Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 709)
      • [quote=”Christophe P” post=112308]
        Ik wou dat ik zo’n vader had zoals jij !!!
        Man man man[/quote]

Ik wou dat ik zo’n vader was!!!! :applaus:

Amaai Wim RESPECT !!!!!!!
          Ik heb juist je hele topic gelezen.
          juist eerst gevonden, was al een hele tijd aan’t zoeken.
          Wat jij allemaal kan :respekt:
          Ik wou dat ik zo’n vader had zoals jij !!!
          Man man man

Mooi mooi Wim :applaus:
            Lijkt mij een heel stuk breder te worden dan origineel.
            Beetje turbo look op een karmann.
            Ben zeer benieuwd naar het eind resultaat :respect2:

Je blijft ons nogmaals verbazen Wim ! :applaus:

Wim

[quote=”Mushroom” post=112287]Komt de Mobiloil Pegasus erop? 8)[/quote]

Nee, den basterd komt erop. 😉

Ma Wimmeke toch!!!! :applaus:

Aaaaargh!!!! Slate grey!! :respect2: :respect2: :respect2:
                    *DE* kleur voor de oudjes!!
                    Komt de Mobiloil Pegasus erop? 8)

Wim

Yep, en dat gaat de kleur Slate grey worden, dus een kleurke uit de jaren ’60 en begin ’70er jaren.

Interieur gaat dan de kleur zwart worden.

:respect2:
                        En dat op ne Karmann… die van zichzelf al een oogstrelend design heeft… :applaus:
                        Is de kleur al beslist? :engeltje:

Wim

Hier dan weer een update van de werken, en dit gaat even serieus worden om een mal te maken, of op een andere manier.

Eerst de reparatie delen vast gezet met metaal schroeven voor de maat.
                          Daarna netjes afgelast.
                          Dan de slijper erin, en passen.
                          En nu afmaken.

Gaat wel een schoon breed poepke worden. 😉

Wim

Komt er aan, en de wielkasten achter zijn al gelast.

Maar je hebt van die klanten die je tijd ook nog opeisen. 😆 😉

heb de karmann vorig weekend gezien, de wim moet nog eens een updateke posten :p :p maja, dat is mijn mening, ik krijg er dan ook nooit genoeg van 🙂

Goed bezig Wim :applaus:

Aha ik wist natuurlijk niet van de andere aanpassingen. Maar je hebt gelijk we worden (allemaal)ouder :sarcastisch en gemak dient de mensch :respekt:

Ik ga binnenkort eens even kijken wanneer ik (wij) eens een zaterdagochtend vrij hebben en het mooi droog vriesweer is om bij jullie een kopje koffie te komen doen :driver: (uiteraard op afspraak ❗ )

Succes met je project.

Zo’n projecten zijn tegenwoordig een betere investering dan een waterkoker. Je moet het wel kunnen bolwerken natuurlijk. Machtig project ! :applaus: Ik deed vroeger hetzelfde met tweewielers. Had toen al kopers voor ze afwaren. :drink:

15 reacties aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.