Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 709)
      • [quote=”cabrio wim” post=206059](oops) zou ik niet weten, belangrijkste was voor mij PK en koppel.[/quote]

        Vooral dat laatste, wil men nog weleens vergeten 😉

        Met alleen Pk’s kom je nergens …

        Is een mooi karretje geworden, Wim !

          Heel verstandig Wim, fijn om te horen, een goed besluit, daar worden we vrolijk van!

            Super blij voor U en dikke proficiat Wim!!!
            Weet al wat erop zal gedronken worden….

            (Vermogenbank, gedurft? niks vastgezet)

            Wim

              Dat gaat aanstaande maandag 1 juni gebeuren, en dan gaat het genieten worden als het mooi weer is.
              Heb besloten om hem niet te verkopen, want na de rit naar Duitsland teveel genoten van de Karmann en vrouwtje.

                Inderdaad en een mooi resultaat , Ik vraag het gewoon omdat op zo’n vermogen uitdraai onderaan nog al eens de air/fuel verhouding word aangegeven .
                Ik dacht zo stel dat het zo zou zijn dan zie je daar een dipje in de air/fuel curve ,op hetzelfde toerental zie je dan ook je vermogen curve ietsjes afvlakken.
                Kortom nu al een mooi resultaat en zou er zelfs nog meer haalbaar zijn door het fijn tunen van de carburatoren .

                Wim

                  (oops) zou ik niet weten, belangrijkste was voor mij PK en koppel.

                    Hmm….daar word een mens gelukkig van , mooi resultaat !
                    Die onderste lijn is dat air/fuel ?

                      Wanneer kan die getest worden ??? :-))

                      Wim

                        Hier de filmpjes van de vermogensbank.

                        Let op de mooie vlakke curve van PK en NM.
                        Deze test gebeurd dus vanuit 4de versnelling en vanaf 2000r/m tot max, maar dat ging niet want bij 6000r/m hield het op en Karmannetje wilde meer.

                          Veel rijplezier gewenst.

                            Dan kan het genieten nu echt beginnen Wim.
                            Proficiat.

                            Wim

                              Kenteken is binnen
                              Dus nog snel de platen besteld en menig klassieke Alfa Romeo rijder zou deze graag willen hebben.
                              Ik heb als klassieker het blauwe kenteken AR – 96 – 33 gekregen.
                              Dus deze nog even snel besteld en morgenmiddag in huis, dan monteren, en dan gaan met die banaan.

                              Wim

                                @William (Ghost) wagen staat volgens gegevens precies goed qua vlakte.
                                Maar ben al een beetje aan het Googlen geweest en denk dat ik al weet waar probleem zit.
                                De Karmann heeft ontzettend lange stuurstangen van niet al te dik materiaal, en deze schijnen met brede banden door de weerstand te veranderen van uitlijning (buigen door) dus gaat richting uitspoor zeg maar, en dat schijt de instabiliteit te geven.

                                Hier een foto van die stangen.

                                Ik kan het verhaal wel volgen voor die stangen, want een Karmann heeft nooit harder gelopen als 145KM/h en dat waren al de laatere types en dan op bandjes van max 145/15, en die nu zijn 205/16 😉
                                Dus vandaar dat ze het frame voor ontwikkeld hebben wat ik gepost heb.
                                Maar we komen er wel uit.

                                Wim

                                  Zo, net terug van de vermogensbank.
                                  Resultaten vielen mij niet tegen, want iedereen beloofd in de tuning wereld gouden bergen, maar de ongeveer 150 pk en 250NM werden niet gehaald.
                                  Het vermogen op de wielen was 110PK en de NM 187.
                                  Dus volgens die man mag ik rekenen aan de krukas dat ik daar zo’n dikke 130 PK heb, want pakken ze ongeveer 20% verlies op.

                                  Dus al met al tevreden, maar was ik al vanaf mijn eerste rit donderdag dat ik onder de indruk was vermogen.
                                  Het is net een echte Porsche, want vermogen geeft hij af bij bijna 3700 tr/m tot 6100 tr/m

                                  PDS

                                    +1

                                    Zéér mooi werk !

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.