Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 709)
    • XXX

        Ik zou zeggen – zonder woorden – maar er moet er toch eentje af: Respect !

          Gesnapt op het net !

          cabriowim.jpg

            De felicitaties Wim, is meer dan een complimentje waard!!

              Ziet er een mooie voorwiel ophanging uit Wim.
              Een zak cement in de koffer kan ook helpen 🙂
              Mijn vader reed 40 jaar geleden met een VW TL 1600 Fastback, steeds had die een zak cement in de koffer.
              Toen nog 50 kg 🙂 Die wagens hun ophanging is wellicht bijna hetzelfde als van de standaard Karmann.

              Aan de andere kant zie ik op diverse foto’s dat uw Karmann vooraan hoger lijkt te staan dan achter.
              De rijwind komt dan makkelijk onder de wagen en duwt die omhoog bij hogere snelheden.
              Misschien achter iets hoger gaan als vooraan niet lager kan.
              Anders een spoilertje aan de voorkant om de rijwind naast uw auto te krijgen ipv eronder.

              Wim

                Hahaha, gisteren waren er toch dik 90% het eens met mijn ombouw, vonden hem allemaal mooier dan origineel.
                Was op het treffen in Axel, je was daar ook eens Erik met ons.
                Karmann kwam zelfs nog op Zeeland TV, maar ik niet hoor, zag ze komen een weg was Wim.

                ben nog vergeten te melden dat ik naar de keuring geweest ben, en dat is ook goed verlopen, dus nu wachten op de papieren.
                Hoop dat ik ze begin volgende week heb met de kan ik met Pinksteren gelijk al met naar Duitsland voor een lang weekend.

                  Amai wim een double wishbone onder een karmann … de puristen gaan huilen 😉

                  Wim

                    Morgen gaat ze op de vermogenstesbank en eens kijken of er uit komt wat ze beloofd hebben in Duitsland.
                    Gisteren wel al een toerke gedaan en gaat zeer rap naar de 160 km, alleen wordt ze daar boven wat nerveus op de voorwielen dus snelheid maar wat getemperd.
                    Achter is ze ontzettend baanvast met de stabi van de 3.2 en 944 ophanging.
                    Nu is natuurlijk een Karmann ophanging niet voor deze snelheden gebouwd, en als ik het niet goed krijg en de verkoop gaat niet door, dan komt er deze ophanging uit Engeland onder te hangen maar dan voor links gestuurd.

                    Deze is speciaal ontworpen voor snelheden tot boven de 200 km/h.

                    Wim

                      Getrokken bandjes is zo Johnny achtig

                      Maar staat al een stuk mooier als op eerder geposte foto’s.

                        idee : dikke blubber banden eraf en andere opleggen !!!
                        LoL….;)

                        Wim

                          Is ondertussen al gebeurd, en lager gaat niet meer want dan happen de banden met afdraaien in de schermen.

                            Goed bezig Wim …echt goed bezig !
                            Ik hoef je uberhaupt niet zeggen dat je hem vooraan nog wel wat moet verlagen want dat wist je natuurlijk zelf ook al wel ……wel toch ?
                            🙂

                            Wim

                              Inderdaad in 2 stukken zodat die gelijk met de neus uitkomen,
                              Bumpers worden nog versmalt omdat ze nu te dik zijn en te grof overkomen, en er komt waarschijnlijk zo’n strip op met chroom.
                              Maar kan nog wijzigen, hahaha

                                Als ik het goed versta gaat het dan een voorbumper in twee delen worden links en rechts een stuk , of gaat die in het midden in een punt de carrosserie lijn volgen ?
                                Gaat ge die chroom/rubber strips zoals ze op de bumpers van een 356 zitten er ook opzetten ?

                                  Ziet er zeer goed uit Wim.

                                    In koestwerk kleur kan mooi zijn.
                                    Heb het al op diverse oldtimers gezien en het bevalt mij wel op de donkerdere kleuren.
                                    Ik wit vind ik het wel niet mooi.

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.