                                De fuchsen staan hem zeer goed ,ik vind dat de Karmann één van die wagens is waar eigenlijk een Porsche schildje op had kunnen staan . :up:
                                Welke kleur wil je’m doen ?[/quote]

Je boeld dit waarschijnlijk 😉

Porsche heeft ooit op dit model een variant gemaakt en geloof dat dit de VW Porsche Beutler was, maar die koop je niet meer als je hem vindt onder de 300.000,00 euro. 😯

De kleur gaat net als de 911 Porsche worden van Steven McQueen, dus google is your friend of beter lezen in het draadje. :sarcastisch 😉

Dat vroeger was Ivory, maar tegenwoordig noemen ze dat Geyser Grey :sarcastisch :mrgreen:

[quote=”cabrio wim” post=140267]

Komt wel schoon op zijn wielen te staan al ze ik het zelf. :relaxman:[/quote]
                                    De fuchsen staan hem zeer goed ,ik vind dat de Karmann één van die wagens is waar eigenlijk een Porsche schildje op had kunnen staan . :up:
                                    Welke kleur wil je’m doen ?
                                    Ik vind de grondverfkleur waar die nu instaat bangelijk :first:
                                    Ik weet niet hoe het noemt maar destijds was er wel zo’n kleurtje wat er veel van weghad .

15 reacties aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.